Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barnen

Har fortfarande inte hittat någon vagn jag trivs med!!! :(
    Har just sålt vår Emmaljunga Nitro Twin...

Men Liam vill ändå inte åka vagn, han bara skriker. Så han bor för det mesta i sjalen och så åker syster i sin sulky.
    Sjalen är lätt mitt bästa köp! Han hänger dör flera timmar om dagen och sover väldigt gosigt!

Men hur som, så behöver dottern en ny sulky då hjulen är helt slut på den hon har. Sen antar jag att vi behöver någon form av dubbelvagn också.
    Men för att slippa köpa två så har jag faktiskt kollat på syskonvagnar på längden. Så imon ska jag åka och klämma och känna ordentligt!!!

Nån med tips om vilken som är bäst? Har kollat på Phil and Ted, iCandy och Babyjogger City Select

• Baby1112

Använder heller aldrig amningsplagg. Bara amnings behå och sen ett linne över som är smidigt att dra ner.

Jag är 26 år, detta var barn nummer två och bor i hus. Är väldigt skönt då vi innan bodde i lägenhet på tredje våningen utan hiss...

• Baby1112

Liam är nu sju veckor och väger 5500 gram och är 56,5 lång. Han växer som bara den och har just börjat använda 62 i kläder. Lite stora dock.

Igår när det var så sjukt varmt var vi på Liseberg. Åkte inget, utan bara myste runt. Dottern tyckte det var väldigt festligt, hon var helt till sig i vagnen. Pekade och sa "ditta" (titta) hela tiden! Så söt!

Vi köpte även vagn igår, blev en Phil and Ted Explorer med syskonsits. Hoppas detta blir sista vagnen nu. Enligt min man får jag inte köpa fler. Detta är ändå bara femte vagnen på drygt ett år! :D

När det är så varmt som nu så brukar jag ge lite vatten på en sked emellanåt. Doppar också nappen i vatten. Tror han gillar det, han surplar i sig som bara den...

• Baby1112

Idag har vi invigt den nya vagnen. Funkade jättebra och var skön att köra. Storasyster satt och klappade lödde
    TjhzCn vmzsk

• Baby1112

Min dotter tog över telefonen och skickade iväg... :)
    Men vagnen var bra Och storasyster satt och klappade händerna hela vägen genom stan. Liam sov tom med i vagnen och jag slapp använda sjalen! Blir så sjukt varmt med den...

Vi använder liberos blöjor till Liam. Dom läckte en del i början men det försvann när jag gick upp en strl. Dottern använder vi ICAs och ica basics blöjor till. Funkar jättebra och kostar mindre än hälften. :)

Har bokat dop idag med. Sista helgen i augusti blir det. En månad tidigare än dottern men han växer ju så det knakar. Dop klänningen måste ju gärna passa... :)
    Lite tight med inbjudningarna, men det blir ändå bara närmsta familjen så det ska nog klara sig.

• Baby1112

Idag har vi varit på stranden för första gången i sommar. Liam låg på en filt i skuggan och mös medan storasyster och pappa plaskade.
    Det märks att det är varmt nu, Liam vill äta typ hela tiden. Och han är som ett element. Så igår och idag har vi använt bara blöja och en liten solhatt.

• Baby1112

Liam log första gången vid sex veckor ungefär. Nu är han nästan nio veckor och både skrattar och jollrar när han är på humör. Så söt!

• Baby1112

Handledaskallra finns att köpa på BR med. Då är det två "strumpor" som pinglar också. Dem tyckte dottern var roliga.

Idag satt Liam i babysittern och började slå på figurerna i bågen. Han var så söt när han försökte styra sin lilla hand. Han kämpade verkligen. :)
    Men kul att han börjat pilla med lite saker, gymmet hatar han fortfarande. Han gillar bäst famnen och sjalen.

• Baby1112

Nån mer som inte orkar med eller kan komma i stämning för sex?
    Min man är den drivande och det är bra, annars hade det aldrig blivit av. Men jag känner mig alltid så stressad och inte direkt upplagd. När barnen väl somnat vill jag liksom ha fem minuter själv, helt själv! Då kommer min man och tycker det är sex-läge istället. Känns som att nån alltid vill mig något, om man hårddrar det. Är lätt frustrerande!
    Men ändå sexar vi kanske bara två gånger i veckan....

• Baby1112

Lucian: nä, egentiden lyser med sin frånvaro och när den kommer prioriterar jag inte sex medan min man gör det. :)

Svar på tråden Juni-barnen