Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barnen

Så kul att läsa om allas förlossningar. Så häftigt! :)
    Grattis till alla bebisar!!!

• Baby1112

Här funkar amningen någorlunda, bortsett från att han vill äta hela tiden! Har försökt med napp mellan amningarna, men han bara ratar den... Längtar tills det stabiliserar sig lite, 15 dagar är Liam idag...

• Baby1112

Zvartaliljan: fy vad hemskt att behöva känna alltihop!!! Lidet med dig! Tur att allt gick bra ändå!

Tullamulla: känner igen känslan. Jag fick ett urakut snitt och blev sövd. Träffade inte min son förrän fyra timmar efter han föddes och då var jag helt dåsig av all morfin. Men de var snälla och väntade med att väga Och mäta honom till vi kom tillbaka till fl efter uppvaket. Fick även smörgås brickan då. Sex timmar efter han föddes, men ändå! :)

• Baby1112

Badar Liam en gång i veckan. Olivia som är dryga året duschar/badar två gånger i veckan. Tycker det räcker.

Men ansikte och hals tvättas varje kväll. Fastnar gärna lite mjölk och kräks i halsvecken annars som snabbt kan utvecklas till skavsår när det är varmt. Råkade ut för det med dottern, då hon var en riktigt kräkbebis som läckte i princip hela tiden... :)

• Baby1112

Varit på BVC för vägning och mätning. 3580 gram och 52 cm lång. Det innebär att han gått upp 600 gram sedan han föddes för två och en halv vecka sen. Men bara växt 1 cm.

Han är fortfarande gul men det kunde de visst vara ganska länge. Han har ju hela tiden legat under gränsen för solning. Fick tips om att lägga honom vid fönstret i solen. Annars försvinner det av sig självt framåt...

• Baby1112

Saknar inte att vara gravid det minsta. Men så var denna graviditeten väldigt tung och jobbig.
    Däremot efter dottern föddes så saknade jag magen och att känna bebis i magen om kvällarna. Vet att det kändes konstigt när vi åkte hem från bb. Magen var liksom borta och istället hade vi bebis i ett babyskydd i bilen. (fast det är ju det som är poängen med alltihop:) ) Men det tog ett tag för mina hormoner att fatta det!! :)

Den här gången är jag helt nöjd med att ha bebis på utsidan, även om detta förmodligen var sista graviditeten och sista barnet. Men man vet aldrig... :)

• Baby1112

Elvis mamma: hade sådär för några dagar sedan. Jag kunde typ inte kissa, fick kämpa hur länge som helst. Men sen släppte det så jag har inte tänkt mer på det. Det gör inte ont längre...
    Kan man ha infektion ändå? Nu blev jag orolig att något är fel ändå...

• Baby1112

Är det fler som har bebisar som "grymtar" när de sover? Liam låter massor när han sover och håller även mig vaken... :/

• Baby1112

Liam ligger också på sidan och sover, med huvudet mot mitt bröst. Men när han ligger i sin vagga så ligger han på rygg.
    Han är supervarm av sig så han sover i kort body och strumpor invirad i en tunn filt. Tycker han sover bättre när han är lindad och inte kan flaxa med armar och ben så han väcker sig själv...

• Baby1112

Har också läst alla förlossnings berättelser och varit dålig på att kommentera. Men tycker alla är superduktiga och det är kul att läsa allas historier då de verkligen är olika.

Liam äter var tredje timme och förra veckan hade han gått upp 600 gram sedan han föddes, så vi hoppar över BVC denna veckan och väger nästa vecka istället.

Gick upp 13 kilo och har tre kvar. Sen är det ytterligare två kvar för att vara i samma form som innan båda barnen. Magen är helt okej förutom ett stort fett ärr som stör... :(

Svar på tråden Juni-barnen