Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barnen

Vi hade dop i söndags. Väldigt litet, bara närmsta familjen så vi var bara 13 personer.
    Vi bjöd på Skagensmörgås och brie/salami smörgås. Efter det blev det kaffe, kakor och tårta.
    Vi hade fikan hemma och dukade bordet med servetter vikta som en "prins"krona stämplade med Liam och datum. Sedan hade jag blå små rosetter på alla glas, Liams stämplade fötter (också i blått) på bordet och till sist utströdda silverhjärtan.

Dottern hade nästan likadant. Men det gick i rosa och vitt. Hennes servetter var istället vikta som en dopklänning.

• Baby1112

Klart man kan ha namngivning för alla tre samtidigt! Vad mysigt!
    Det hade jag satsat på! :)

• Baby1112

Elvis mamma: ja, är helt galet förtjust i stämplade babyfötter. :)
    Även rosetter på glasen. En fix ide! :) Men nu har vi haft det på dotterns dop, på vårt bröllop och på Liams dop. Får nog snart hitta nya dekorationer! :)

Fast förhoppningsvis blir det varken fler dop eller bröllop i mitt liv. Nåja, kanske ett dop då. Längre fram. Om många år. :)

• Baby1112

Jag stämplade servetterna själv. Har mycket scrap-grejer och det funkade på servetter också. :)
    När jag gjort fotavtryck har jag använt vanlig fingerfärg, stämplat på papper och sen klippt ut. Med dottern hade vi pappduk så då stämplade jag direkt på den. :)

Har även gjort en "namn-bok" till båda barnen där det står vad namnen betyder och hur populärt det är just nu osv. De har även fungerat som gästbok. Brukar vara uppskattat.

• Baby1112

Havsjungfrun: vilken syn :) Kan se hur alla gäster får färg i ansiktet när de torkar sig! Haha!!! :)
    Fast mina blev bara dekorationer. Lade fram andra servetter som de fick använda. :)

• Baby1112

Pluttan: googla servettvikning dopklänning. Finns också massa fina vikningar bla. kronan på duni.se

Har blivit helt galen i att vika olika vikningar på bjudningar nu. Det är lätt egentligen om man bara kollar på filmerna... :)

• Baby1112

Jag tyckte dopet blev tidigt när vi bokade. Hade räknat med slutet på september eftersom dottern var fyra månader när hon döptes.
    Men det var tur att det blev nu i augusti, för klänningen var nästan på tajt! :)
    Fick tom klippa upp resåren lite i armarna så det inte skulle spänna på lilla budda! :)

• Baby1112

Elvis mamma: Vad skönt att allt blev bra. Det är en underbar känsla att allt blir som det ska när man planerat och fixat för det länge innan.

Sådär ja
  • Baby1112

Jag är kvar. Men dålig på att skriva... :S

Ikväll har Liam en superstökig kväll och bara vägrar somna ordentligt. Så fort jag flyttat på mig så vaknar han efter en kvart. :( Så nu går jag också och lägger mig...

Imon är det BVC. Tremånaders koll och vaccin. Ska bli så spännande att se vad han väger. Jag säger 6,5 men min man tror han är uppe över 7. :O
    Han vägde 6 för tre veckor sen... :)
    Hoppas han inte reagerar på vaccinet, tycker så synd om de små när det får feber.

Imon är även första dagen för storasyster på förskolan... Ska bli väldigt spännande!

• Baby1112

Förskolan gick jättebra för syster. Hon var lite tveksam i början. Sen for hon runt som att hon ägde stället. :)
    Hoppas det går lika bra imon.

Elvis mamma: Liam är ju lite knubbig. Innan har han gått upp nästan 500 g i veckan. Men det hoppas jag verkligen har planat ut. Men vi har inte vägt så ofta, eftersom han ändå går upp i vikt så bra... :)

MissFörstånd: Liam har också väldigt löst bajs. Men det har han alltid haft... Och han verkar må bra, så jag har inte kollat upp det så noga... :S Ska kanske fråga på BVC idag...

Sanna87: Jag hade en liten typ sommarklänning som var smidig att amma i. Hade en kofta till som jag inte behövde använda, var varmt i kyrkan ändå.
    Har inga bra köp-tips. Min är typ tre år gammal och från hm. :)

• Baby1112

Liam klarade vaccinet fint. Han gallskrek i tre minuter ungefär, sen var han som vanligt.
    Han vägde 6650 gram och var 61,5 lång. Lite knubbig sådär!!! :)

Börjar bli trött på amningen. Han äter hela tiden och jag känner att tiden med storasyster blir lidande. Funderar på att börja ge vissa mål på flaska. Typ delamma. Men det känns sådär också, som att ge upp för lätt... Men känner hur mycket bättre jag mår när jag inte är låst hela dagarna. Jobbigt när man inte vet hur man ska göra... :/

• Baby1112

Elvis mamma: jo, det kan vara en period. Fast han har ätit ungefär varannan timme sedan han föddes. Han tar napp också. :) Får väl köra på så löser det sig kanske automatiskt. :)
    Vid fem månader tar de ju andra dosen vaccin. Varför vill du vänta?

• Baby1112

AAEV: precis så ser schemat ut här med. Dessutom sover han nästan bara i famnen dagtid.

Elvis mamma: jo, jag tänker ju lite att han blir ju äldre och äldre. Förr eller senare blir det ju glesare. Men vissa dagar är riktigt jobbiga... :S
    Lite små är de kanske. Men har aldrig funderar över vaccinering så. Jag bara kör på. På gott och på ont! :)

• Baby1112

Det verkar som att amningen ger sig självt. Tre kvällar i rad har Liam vägrat sova. Han har vägrat ta bröstet och bara skrikit. Idag tog han nappen men sög som bara den. Då gjorde jag en flaska. Den sög han i sig och somnade som en stock...

Då har han ändå bara fått flaska två gånger de senaste tre dagarna... Men han gillar tydligen den mer just nu...

Sådär ja
  • Baby1112

1600 för att simma? Det var superdyrt... Hade jag heller inte betalat! Att det ska kosta så mycket att få plaska lite...

Liam är inne i en "inte vara själv alls" period just nu. Jag däremot är inne i en "älskar att vara själv" period. Det krockar!!! :)

Men han har blivit så stor. Tittade på honom när han ammade idag och insåg att han börjar bli en riktig bebis, med personlighet. Det känns ju inte alla länge sedan han var alldeles ny och skrynklig! :)

Ska det verkligen gå såhär fort???

• Baby1112

Jag har precis anmält Liam till babysim nu. 860 kronor för 10 gånger. Hyfsat dyrt. Men så mysigt. Det är dessutom ganska skönt att börja lördagsmorgonen med att krypa ner i relax-poolen. Det är ju varmt där... :)

Vi hade dop i slutet på augusti och jag tycker det är skönt att det är över. Å andra sidan har vi haft dop, bröllop, ett-års kalas och dop igen inom loppet av ett år. Börjar nästan vara lite trött på släkt-träffar... :/  

Sådär ja
Svar på tråden Juni-barnen