Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barnen

Marie: Jag hade satsat på att pumpa ut och testa flaska om ni vill det. De flesta bebisar fixar att byta mellan flaska och bröst och napp. Testa medela calma flaskan, så får bebisen kämpa lite för att få mat, precis som vid bröstet. Vissa bebisar kan annars bli lata av flaska.

Ska börja flaskträna Liam hade jag tänkt. Tycker det är mysigt att kunna ge pappan en matstund med bebis då och då.
    Sen åker jag till London i december och då måste han ha vant sig vid flaska. :)

• Baby1112

Liam använder babysittern och gymmet varje dag nu. Han älskar sittern för då kommer han upp lite och om han somnar är det bara att fälla ner till liggläge.

Men absolut bäst gillar han att hänga i sjalen. Det är favorit plats nr 1. :)

• Baby1112

Varit på efterkollen idag. Har två kilo kvar till inskrivningsvikt och två kilo från den till inskrivningsvikten med dottern. Så fyra kilo tjock är jag! :)

Gick igenom förlossningen också, fick äntligen en klarare bild över hur och varför det blev urakut snitt. Skönt.

Har bestämt mig för att prova spiral också. Men skulle ringa när Liam närmar sig ett halvår, då var det ok att sätta in den. Skulle tydligen läka och dra ihop sig först.

• Baby1112

Underbarspojke: min BM sa nåt om att den först hade krypt ihop och tillbaka runt sex månader om man helammar. Men det kanske är olika? Har absolut noll koll på spiraler... :)

• Baby1112

Tycker Liam blev en stor kille fort. Han var liten när han föddes 2980 gram och 51 lång.

Idag är han två månader och väger 5890 och är 58 lång. Han har 62/68 i kläder, 56 passar inte längre då han är så rund. :)

Han är lika stor nu vid två månader som storasyster var vid dryga fyra månader.
    Kan tycka nyfödd tiden gick väl fort.

Och ja, jag helammar! Har väl grädde eller nåt ditåt... :)

• Baby1112

Har ingen aning om hur jag ser ut "där nere" efter förlossningen. Nu blev det snitt, men dottern föddes vaginalt. Å andra sidan vet jag inte hur det såg ut från början heller, har aldrig inspekterat! :)
    Men det känns inget annorlunda, det tycker inte mannen heller.

Däremot tror jag brösten fått sig riktiga törnar av två graviditeter och amning. Tycker de är närmare golvet för varje gång jag kollar... :(

• Baby1112

Dancia: tycker det är bra att du åker även om det är jobbigt att lämna bebis hemma. Tror du hade ångrat dig mycket längre fram annars. Men förstår att det är tufft!

• Baby1112

Liam dreglar också massor och "äter" på allt. Sån var storasyster innan hon fick sina första tänder. Men tycker det känns tidigt att han skulle få redan.

• Baby1112

Liam sover i sin vagga fram till fem ungefär. Sen ligger han kvar efter han ätit tills syster går upp vid sju.

Han hatar att ligga ner, ska bara "sitta" i knät så han får vara med och se. Han har även börjat störas av omgivningen när jag ammar. Tycker det går för fort. Storasyster var närmare fyra månader när hon var sån här.

Han håller huvudet nästan helt själv så idag provade vi att sätta honom i bumbon! Det gillade han, han skrattade så han kiknade. Men han fick inte sitta mer än någon minut, han är ju så liten än.
    Klart bästa köpet, storasyster älskade också den!

• Baby1112

Har inget andningslarm och skulle inte klara ha det heller. Skulle bli superstressad av ett sånt!
    Liam sover dessutom ofta på mage eller med snuttetrasan över ansiktet. Så vi gör ändå "fel". Men jag orkar inte noja över det jag inte kan styra. Han sover ju bra när han väl kommer till ro.

Bäst sover han i sjalen om dagarna. Önskar att han ville sova lite mer i vagnen. Men vi får väl öva på det...

Svar på tråden Juni-barnen