Juni-barnen
Elvis mamma: vi sexade två veckor efter snittet. Avslaget nästan borta men använder kondom.
Gjorde likadant efter dottern föddes vaginalt.
Så länge det inte gör ont är det väl bara att köra på?
Elvis mamma: vi sexade två veckor efter snittet. Avslaget nästan borta men använder kondom.
Gjorde likadant efter dottern föddes vaginalt.
Så länge det inte gör ont är det väl bara att köra på?
Någon mer med bebis som vill äta typ varannan timme dygnet runt?
Liam är en månad snart och istället för att få bättre tider äter han nu konstant... :(
Men det har ju hållit på i en vecka nu... Hur mycket behöver de växa egentligen? :/
Han går upp jättebra! Men har ont i magen ganska ofta... Lite snuttig är han men han använder ju nappen ganska ofta emellan måltiderna...
Tycker han borde vara nöjd, han äter ju ordentligt när han äter. På dagarna gör det inget men känner att jag snart skulle behöva sova mer än en timme åt gången på nätterna...
Försöker buffa honom i rumpan både när vi sitter och ibland när han ligger på bröstet. Men han är otroligt svår rapad. Kanske är det som spökar...
Hoppas det vänder så att han bara vill äta var tredje timme eller så iaf.
Har för mig att dottern fick någon form av ordning på maten vid dryga två månader...
Inrosegarden: mitt slutade typ efter två veckor, men började igen efter några dagar, som sparsam mens typ. Nu har jag bruna flytningar och har haft i nästan en vecka. Så tycker det kommer och går hela tiden! :(
På måndag är det fyra veckor sedan Liam föddes.
LillSnurr: Jag låter oftast mitt se lite knas ut. Man ser liksom att det är något under kläderna.
Annars tar jag något mer löst sittande plagg så man inte ser det så tydligt. Brukar funka ganska bra.
Dancia: Låt dig ta dig tid att sörja att du inte kan amma. Det är viktigt!
Slutade amma min dotter när hon var en dryg månad eftersom hennes mage bara klarade mjölkfri ersättning. Under den tiden jag skulle ställa om kroppen till det så tog mjölken slut.
Men jag mådde också jättedåligt när hon började picka efter bröstet och jag inte kunde ge.
Det bästa tipset är ändå att sörja det och bearbeta det så mycket du behöver. Det släpper med tiden, och du kommer göra flaskor på nolltid! Även mitt i natten... :)
Skulle vilja ha en bebis som sover... Men han envisas ff med att äta varannan timme dygnet runt!
Känner mig trött och uppgiven. Trots att jag vet att det går över. Men det är motigt, speciellt när man har en 14 månaders dotter som har superenergi och också vill ha uppmärksamhet på dagarna.
Lite sömn på nätterna hade ju då inte varit fel...
Nyss hemkommen från BVC... Liam väger nu 4430 gram och är 54 lång. En månad gammal.
Han har alltså gått upp 900 gram på två veckor... Grädde i brösten???