• nivea bbb

Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!

Hejsan alla. Solig..

Jag startade tråden Har någon testat Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön?.. Med mig följdes 13 tjejer åt i över 1år... vi scannade alla böcker, Shettles litteratur om Shettles metoden, fakta på engelska o svenska! Tillsammans genom diskussioner kom vi fram till hur man på bäst sätt blir gravid, hur man kan göra för att baka ett visst kön på kommande barnet osv...

Då tråden till slut hade lästs av en kvarts miljon personer så kände vi att vi ville stänga den eftersom de va så enormt många som läste i tysthet... Vi ville även bli mer privata med bilder osv så nu är tråden stängd. Jag har fått oändliga mail från tjejer som vill testa våra metoder o är nyfikna på hur det har gått för oss alla...
    Efter många MA o MF i tråden så är nu alla gravida (en av oss har tagit paus fr FL o bebisbakande)... Alla utom 1 person än så länge har fått/ väntar flicka!!! Så här är vår sammanfattning så här långt.... 

Födda bebisar Baby:

partouze - Bakat pojke. Fött flicka!
    Jumpdog- Bakat flicka. Fött en flicka!
    minandra - Bakat flicka. Fött en flicka!
    Nifi - Bakat bebis.  Fött flicka!
    Syskonförsök - Bakat bebis.Fött pojke! 

Gravida Gravid:

RobzMarley - Bakat flicka. Väntar flicka!
    nivea bbb- Bakat flicka. Väntar flicka!    (trådstartaren ninni bbb)
    Kaksmulan - Bakat bebis. Väntar flicka!
    Leona (bule). Bakat pojke. Väntar flicka!

Gravida Vet ej kön ännu.{#emotions_dlg.flower}..
    LeiaBus    
    bebissugen
    underbaraprinsar

{#emotions_dlg.flower}Vår gemensamma (övergripande) sammanfattning! {#emotions_dlg.flower}

HUR exakt vi gjort/ knep kommer vi uppdatera denna tråd med !!!! 

Summering bäst för baka flicka:
    Sex: 2.5-4 dagar innan ÄL (alltså innan ägg+spermie möts).
    Sekret: Inte för segt slem (Teracough)
    Äta / dricka: Tranbärskapslar, mjölkprodukter, veg-kost. Folsyra, försurande kost för lågt PH.
    Sexande:  Missionären, Ingen orgasm för kvinnan. (viss teori hävdar att orgasm efter mannen är ok) För mannen: Varm dusch/ bad innan sex.

Summering bäst för baka pojke:
    Sex:  På ÄL-dagen samt dagen efter.
    Sekret:  Segt slem
    Sexande: Bakifrån, Orgasm för kvinnan innan mannen - bidrar till basiskt PH.
    Äta:  Folsyra + basisk kost för högt /normalt PH För mannen: drick kaffe. Svala kalsonger, ej duscha varmt  

Frågor som ni har osv KAN vi svara på om personen vill/ har tid/ orkar.. men vi vill inte lova att vi kommer svara på frågorna ...   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-05 09:58
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-04 13:08
    Väntar:
    RobzMarley - Bakat flicka. Väntar flicka!
    nivea bbb- Bakat flicka. Väntar flicka!
    Kaksmulan - Bakat bebis. Väntar flicka!
    Leona - Bakat pojke. Väntar flicka!
    LeiaBus - Bakat pojke. Väntar flicka!
    Underbaraprinsar - Bakat flicka. Väntar pojke!
    Lyckligamamman - Bakat flicka - Väntar pojke!
  • Svar på tråden Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!
  • Run to the hills

Ursäkta, jag förstod inte att de som bakat "bebis" också ville ha flickor. Det var därför jag inte fick ihop det. Men jag fattar hur ni menar nu och tycker att det är fascinerade att så många fått som ni velat.

En annan fråga: Tycker ni som kört metoden att det har varit krångligt? Har det påverkat era vanliga liv mycket eller har det känts som lätta regler att följa?

• nivea bbb
    Run to the hills skrev 2012-04-24 15:29:06 följande:
    Ursäkta, jag förstod inte att de som bakat "bebis" också ville ha flickor. Det var därför jag inte fick ihop det. Men jag fattar hur ni menar nu och tycker att det är fascinerade att så många fått som ni velat.

En annan fråga: Tycker ni som kört metoden att det har varit krångligt? Har det påverkat era vanliga liv mycket eller har det känts som lätta regler att följa?

Bakat bebis = struntade i alla metoder o körde på bara för att bli gravid, ingen speciell kost/sex/kosttillskott
    Skrattande ..

Vi har haft extemt mycket sorg i vår tråd.. nästan alla har haft MF eller MA (jag själv bla fick se min bebis död i magen vid KUB v.13+)... Därför blev vi ännu mer nära varandra då vi tillsammans stöttat o tröstat genom sorg o mot lyckan att ens bli gravid o inte förlora bebisen... 
    Så som tjejerna stötta mig glömmer jag aldrig - vi har också blivit privata vänner över facebook så vi vet de mesta om varandra... därav också ville vi göra tråden stängd.

Om metoderna varit krångliga....
    Svar: JA (!!!!!!)... enormt påfrestande, för de flesta... Ska man baka flicka så försämrar man ju chanserna att ens bli gravid mycket, plus att studier visar att det även ger högre missfallsrisk att ha sex innan ÄL... så det måste man förhålla sig till.
    För mig som är veg har det inte påverkat jättemycket, mer än att all basisk föda ska bort.. o när man väl ska göra barn så är det det som gäller. Jag har tur nog en karl som ställer upp på de mesta Skrattande... Men de klart det är påfrestande med alla ÄL-tester, kosttillskott osv...
    För min del så ville jag bara bli gravid efter att vi förlorade vår bebis... Jag hade sån ENORM sorg, grät varje dag... skrapningen va hemsk.
    Jag fick mens 1 gång efter MA.. sen sexa vi på när jag ¨trodde att ÄL skulle komma... Det va beräknat att min ÄL skulle komma på måndagen, därför sexa vi som tokiga fre-lör-sön-måndag... men inget ÄL-utslag kom... det kom senare pga mitt MA.. så jag fick utlsag på onsdagen o ÄL på torsdag morron.
    Därav perfekt tjejbak!   
    Nu i efterhand så känns de som det verkligen va meningen att det skulle bli just min lilla tjej som jag nu har i magen... är oerhört tacksam.         
  • Älva1973
    Run to the hills skrev 2012-04-24 14:12:08 följande:
    Älva: ingen poäng att gå i försvarsställning, jag bara förstod inte hur det var en lyckad metod. Jag ville bara förstå hur det funkade och vilket målet var. Tycker det är intressant även om jag själv aldrig kört någon metod utan mest legat i så att säga.

Molly: Tack för svaret, då förstår jag helt hur ni menar med att det har lyckats!
    Ok, då missförstod jag dig, för det finns så många som tycker illa om att man har en önskan.
  • Älva1973

Tack nivea bbb för allt ni delar med er av. Det känns bra att läsa. Så roligt att alla hos er lyckats (med det menar jag att bli gravida). Solig
    Jag hoppas att alla tjejer i vår grupp också kommer att lyckas. Vi har ännu inte fått något nytt plus där inne, då inte alla är igång med försöken. Några har kommit in i gruppen redan gravida efter att ha flickbakat och nu väntar vi på resultaten där Glad ... men bebis blir det  ändå Flört

• Loppan27

En sak som jag tycker är lite klurig att förstå vad gäller det här med vilken spermie som hinner först till ägget och att kill är snabbare och tjej uthålligare...

Såg ett program där de visade vägen från spermie till bebis och då visade de spermiernas väg till ägget. Det var då massor av spermier som var framme vid ägget och höll på att försöka tränga sig igenom och när en lyckats så var det ju kört för de andra. Men då är det ju inte så att det är den som kommer fram först utan massor är där och kämpar och "starkast" vinner samt att ägget väljer att inte släppa in vissa. Förstår ni hur jag menar? Hur hänger det ihop tro? :) Borde ju finnas både kill och tjejspermier där och försöka ta sig igenom. Eller?

• nivea bbb

Beror ju på.. För har man ex sexat 4 dar innan är de överskott på flickspermier, för pojkspermier har överlevnad på ca 2 dygn ... Vissa teorier hävdar att det är äggets skal som avgör en del oxå..

I slutändan är det nog en kamp oavsett.. Den starkaste vinner:)

• Smultron12
    nivea bbb skrev 2012-04-25 08:42:05 följande:
    Beror ju på.. För har man ex sexat 4 dar innan är de överskott på flickspermier, för pojkspermier har överlevnad på ca 2 dygn ... Vissa teorier hävdar att det är äggets skal som avgör en del oxå..

Jag håller med här att jag tror att det blir överskott på flickspermier och att kanske de killspermier som är kvar inte är lika starka och aktiva längre.
  • Louwa
    nivea bbb skrev 2012-04-25 08:42:05 följande:

Hej,

även jag har följt er i det tysta länge och tycker det är jättekul att ni uppdaterar om hur det går och hur ni har bakat. Och stort grattis till lilla tjejen i magen!

Tänkte fråga en grej, det är du skrev om äggets skal, är det det som magnesiumet och kalciumet är bra för? Har för mig att jag läste det någonstans.
    Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥
  • nivea bbb

Jag vet inte ... har glömt. Det va ngt me kosten iaf... Jag klistra in den fakta om det jag hitta på en amerikansk sida i vår andra tråd.. men den tråden är ju på 25.000inlägg så orkar inte kolla igenom de..

De va en bild (animerad) på hur X & Y- spermier tränger igenom ägget  beroende på mammans kost... Men googla på det, engleska sidor Solig 

Svar på tråden Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!