• Louwa

Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!

nivea bbb skrev 2012-04-25 08:42:05 följande:
    Beror ju på.. För har man ex sexat 4 dar innan är de överskott på flickspermier, för pojkspermier har överlevnad på ca 2 dygn ... Vissa teorier hävdar att det är äggets skal som avgör en del oxå..

I slutändan är det nog en kamp oavsett.. Den starkaste vinner:)
    Hej,

även jag har följt er i det tysta länge och tycker det är jättekul att ni uppdaterar om hur det går och hur ni har bakat. Och stort grattis till lilla tjejen i magen!

Tänkte fråga en grej, det är du skrev om äggets skal, är det det som magnesiumet och kalciumet är bra för? Har för mig att jag läste det någonstans.
    Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥
  • Louwa
    nivea bbb skrev 2012-04-25 14:26:16 följande:
    Jag vet inte ... har glömt. Det va ngt me kosten iaf... Jag klistra in den fakta om det jag hitta på en amerikansk sida i vår andra tråd.. men den tråden är ju på 25.000inlägg så orkar inte kolla igenom de..

De va en bild (animerad) på hur X & Y- spermier tränger igenom ägget  beroende på mammans kost... Men googla på det, engleska sidor Solig 
    Haha...näe, förstår dig. Det orkar inte jag heller ;P (Var kanske där jag såg det då)
    Ska se om jag kan hitta den igen .)
    Vore intressant att veta
  • Louwa
    Smultron12 skrev 2012-04-25 19:08:18 följande:
    Vi är rätt många vet inte exakt hur många men kanske 12-13 st. Alla har söner sedan tidigare, en ,två eller flera.

Ni som är med i dottertlängtan-tråden rätta mig om jag har fel nu, men jag tror inte det är någon som har en dotter sedan innan?!  
    Nej, mig veterligen är det ingen som har en dotter sen innan.

Alla som är aktiva i forumet har en eller flera söner sedan innan. Så det handlar absolut inte om någon favorisering av kön utan om en längtan efter att få uppleva även en dotter.
Svar på tråden Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!