• Älva1973

Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!

Läste också er tidigare tråd i det tysta sedan november förra året. Så roligt få veta hur det gått. Jag har all förståelse för att ni vill ha en sluten grupp. Så trist med alla dumma påhopp och annat.

Jag är också med i Dotterlängtan. Är på försök nr 5 nu och misströstar starkt. Det verkar inte funka med 3-5 dagar innan ÄL. Jag har närmat mig Äl sakta varje gång och nu blev det mys på dag 1, 2, 3 och 5 innan ÄL. Jag hoppas att det var någon liten flickspermie som hittade in från dag 3 och ligger och lurar till ägget släppt Flört
    Så på det följer samma fråga som Smultron12 hade, hade varit intressant veta hur nära ÄL ni myste som blivit gravida med flicka.

Jag längtar även till en pojke för de är helt underbara på sitt sätt, har två sedan tidigare. Men upplevelsen att få en flicka hade varit obeskrivlig. Pojkar kan jag ju redan. Fast bebis oavsett är målet Glad 

Ja sjukvården är hemsk i sina prioriteringar, jag fick inte komma till gyn för undersökning då jag är "för gammal" Rynkar på näsan

Stort grattis till er alla och lycka till med era små {#emotions_dlg.flower} 

• Älva1973
    nivea bbb skrev 2012-04-24 11:28:41 följande:
    Älva1973..

Jag ska höra me tjejerna vem som sexat närmast ÄL o väntar/fått flicka..
    Två av oss har sexat dagen innan glad gubbe o väntar flicka.. exakt hur många timmar innan vet jag inte..

Även vi i vår tråd sexa närmare ÄL då de inte tog sig.. för i slutändan är ju en BEBIS de viktigaste {#emotions_dlg.flower} Hoppas de funkar för dig Solig    
    Tack vad gullig du är {#emotions_dlg.flower}
    Jag brukar visa min fertilityfriend så blir det enklare att förstå. Det är egentligen bara de senaste två försöken jag noterat alla detaljer. Man vill ju få mer kontroll och veta mer och mer om sin kropp.Glad
    http://www.fertilityfriend.com/home/3bbeda
    Jag hade glad gubbe på CB på kväll, morgon/kväll och morgon. Därför står det tre + på den här månaden. Tror att jag lyckades fånga in början på stegringen.
  • Älva1973
    Run to the hills skrev 2012-04-24 13:22:14 följande:
    Nivea: Jaha, jag trodde det handlade om att man skulle få det kön man önskade - inte att man skulle få en flicka. Det var därför jag trodde att det inte funkade för de som "bakat pojke" men ändå fått flicka. Jag är inte så insatt i detta, men det är alltså meningen att man ska få flickor?
    Har du något intresse själv eller bara ute efter att argumentera?
  • Älva1973
    Run to the hills skrev 2012-04-24 14:12:08 följande:
    Älva: ingen poäng att gå i försvarsställning, jag bara förstod inte hur det var en lyckad metod. Jag ville bara förstå hur det funkade och vilket målet var. Tycker det är intressant även om jag själv aldrig kört någon metod utan mest legat i så att säga.

Molly: Tack för svaret, då förstår jag helt hur ni menar med att det har lyckats!
    Ok, då missförstod jag dig, för det finns så många som tycker illa om att man har en önskan.
  • Älva1973

Tack nivea bbb för allt ni delar med er av. Det känns bra att läsa. Så roligt att alla hos er lyckats (med det menar jag att bli gravida). Solig
    Jag hoppas att alla tjejer i vår grupp också kommer att lyckas. Vi har ännu inte fått något nytt plus där inne, då inte alla är igång med försöken. Några har kommit in i gruppen redan gravida efter att ha flickbakat och nu väntar vi på resultaten där Glad ... men bebis blir det  ändå Flört

• Älva1973
    nivea bbb skrev 2012-04-25 20:50:54 följande:
    Ja de e fantastiskt vilka vänner man kan bli om man inte är för många vs.. Så kul o va privata vänner på Facebook o liksom se foton o lära känna varandra:)
    Jag är så tacksam över gulle-tjejerna ivår tråd:)
    En tjej som läst i tysthet har jag mailat me hela tiden, vi har blivit privata vänner på Facebook o bor nära varandra så ska ses snart:)

Men tycker ni inte de e lite obehagligt att andra läser i tysthet..?. Iof har ni kanske inte blivit lästa av nästan en kvarts miljon som vår tråd- de tyckte vi va obehagligt..
    Vi skrev väldigt ingående hur vi gjort o känslor osv..
    Jag kan förstå er känsla eftersom det var en öppen tråd. Jag skulle nog inte heller vilja blir läst av så många tusentals personer. Men nu var jag ju en av de som läste er tråd och man får faktiskt känslor för alla er och hoppades att allt skulle lösa sig till det bästa. Man vill bara gott. Säkert därför man valde att inte skriva och störa. Er tråd var nog bland de första jag besökte och började följa här på FL när jag var ny.

De flesta nya hos oss tittar in och säger hej, berättar lite om sina tankar.
    Jag har precis hittat en låtsastvilling i vår tråd nu, samma ålder och nästan samma födelsedag Flört Så visst får man många vänner och likasinnade. Solig
  • Älva1973
    CoolJen skrev 2012-04-25 21:05:03 följande:
    Jag läste ju i den tråden nån gång just för att lära mig om metoderna. Jag tror inte att det är en massa skumma människor som läser för att få reda på om ens liv.

Tror jag inte visste om nåt om kostförberedelser innan jag såg tråden.
    Så var det för mig med, visste inget och den informationen jag läste mig till där var helt ny för mig. Kan bara tacka för allt man fått lära sig och sedan har man givetvis själv googlat och läst på om olika vitaminer och kostförberedelser. 
  • Älva1973
    nivea bbb skrev 2012-04-25 21:20:37 följande:
    Kul att vi kunde hjälpa till me lite fakta :) Men ni trevliga tjejer tycker jag bara är kul.. Men jag o fler me mig har fått både elaka o spydiga mail vilket va obehagligt...
    Sen vissa påhopp va jobbiga... Några missuppfatta varför jag startade tråden o dess syfte o kom med predikningar o påhopp., just för jag va TS gissar jag. Tur nog ruskar jag av mig sånt fort...
    Jag upplever att det finns många här på FL som bara är ute efter att argumenter, ifrågasätta och klanka ner på folk bara för det stora nöjet skull. Och det handlar om vilket ämne som helst. Jag blir bara trött på sådana.
  • Älva1973

Det finns flera olika kinesiska kalendrar och några ger olika resultat. Men visst, det är ett väldigt roligt tidsfördriv. Jag har kollat fem olika på nätet och med mina pojkar har det stämt med första 3/5 och med andra 5/5 sa pojke. Så övervägande rätt. Med den skrutten jag har i magen nu så blir det 3/5 flicka, så något övervägande åt det hållet :)

• Älva1973
    nivea bbb skrev 2012-05-15 14:16:34 följande:
    Uppdatering...
    Vi inväntar 2 som ska få veta om de lyckats me flickbakning.. Har de oxå lyckats så har 100% av oss lyckats :)
    Så spännande att få höra snart då, är det RUL eller separata köns-UL som de ska göra? Nu i veckan?
  • Älva1973

Royallove: stort grattis till beskedet om en frisk liten fin kille :)
    Jag har också två pojkar och hoppas på en dotter och lillasyster till mina två. Men viktigast av allt är ändå att bli gravid och få en frisk bebis.

• Älva1973

Angående sannolikhet och procenttal vet jag inte om jag kan säga att det bara finns en sanning. Har läst att man börjar om för varje nytt barn 51%/49%, men det ska även finnas en tabell på SCB om just syskon och dess kön. Sedan har jag läst att man har större chans att få en flicka med en ny partner om man har pojkar med den gamla. (Kanske har med det för med antalet pojk-och flickspermier att göra). Sedan ska man som lite äldre kvinna ha lättare att få flickor.

Törs inte skriva under på allt det där men det går att googla på :)

Lycka till med alla pojk- och flickbak :)

• Älva1973

Loppan: sambon har en bror och hans pappa har en bror, sambons farbror har en son och farbroderns son har en son ... haha oj det har jag inte tänkt på förrän nu.,, det var väldigt mycket söner nu när jag tänker efter.

Men jag vet inte om det där stämmer riktigt. Jag tror mer på slumpen eller att man kan öka på fördelen med kost, vitaminer och ph.

• Älva1973

3 härliga killar: beklagar det tråkiga beskedet med din livmoder :(
    Men det är en fantastisk gåva att ha tre fina söner (jag har två) :)

Kan själv uppdatera min status och jag är gravid i v.19 nu efter IVF. Utredning visade på pco och då har man inte många chanser per år att bli gravid. Ägglossningen strulade ännu mer efter mitt MA. Då vi inte får den ekonomiska hjälpen i sverige med IVF pga min ålder så åkte vi utomlands där man även kan kromosomtesta. Detta för att vara säker på att vi får ett friskt barn och att chansen för att IVF ska lyckas. Mådde så dåligt av att bli inte blev gravid igen så vi tog saken i egna händer. Vi fick även möjlighet att välja könet och den enda flickan satte vi in och det tog sig. Vi har även två pojkar i frysen som vi hade satt in om detta försök inte hade lyckats.

Om jag nu känner efter så betyder en lyckad graviditet allt för mig, jag känner mig så stolt över allt jag orkat gå igenom denna vinter, känner en lättnad över att snart få hålla vårt älskade barn i famnen.

Hur har det gått för er andra?

• Älva1973
    gulahumlan: Grattis till gossen, så roligt att allt kändes bra {#emotions_dlg.flower} Tråkigt att det är omgivningen som inte fattar bättre. Så är det nog alltid, folk har inget bättre för sig eller att prata om så då drar de alltid slutsatser. Snart har du ditt mirakel i famnen.

3 härliga killar: Men vilken fantastisk nyhet, du som räknade bort en fjärde graviditet Solig
    Kommer ni ta reda på köndet vid RUL? Uppdatera gärna efter det (men även innan om du vill).
  • Älva1973

Kolla bara upp så att balansen mellan kalcium och  magnesium blir rätt, det är viktigt för kroppen. Kommer ihåg det när jag läste på för flickbak.

Googlade lite snabbt...

"Om du tar kalciumtillskott, ökar ditt behov av magnesium. Faktum är kalcium inte kan absorberas på rätt sätt eller metaboliseras om magnesium är otillräckligt. Kalcium kommer då istället att hamna i kroppens mjukdelar där de gör skada."
    Längre text på förklaring annikadahlqvist.com/2013/01/09/fantastiska-magnesium/

• Älva1973
    camomille skrev 2013-07-05 15:16:29 följande:
    Det finns en kombinerad magnesium-kalcium tablett som jag tog.
    En sådan tog jag också. Cal-mag heter den tror jag, från en hälsokostaffär.
Svar på tråden Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!