• nivea bbb

Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!

Hejsan alla. Solig..

Jag startade tråden Har någon testat Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön?.. Med mig följdes 13 tjejer åt i över 1år... vi scannade alla böcker, Shettles litteratur om Shettles metoden, fakta på engelska o svenska! Tillsammans genom diskussioner kom vi fram till hur man på bäst sätt blir gravid, hur man kan göra för att baka ett visst kön på kommande barnet osv...

Då tråden till slut hade lästs av en kvarts miljon personer så kände vi att vi ville stänga den eftersom de va så enormt många som läste i tysthet... Vi ville även bli mer privata med bilder osv så nu är tråden stängd. Jag har fått oändliga mail från tjejer som vill testa våra metoder o är nyfikna på hur det har gått för oss alla...
    Efter många MA o MF i tråden så är nu alla gravida (en av oss har tagit paus fr FL o bebisbakande)... Alla utom 1 person än så länge har fått/ väntar flicka!!! Så här är vår sammanfattning så här långt.... 

Födda bebisar Baby:

partouze - Bakat pojke. Fött flicka!
    Jumpdog- Bakat flicka. Fött en flicka!
    minandra - Bakat flicka. Fött en flicka!
    Nifi - Bakat bebis.  Fött flicka!
    Syskonförsök - Bakat bebis.Fött pojke! 

Gravida Gravid:

RobzMarley - Bakat flicka. Väntar flicka!
    nivea bbb- Bakat flicka. Väntar flicka!    (trådstartaren ninni bbb)
    Kaksmulan - Bakat bebis. Väntar flicka!
    Leona (bule). Bakat pojke. Väntar flicka!

Gravida Vet ej kön ännu.{#emotions_dlg.flower}..
    LeiaBus    
    bebissugen
    underbaraprinsar

{#emotions_dlg.flower}Vår gemensamma (övergripande) sammanfattning! {#emotions_dlg.flower}

HUR exakt vi gjort/ knep kommer vi uppdatera denna tråd med !!!! 

Summering bäst för baka flicka:
    Sex: 2.5-4 dagar innan ÄL (alltså innan ägg+spermie möts).
    Sekret: Inte för segt slem (Teracough)
    Äta / dricka: Tranbärskapslar, mjölkprodukter, veg-kost. Folsyra, försurande kost för lågt PH.
    Sexande:  Missionären, Ingen orgasm för kvinnan. (viss teori hävdar att orgasm efter mannen är ok) För mannen: Varm dusch/ bad innan sex.

Summering bäst för baka pojke:
    Sex:  På ÄL-dagen samt dagen efter.
    Sekret:  Segt slem
    Sexande: Bakifrån, Orgasm för kvinnan innan mannen - bidrar till basiskt PH.
    Äta:  Folsyra + basisk kost för högt /normalt PH För mannen: drick kaffe. Svala kalsonger, ej duscha varmt  

Frågor som ni har osv KAN vi svara på om personen vill/ har tid/ orkar.. men vi vill inte lova att vi kommer svara på frågorna ...   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-05 09:58
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-04 13:08
    Väntar:
    RobzMarley - Bakat flicka. Väntar flicka!
    nivea bbb- Bakat flicka. Väntar flicka!
    Kaksmulan - Bakat bebis. Väntar flicka!
    Leona - Bakat pojke. Väntar flicka!
    LeiaBus - Bakat pojke. Väntar flicka!
    Underbaraprinsar - Bakat flicka. Väntar pojke!
    Lyckligamamman - Bakat flicka - Väntar pojke!
  • Svar på tråden Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!
  • Louwa
    nivea bbb skrev 2012-04-25 14:26:16 följande:
    Jag vet inte ... har glömt. Det va ngt me kosten iaf... Jag klistra in den fakta om det jag hitta på en amerikansk sida i vår andra tråd.. men den tråden är ju på 25.000inlägg så orkar inte kolla igenom de..

De va en bild (animerad) på hur X & Y- spermier tränger igenom ägget  beroende på mammans kost... Men googla på det, engleska sidor Solig 
    Haha...näe, förstår dig. Det orkar inte jag heller ;P (Var kanske där jag såg det då)
    Ska se om jag kan hitta den igen .)
    Vore intressant att veta
    Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥
  • Meiji

Intressant med äggets skal... Skall verkligen bli spännande när vi i Dotterlängtan börjar bli gravida och vilka resultat vi kommer att få.

Håller med dig med kejsarsnitt, man måste verkligen vara stenhård och inte tveka en sekund. Jag har väl turen att jag själv arbetar som sjuksköterska och van vid att hantera läkare =). Men min man kommer vara med på varje möte och även se till att vara rejält påläst s vi får igenom snittet. Men det känns så jobbigt redan nu att att man måste kämpa för att få igenom det.

• nivea bbb

Hur många är det i dotterlängtan-tråden..? O ska alla baka flickor ..?. Har alla pojkar då eller..?..
    Har personligen väldigt svårt när vissa favoriserar ett kön bara, ex bara vill ha flickor. Ja tycker det är riktigt tråkig barnsyn man då har...
    Är pedagog o de gör mig väldigt arg på vissa förutfattade meningar vissa har om att pojkar ska va stökiga osv..

• Smultron12
    nivea bbb skrev 2012-04-25 18:50:57 följande:
    Hur många är det i dotterlängtan-tråden..? O ska alla baka flickor ..?. Har alla pojkar då eller..?..
    Har personligen väldigt svårt när vissa favoriserar ett kön bara, ex bara vill ha flickor. Ja tycker det är riktigt tråkig barnsyn man då har...
    Är pedagog o de gör mig väldigt arg på vissa förutfattade meningar vissa har om att pojkar ska va stökiga osv..

Vi är rätt många vet inte exakt hur många men kanske 12-13 st. Alla har söner sedan tidigare, en ,två eller flera.

Ni som är med i dottertlängtan-tråden rätta mig om jag har fel nu, men jag tror inte det är någon som har en dotter sedan innan?!  
  • Meiji

Idag är vi 64 medlemmar i Dotterlängtan och alla är välkomna. Vissa är mer aktiva än andra, vissa tar pauser ibland (som exempelvis mig). Jag tror ärligt talat att alla har pojkar sen tidigare, har inte läst om någon som inte har barn tidigare eller som redan har en dotter och önskar sig enbart döttrar.

Men skulle det vara någon som enbart vill ha döttrar så är denne person välkommen också. Vi välkomnar som sagt alla och stöttar varandra i våra funderingar, försök och motgångar.

• Louwa
    Smultron12 skrev 2012-04-25 19:08:18 följande:
    Vi är rätt många vet inte exakt hur många men kanske 12-13 st. Alla har söner sedan tidigare, en ,två eller flera.

Ni som är med i dottertlängtan-tråden rätta mig om jag har fel nu, men jag tror inte det är någon som har en dotter sedan innan?!  
    Nej, mig veterligen är det ingen som har en dotter sen innan.

Alla som är aktiva i forumet har en eller flera söner sedan innan. Så det handlar absolut inte om någon favorisering av kön utan om en längtan efter att få uppleva även en dotter.
    Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥
  • Meiji

Förtydligande:

Jag tror vi skulle välkomna en som har en dotter, och som bara vill ha döttrar men jag vet inte säkert, är inte värd för tråden. Men jag undrar om en sådan person verkligen skulle söka sig till vår tråd? Själv har jag bara läst om en sådan person, och det var i er tråd.

• nivea bbb

Fattar inte riktigt...?.. Är ni 64 som följs åt..,?..låter väldigt svårt o hänga me då.. Eller är det 12-13 som skriver o följs åt..?.
    Vi i vår tråd är 14 stycken o de är lagom för oss så man har koll på allas bakande, BF, barn o historia osv...

Det är tiotusentals som följde vår tråd, har inte orkat räkna antalet som söker medlemskap heller...

Vi välkomnade oxå likasinnade men inte de som bara kom me frågor o ville ha direkta svar.. Får inget ut av o sitta o ta av min tid o hjälpa massa som inte är intresserad av o lära känna eller vill följa oss..

• Meiji

Vi är 64 medlemmar i tråden. Men det är kanske  runt 10-12 som är mest aktiva just nu. Flera är nyfikna och intresserade och väljer att bara läsa, andra planerar att försöka längre fram. I vår BIM-lista är vi 8 stycken som försöker just nu och eftersom jag är en av dem håller jag bäst koll på dessa.

Eftersom vi är en stängd grupp så är det ingen som bara hoppar fram och ställer frågor och sen försvinner på samma sätt som det var för er. Kommer olika frågor upp försöker vi tillsammans svara på dem.

• Esperanza80
    nivea bbb skrev 2012-04-24 11:22:34 följande:

Den här metoden körde jag på o jag väntar ju en liten tjej.Solig.
    (de andra hur de gjort kommer vi uppdatera med)...

Hjärta FLICKA   Hjärta   
    Metod..
    Jag åt veg-kost.. massa nötter,MASSA avokado 4/dag o drack smoothien (du fick recept om du kommer ihåg?).. Drack inget kaffe alls på 2 månader.. 2 tranbär/ dag, 2  kalcium o magnesium, folsyran, Efalex mor o barn.
    Sex..
    2ggr fredag (kväll o natt mot lördag) 
    2ggr lördag,
    2ggr söndag
    2ggr på måndagen kl 10 + 15.30.. Glad gubbe onsdag 9.00 o ÄL-värk torsdag 9.00...
    Så ägget måste släppt tidig morron torsdag.. 
    Jag fick en ägglossningsblödning på måndagen men vi sexa på 
    Jag fick orgasm ungefär hälften av gångerna o låg kvar o sprattla med benen 45 minuter efter varje gång vi haft sex..

Först vill jag bara säga GRATTIS till nivea bbb!!! :) Och sedan tack till att du delar med dig om hur det har gått för dig och de andra i gruppen.

Har bara en kort liten fråga som jag hoppas du vill svara på:
    Om man ska försöka påverka med sin kost - hur långt i förväg innan ÄL ska man börja?
    2 veckor innan eller flera månader innan?
Svar på tråden Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!