• nivea bbb

Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!

Hejsan alla. Solig..

Jag startade tråden Har någon testat Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön?.. Med mig följdes 13 tjejer åt i över 1år... vi scannade alla böcker, Shettles litteratur om Shettles metoden, fakta på engelska o svenska! Tillsammans genom diskussioner kom vi fram till hur man på bäst sätt blir gravid, hur man kan göra för att baka ett visst kön på kommande barnet osv...

Då tråden till slut hade lästs av en kvarts miljon personer så kände vi att vi ville stänga den eftersom de va så enormt många som läste i tysthet... Vi ville även bli mer privata med bilder osv så nu är tråden stängd. Jag har fått oändliga mail från tjejer som vill testa våra metoder o är nyfikna på hur det har gått för oss alla...
    Efter många MA o MF i tråden så är nu alla gravida (en av oss har tagit paus fr FL o bebisbakande)... Alla utom 1 person än så länge har fått/ väntar flicka!!! Så här är vår sammanfattning så här långt.... 

Födda bebisar Baby:

partouze - Bakat pojke. Fött flicka!
    Jumpdog- Bakat flicka. Fött en flicka!
    minandra - Bakat flicka. Fött en flicka!
    Nifi - Bakat bebis.  Fött flicka!
    Syskonförsök - Bakat bebis.Fött pojke! 

Gravida Gravid:

RobzMarley - Bakat flicka. Väntar flicka!
    nivea bbb- Bakat flicka. Väntar flicka!    (trådstartaren ninni bbb)
    Kaksmulan - Bakat bebis. Väntar flicka!
    Leona (bule). Bakat pojke. Väntar flicka!

Gravida Vet ej kön ännu.{#emotions_dlg.flower}..
    LeiaBus    
    bebissugen
    underbaraprinsar

{#emotions_dlg.flower}Vår gemensamma (övergripande) sammanfattning! {#emotions_dlg.flower}

HUR exakt vi gjort/ knep kommer vi uppdatera denna tråd med !!!! 

Summering bäst för baka flicka:
    Sex: 2.5-4 dagar innan ÄL (alltså innan ägg+spermie möts).
    Sekret: Inte för segt slem (Teracough)
    Äta / dricka: Tranbärskapslar, mjölkprodukter, veg-kost. Folsyra, försurande kost för lågt PH.
    Sexande:  Missionären, Ingen orgasm för kvinnan. (viss teori hävdar att orgasm efter mannen är ok) För mannen: Varm dusch/ bad innan sex.

Summering bäst för baka pojke:
    Sex:  På ÄL-dagen samt dagen efter.
    Sekret:  Segt slem
    Sexande: Bakifrån, Orgasm för kvinnan innan mannen - bidrar till basiskt PH.
    Äta:  Folsyra + basisk kost för högt /normalt PH För mannen: drick kaffe. Svala kalsonger, ej duscha varmt  

Frågor som ni har osv KAN vi svara på om personen vill/ har tid/ orkar.. men vi vill inte lova att vi kommer svara på frågorna ...   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-05 09:58
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-04 13:08
    Väntar:
    RobzMarley - Bakat flicka. Väntar flicka!
    nivea bbb- Bakat flicka. Väntar flicka!
    Kaksmulan - Bakat bebis. Väntar flicka!
    Leona - Bakat pojke. Väntar flicka!
    LeiaBus - Bakat pojke. Väntar flicka!
    Underbaraprinsar - Bakat flicka. Väntar pojke!
    Lyckligamamman - Bakat flicka - Väntar pojke!
  • Svar på tråden Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!
  • RobzMarley
    nivea bbb skrev 2015-03-01 14:40:14 följande:

Japp????????

Man kan visst inte göra smiliesar här. Blir frågetecken
  • nivea bbb
    RobzMarley skrev 2015-03-01 20:28:24 följande:
    Man kan visst inte göra smiliesar här. Blir frågetecken
    Nej ninni här i denna tråd...! Den andra är den stängda
  • annavi

Hej!

Tänkte passa på er som provat detta, åt ni Tranbärstabletter osv en längre tid innan ni började försöka eller när började ni "försurningen" så att säga!

Hoppas det där blev begripligt. Det jag undrar är väl egentligen hur lång tid det tar för ändrade matvanor etc att påverka kroppen.

• RobzMarley
    annavi skrev 2015-04-14 21:40:26 följande:

Hej!

Tänkte passa på er som provat detta, åt ni Tranbärstabletter osv en längre tid innan ni började försöka eller när började ni "försurningen" så att säga!

Hoppas det där blev begripligt. Det jag undrar är väl egentligen hur lång tid det tar för ändrade matvanor etc att påverka kroppen.

Ja, några månader
  • SessanSessan

Finns det någon aktuell tråd där det diskuteras hur man gör ett visst kön? Öppen eller sluten... Jag har två pojkar och vi ska försöka göra en flicka nu till tredje barnet. ??

• Cocoz

Jag testade också metoden å det funkade för mig med????. Fick en flicka!
    Å började med försurningen åtminstone några månader innan. Tror det kan ha varit i alla fall sex mån.

• katizi

Någon som e kvar här?
    Isåfall ett par frågor.
    Vad tog ni för försurning? Vad ändrade ni i kosten? Hur vet man när man är några dagar före äl om man har oregelbunden mens? Kan man använda äl-test och när vet man då när man ska skuta ha sex?
    Hoppas ngn orkar svara. Kram

• Cocoz

Katitzi
    Jag köpte äl stickor å testade några mån innan så att man har koll på sin äl å lär känna sin kropp. Åt tranbärskapslar kalcium magnesium bisolvon. Sen müsli å cashewnötter mjölkprodukter..
    Hade sex när jag började få äl flytningar. Så det var ju lite en chansning men det blev typ 1-2 dygn innan äl..
    Detta blev en efterlängtad dotter??

• katizi
    Cocoz skrev 2016-02-12 08:35:05 följande:

Katitzi
    Jag köpte äl stickor å testade några mån innan så att man har koll på sin äl å lär känna sin kropp. Åt tranbärskapslar kalcium magnesium bisolvon. Sen müsli å cashewnötter mjölkprodukter..
    Hade sex när jag började få äl flytningar. Så det var ju lite en chansning men det blev typ 1-2 dygn innan äl..
    Detta blev en efterlängtad dotter??

Undra om man kan äta rosenrot för mer regelbunden mens eller påverkar det surhet mm.
    Grattis till bebisen å tack för svar
  • pandarinen

Läst delar av era inlägg. Jag undrar vad ska man äta och undvika om man vill baka en flicka?

Och gäller kosten å kosttillskotten även för pappan?

Vad ska pappan göra/äta för att öka chansen att få en flicka?

• PiffaTjejen

Halloj!

En fråga kring clear Blue digital fertilitetsmonitor! Någon som vet vad som gäller! Den visar ju ?maximal? 2ggr per cykel (OM MAN HAR ÄL Den cykeln). Visar den maximal 12h innan ägglossning?

Har hört så många varianter, allt ifrån 12-36h innan ägget släpper så undrar vad som stämmer (ja, jag försöker baka en liten tjej)

• Vanessa89

Hahaha, vilken skrattretande tråd! Det som är tragiskt är ju att flera i tråden på riktigt verkar tro att kvacksalveriet är något som påverkar könet på bebisen.

• nivea bbb

Hej alla.
    Vi har alla fått våra barn för många år sen o är lyckliga för alla fått det som dem önskade.
    vi kan bara hänvisa till trådarna GENDER SELection av MIG här på familjeliv. Läs där o ni ser de flesta svar på alla frågor vi fått genom året.
    Lycka till ❤️❤️

Svar på tråden Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!