• nivea bbb

Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!

Hejsan alla. Solig..

Jag startade tråden Har någon testat Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön?.. Med mig följdes 13 tjejer åt i över 1år... vi scannade alla böcker, Shettles litteratur om Shettles metoden, fakta på engelska o svenska! Tillsammans genom diskussioner kom vi fram till hur man på bäst sätt blir gravid, hur man kan göra för att baka ett visst kön på kommande barnet osv...

Då tråden till slut hade lästs av en kvarts miljon personer så kände vi att vi ville stänga den eftersom de va så enormt många som läste i tysthet... Vi ville även bli mer privata med bilder osv så nu är tråden stängd. Jag har fått oändliga mail från tjejer som vill testa våra metoder o är nyfikna på hur det har gått för oss alla...
    Efter många MA o MF i tråden så är nu alla gravida (en av oss har tagit paus fr FL o bebisbakande)... Alla utom 1 person än så länge har fått/ väntar flicka!!! Så här är vår sammanfattning så här långt.... 

Födda bebisar Baby:

partouze - Bakat pojke. Fött flicka!
    Jumpdog- Bakat flicka. Fött en flicka!
    minandra - Bakat flicka. Fött en flicka!
    Nifi - Bakat bebis.  Fött flicka!
    Syskonförsök - Bakat bebis.Fött pojke! 

Gravida Gravid:

RobzMarley - Bakat flicka. Väntar flicka!
    nivea bbb- Bakat flicka. Väntar flicka!    (trådstartaren ninni bbb)
    Kaksmulan - Bakat bebis. Väntar flicka!
    Leona (bule). Bakat pojke. Väntar flicka!

Gravida Vet ej kön ännu.{#emotions_dlg.flower}..
    LeiaBus    
    bebissugen
    underbaraprinsar

{#emotions_dlg.flower}Vår gemensamma (övergripande) sammanfattning! {#emotions_dlg.flower}

HUR exakt vi gjort/ knep kommer vi uppdatera denna tråd med !!!! 

Summering bäst för baka flicka:
    Sex: 2.5-4 dagar innan ÄL (alltså innan ägg+spermie möts).
    Sekret: Inte för segt slem (Teracough)
    Äta / dricka: Tranbärskapslar, mjölkprodukter, veg-kost. Folsyra, försurande kost för lågt PH.
    Sexande:  Missionären, Ingen orgasm för kvinnan. (viss teori hävdar att orgasm efter mannen är ok) För mannen: Varm dusch/ bad innan sex.

Summering bäst för baka pojke:
    Sex:  På ÄL-dagen samt dagen efter.
    Sekret:  Segt slem
    Sexande: Bakifrån, Orgasm för kvinnan innan mannen - bidrar till basiskt PH.
    Äta:  Folsyra + basisk kost för högt /normalt PH För mannen: drick kaffe. Svala kalsonger, ej duscha varmt  

Frågor som ni har osv KAN vi svara på om personen vill/ har tid/ orkar.. men vi vill inte lova att vi kommer svara på frågorna ...   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-05 09:58
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-04 13:08
    Väntar:
    RobzMarley - Bakat flicka. Väntar flicka!
    nivea bbb- Bakat flicka. Väntar flicka!
    Kaksmulan - Bakat bebis. Väntar flicka!
    Leona - Bakat pojke. Väntar flicka!
    LeiaBus - Bakat pojke. Väntar flicka!
    Underbaraprinsar - Bakat flicka. Väntar pojke!
    Lyckligamamman - Bakat flicka - Väntar pojke!
  • Svar på tråden Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!
  • emmass

Någon med fler tips än som står i trådstarten på att baka pojk?

• 4 prinsar

Spännande tråd som jag följer emellanåt!Vill ha en tjej snart efter 3 fina killar.

Liam020702Elliot050329Mio080703
  • royallove
    Humpan skrev 2013-01-06 00:09:04 följande:
    På BB när tvåan fötts sade en barnmorska att vi nu har 25%chans att trean blir en pojke.

Ok, undra om det finns nåt vetenskaplig grund. Lär ju va 25% chans till tjej för oss med den teorin. Men nåt måste det ju vara som gör att vissa bara får ett kön... 2 barn är ju svårt att säga på men har man 3-5 av samma kan man ju fundera. Min mans enda syskon en bror, har 2 flickor o ingen son. Intressant är det :)
  • Loppan27

Älva - Lycka till med att bli gravid och att du får en tjej. :)
    Själv har jag ju tre killar och vet inte om jag ger mig på en fyra. I så fall får jag testa tjejknepen i denna tråd.

Humpan o Royallove - Min BM sa att om man har två av samma så är det störst sannolikhet att trean också bli samma och enligt henne var det för att en del män har fler kill- än tjejspermier och tvärtom. Sedan har en del män mer 50/50 av kill- och tjejspermier och dessa har större sannolikhet att få olika kön.

På frågan om tips för att få killar kan ju jag svara hur vi gjort :)

Första barnet kollade jag med ÄL-test och vi hade sex från den dag testet gav utslag samt de två närmsta dagarna efter. Barn nummer två blev bara till så antagligen har vi prickat in ÄL precis utan att planera. Med trean kollade jag också med ÄL-test och gjorde som med första. Annars inget med kost eller annat.
    Hade jag haft koll på alla tips och trix i denna tråd inför trean så hade jag testat för tjej men jag var nog för ivrig att bli gravid för att ha tålamod till det.

Min ena kompis som fått sin tredje kille planerade inte nummer tre och trodde inte att hon blivit gravid eftersom de haft sex en bra bit innan ÄL, så även killspermier kan visst vara seglivade. Hennes man har väl också ett överskott av killspemier kanske.

• Loppan27

3 härliga killar, om du blir gravid får du gärna dela med dig av hur det går och vad du får :)
    Lycka till!

• Humpan

Vi har inte försökt få till endera könet innan (och inte nu heller, men om mensen inte uteblir nu (vilket jag såklart hoppas den gör ) kanske jag ska ta till mig några pojktips här) och har ju två flickor. Min mans teori är att det beror på att han är elektriker . Alla hans kollegor på jobbet har enbart döttrar.

• 4 prinsar

Yes ska starta nu snart så får se hur det gårCooläter tranbärskapslar o magnesium o folsyra sen en tid tillbaka.

Liam020702Elliot050329Mio080703
  • Älva1973

Angående sannolikhet och procenttal vet jag inte om jag kan säga att det bara finns en sanning. Har läst att man börjar om för varje nytt barn 51%/49%, men det ska även finnas en tabell på SCB om just syskon och dess kön. Sedan har jag läst att man har större chans att få en flicka med en ny partner om man har pojkar med den gamla. (Kanske har med det för med antalet pojk-och flickspermier att göra). Sedan ska man som lite äldre kvinna ha lättare att få flickor.

Törs inte skriva under på allt det där men det går att googla på :)

Lycka till med alla pojk- och flickbak :)

• royallove

Okej ja vi får nog läsa på lite mer till nästa. Jag kommer från en ganska liten släkt så jag har alltid velat ha 3 barn. Får testa på flicka på allvar då och går det inte får jag helt enkelt acceptera att jag är en pojkmamma :) Klart man älskar sina barn oavsett kön men nog vore det en dröm med en flicka.

• Loppan27

3 härliga killar, vad spännande! Hur gamla är dina tre?

Älva, ja inte lätt att veta hur det hänger ihop. Jag har också hört att om mamman är äldre ökar sannolikheten för tjej.  Varför vet jag inte och om det stämmer vet jag inte heller. Min kompis som nyss fått sin tredje kille var 40 så där stämde det inte.
    Har också hört att man kan gå efter vilket kön på barnen som pappans pappa fått, alltså farfarn till barnen. Det är väl för att pappans spermiegener kommer därifrån men på oss har det inte stämt för där är det blandat killar och tjejer.

Vem vet, det är kanske bara slumpen som avgör :)

Svar på tråden Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!