• nivea bbb

Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!

Hejsan alla. Solig..

Jag startade tråden Har någon testat Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön?.. Med mig följdes 13 tjejer åt i över 1år... vi scannade alla böcker, Shettles litteratur om Shettles metoden, fakta på engelska o svenska! Tillsammans genom diskussioner kom vi fram till hur man på bäst sätt blir gravid, hur man kan göra för att baka ett visst kön på kommande barnet osv...

Då tråden till slut hade lästs av en kvarts miljon personer så kände vi att vi ville stänga den eftersom de va så enormt många som läste i tysthet... Vi ville även bli mer privata med bilder osv så nu är tråden stängd. Jag har fått oändliga mail från tjejer som vill testa våra metoder o är nyfikna på hur det har gått för oss alla...
    Efter många MA o MF i tråden så är nu alla gravida (en av oss har tagit paus fr FL o bebisbakande)... Alla utom 1 person än så länge har fått/ väntar flicka!!! Så här är vår sammanfattning så här långt.... 

Födda bebisar Baby:

partouze - Bakat pojke. Fött flicka!
    Jumpdog- Bakat flicka. Fött en flicka!
    minandra - Bakat flicka. Fött en flicka!
    Nifi - Bakat bebis.  Fött flicka!
    Syskonförsök - Bakat bebis.Fött pojke! 

Gravida Gravid:

RobzMarley - Bakat flicka. Väntar flicka!
    nivea bbb- Bakat flicka. Väntar flicka!    (trådstartaren ninni bbb)
    Kaksmulan - Bakat bebis. Väntar flicka!
    Leona (bule). Bakat pojke. Väntar flicka!

Gravida Vet ej kön ännu.{#emotions_dlg.flower}..
    LeiaBus    
    bebissugen
    underbaraprinsar

{#emotions_dlg.flower}Vår gemensamma (övergripande) sammanfattning! {#emotions_dlg.flower}

HUR exakt vi gjort/ knep kommer vi uppdatera denna tråd med !!!! 

Summering bäst för baka flicka:
    Sex: 2.5-4 dagar innan ÄL (alltså innan ägg+spermie möts).
    Sekret: Inte för segt slem (Teracough)
    Äta / dricka: Tranbärskapslar, mjölkprodukter, veg-kost. Folsyra, försurande kost för lågt PH.
    Sexande:  Missionären, Ingen orgasm för kvinnan. (viss teori hävdar att orgasm efter mannen är ok) För mannen: Varm dusch/ bad innan sex.

Summering bäst för baka pojke:
    Sex:  På ÄL-dagen samt dagen efter.
    Sekret:  Segt slem
    Sexande: Bakifrån, Orgasm för kvinnan innan mannen - bidrar till basiskt PH.
    Äta:  Folsyra + basisk kost för högt /normalt PH För mannen: drick kaffe. Svala kalsonger, ej duscha varmt  

Frågor som ni har osv KAN vi svara på om personen vill/ har tid/ orkar.. men vi vill inte lova att vi kommer svara på frågorna ...   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-05 09:58
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-04 13:08
    Väntar:
    RobzMarley - Bakat flicka. Väntar flicka!
    nivea bbb- Bakat flicka. Väntar flicka!
    Kaksmulan - Bakat bebis. Väntar flicka!
    Leona - Bakat pojke. Väntar flicka!
    LeiaBus - Bakat pojke. Väntar flicka!
    Underbaraprinsar - Bakat flicka. Väntar pojke!
    Lyckligamamman - Bakat flicka - Väntar pojke!
  • Svar på tråden Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!
  • Lilla Fjun

Lyckades inte få ner pH med tranbär. Fick däremot ner pH till 4-4,5 med Rephresh. Är i v 10 nu

nivea bbb skrev 2012-12-26 17:35:35 följande:
    Lilla Fjun.. De tar ju ett antal dagar att få ner PH värdet så man lär börja vid mens :) jag åt tranbär månaden runt..

• Bebis2014
    Lilla Fjun skrev 2012-12-27 10:20:14 följande:
    Lyckades inte få ner pH med tranbär. Fick däremot ner pH till 4-4,5 med Rephresh. Är i v 10 nu

Hej Lilla Fjun :) Hur mår du, tänker på illamåendet osv, har det varit mer nu än dina tidigare graviditeter?
  • Lilla Fjun
    Bebis2014 skrev 2012-12-27 11:26:34 följande:
    Hej Lilla Fjun :) Hur mår du, tänker på illamåendet osv, har det varit mer nu än dina tidigare graviditeter?

Med mina två kollar hade jag inget illamående alls. Denna gången har jag varit illamående rätt mycket men inte kräkts tack O lov. Undrar om man får fler symtom ju fler gånger man varit gravid eller om det kanske kan vara en flicka denna gången. Tar extra Progesteron (vilket kan ge illamående) så vet inte alls varför det är annorlunda denna gången...
  • royallove

Jag har kikat in i denna tråd ibland då vi skulle försöka baka flicka nu med nr 2. Jag hade börjat räkna dagar mellan mens och köpt äl-test. Jag fick medel 32 dagar mellan mensen, räknat 9 mån tillbaka. Nån enstaka gång 28 men oftast 30-40 dagar. Jag hade tänkt äta det ni skriver om osv osv.

Vips så får jag ingen mens i spetember och jag är redan gravid! Vi hade inte ens börjat försöka. Jag trodde det var alldeles för tidigt för äl så det var ingen risk tänkte jag och vi skyddade oss inte. Men så fel jag hade. Vilken chock det blev! Med sonen tog det ett år att bli gravid och nu bara hände det. Helt underbart såklart!! Nu är det två dagar kvar till UL och jag bara måste få veta. Känner mig lite dum som inte hann försöka när jag önskar mig en flicka så mycket. En fin son till är ju fantastiskt, såklart! Men jag vill så gärna ha en flicka. Drömmer om det och vågar inte erkänna det för nån... Jag kan bara hoppas och snart får jag veta, om barnet vill visa oss förstås :)

Oj så långt det blev..  ville bara ventilera i väntan på att man o son kommer hem med nyårsgästerna! Gott nytt år och grattis ni som lyckats med ert bakande!

• royallove

Nu har jag fått veta att det är en pojke. En fin och välmående pojke som jag kommer att älska otroligt mycket. Jag ljuger dock om jag säger at jag inte blev ledsen. Inte för att det är en pojke till utan mer att jag kanske aldrig kommer att å en flicka och att det kommer saknas mig hela livet. Kanske blir det fler barn vem vet... Funderar på att göra ett UL i v 25-28 när det är mer säkert men jag vet inte, BM sa att det var 95% säkert, hon såg både pung och snopp. På sätt och vis ångrar jag att jag ville veta för nu känns hoppet borta och att jag måste jobba på att jag aldrig kommer få en flicka i mitt liv. Blir arg på mig själv som inte BARA går och är superglad över den fina lilla människa vi ska få. Det är verkligen en välsignelse att få barn. Ja tror det måste få lägga sig lite innan jag kan vara enbart glad.

• Loppan27

royallove, Jag förstår att det hade varit roligt att ha en tjej, men jag är säker på att det är väldigt roligt för dina barn att vara killar båda två. Har själv tre killar och de är otroligt tighta och leker på samma sätt och har så skoj ihop. Däremot kände jag när trean blev en kille, att det hade varit kul för egen del med en tjej, men nu när jag ser hur de är ihop så känns det så bra. Men jag förstår dig helt och hållet! För jag har tänkt likadant.

Har tre kompisar som också har tre killar var så det verkar vara ganska vanligt att få tre av samma. :)

All lycka till!

• Älva1973

Royallove: stort grattis till beskedet om en frisk liten fin kille :)
    Jag har också två pojkar och hoppas på en dotter och lillasyster till mina två. Men viktigast av allt är ändå att bli gravid och få en frisk bebis.

• Humpan

Svårt det här med att baka kön. Vi har två tjejer och det skulle vara kul med en pojke nu när vi försöker få till en trea. Men jag är så nervös över att missa ÄL så vi kan inte vänta tills efter! Hur kan ni ha sån koll? Min cykel är regelbunden så jag vet ju inom ett par dagar, men på timmen?

• Humpan

På BB när tvåan fötts sade en barnmorska att vi nu har 25%chans att trean blir en pojke.

Svar på tråden Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!