• royallove

Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!

Jag har kikat in i denna tråd ibland då vi skulle försöka baka flicka nu med nr 2. Jag hade börjat räkna dagar mellan mens och köpt äl-test. Jag fick medel 32 dagar mellan mensen, räknat 9 mån tillbaka. Nån enstaka gång 28 men oftast 30-40 dagar. Jag hade tänkt äta det ni skriver om osv osv.

Vips så får jag ingen mens i spetember och jag är redan gravid! Vi hade inte ens börjat försöka. Jag trodde det var alldeles för tidigt för äl så det var ingen risk tänkte jag och vi skyddade oss inte. Men så fel jag hade. Vilken chock det blev! Med sonen tog det ett år att bli gravid och nu bara hände det. Helt underbart såklart!! Nu är det två dagar kvar till UL och jag bara måste få veta. Känner mig lite dum som inte hann försöka när jag önskar mig en flicka så mycket. En fin son till är ju fantastiskt, såklart! Men jag vill så gärna ha en flicka. Drömmer om det och vågar inte erkänna det för nån... Jag kan bara hoppas och snart får jag veta, om barnet vill visa oss förstås :)

Oj så långt det blev..  ville bara ventilera i väntan på att man o son kommer hem med nyårsgästerna! Gott nytt år och grattis ni som lyckats med ert bakande!

• royallove

Nu har jag fått veta att det är en pojke. En fin och välmående pojke som jag kommer att älska otroligt mycket. Jag ljuger dock om jag säger at jag inte blev ledsen. Inte för att det är en pojke till utan mer att jag kanske aldrig kommer att å en flicka och att det kommer saknas mig hela livet. Kanske blir det fler barn vem vet... Funderar på att göra ett UL i v 25-28 när det är mer säkert men jag vet inte, BM sa att det var 95% säkert, hon såg både pung och snopp. På sätt och vis ångrar jag att jag ville veta för nu känns hoppet borta och att jag måste jobba på att jag aldrig kommer få en flicka i mitt liv. Blir arg på mig själv som inte BARA går och är superglad över den fina lilla människa vi ska få. Det är verkligen en välsignelse att få barn. Ja tror det måste få lägga sig lite innan jag kan vara enbart glad.

• royallove
    Humpan skrev 2013-01-06 00:09:04 följande:
    På BB när tvåan fötts sade en barnmorska att vi nu har 25%chans att trean blir en pojke.

Ok, undra om det finns nåt vetenskaplig grund. Lär ju va 25% chans till tjej för oss med den teorin. Men nåt måste det ju vara som gör att vissa bara får ett kön... 2 barn är ju svårt att säga på men har man 3-5 av samma kan man ju fundera. Min mans enda syskon en bror, har 2 flickor o ingen son. Intressant är det :)
  • royallove

Okej ja vi får nog läsa på lite mer till nästa. Jag kommer från en ganska liten släkt så jag har alltid velat ha 3 barn. Får testa på flicka på allvar då och går det inte får jag helt enkelt acceptera att jag är en pojkmamma :) Klart man älskar sina barn oavsett kön men nog vore det en dröm med en flicka.

Svar på tråden Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!