• Hannah8401

Hårt tränande kvinnor som försöker bli gravida?

Hej!

Jag undrar om det är någon mer än jag som tränar ofta och tungt som försöker bli gravida? Eller någon som lyckats? Tror ni det kan påverka chansen negativt?

Hittade ingen liknande tråd, de flesta handlar om att gå ner i vikt och börja träna för att bli gravid:)

Vore roligt att diskutera detta, samtidigt om man nu lyckas, hur man tränar under och efter graviditet.

Glad påsk!

• Svar på tråden Hårt tränande kvinnor som försöker bli gravida?
  • KarinF

WeeBee: Jag har liksom Camille inte heller någon mens. Jag har också jämfört mig med andra landslagstjejer som springer maraton och föder barn. Jag tränar kanske en tredjedel av vad de gör, känns så himla orättvist. Men vi är olika allihopa, försöker att inte jämföra mig med andra trots att det är svårt. Det positiva är ändå att hormonstimuleringen fungerar utan problem, jag får ägglossning och har ju faktiskt blivit gravid och fött en son. Får du ingen egen ÄL så kanske du kan få hjälp med stimulering? Hannah: fick ut 13ägg vid IVFen

• WeeBee

Jag fick utslag på ÄL-Stickan igår...så nu hoppas jag bara att det faktiskt släppte ett ägg oxå! Å att min mans simmare var på hugget!

12-14 dagar till jag vet!

Angående era svar så; ja, jag får mens å förhoppningsvis ÄL oxå...OM jag ser till att hålla mig lite halvtjock å tar det lugnt med träningen.

Idag har jag mest tänkt på hur trevligt det ska bli att komma tillbaka å köra hårt igen efter en graviditet. Det hade dessutom varit betydligt trevligare att vara tjock om jag fick någon belöning för det...alltså om jag fick bli gravid!

Jag vill vänta ett tag till innan vi söker hjälp...även om det är jobbigt!

Hannah - Vad menar dom med att det skulle bli för dålig utdelning på hormonbehandling å äggplock? Det räcker väl om man lyckas få fram 1 ägg!?

• Hannah8401

Ja orättvist att vissa verkar kunna träna hur mycket som helst och ändå få barn.

Weebe, när man gör ivf så får man hormonstimulering för att få fram många ägg, men om man har lågt amhvärde så får man inte från många ägg, och vid de flesta ivfer sa fullföljer man inte om det bara är två eller tre ägg för att chansen att det ska vara något bra är så liten. Tror det är lite olika från klinik till klinik och jag tror man har en del att säga till om som patient med.

Grattis till äl!! Nu blir det en lång väntan för dig hoppas på positivt.

Kramar.

• KarinF

WeeBee: Grattis till ÄL! Då är vi två som går och väntar då. Jag hade ÄL i går, så det innebär väl 12-14dgr för mig också. Hannah: det borde väl vara värt att testa IVF i alla fall? Eller vill man inte ens försöka? Kanske kan ni vända er till något annat landsting? När vi gjorde IVF så ville de ha minst tre ägg för att det skulle vara värt att göra IVF.

• Camille

Grattis Weebee och Karin till ÄL! Håller tummarna för er!
    Själv har jag idag påbörjat nästa proverakur, hoppas verkligen att det fungerar denna gång så jag kan få komma igång med pergotime...

• WeeBee

Inget den här gången heller...beställer tid till Gyn idag!
    Jag har kommit fram till att jag knappt får något ÄL-sekret å att min lutealfas är 11-12 dagar.
    Jag vill få en liten koll på mina värden å se att allt ser bra ut...så därför beställer jag tid idag.
    Hoppas att det går bättre för er!

• Hannah8401

Weebee beklagar det, kram till dig. Jag tycker du gör rätt i att beställa tid. Kolla dina hormonvärden, ta progesteronprov en vecka efter äl för att se att du verkligen har haft det och kolla oxå amh, fsh, prolaktin tsh fritt t4.

Jag har heller aldrig haft älsekret har hört om såna som blir gravida ändå men.

Jag var hos doktorn igår och dom kollade mina äggledare och spruc in vätska där, jag hade fsh passage i båda, och jag hade oxå tio äggblåsor på höger äggstock och åtta eller nio på vänster! Då blev jag glad! Det stämmer inte riktigt med mitt låga amh värde, så om jag har riktigt riktigt mycket tur kanske jag får göra ivf med egna ägg. Hoppas på detta. När har du tid weebe? Lycka till nu. Kramar.

• KarinF

WeeBee: vad tråkigt, men bra att du har beställt tid för utredning. Hannah: vad glad jag blir för din skull! :) då finns det ju äggblåsor som kan mogna, så visst borde det vara läge för IVF då? För min del så är det nu precis två veckor sedan ägglossningssprutan. Jag tjuvtestade redan i onsdags och även igår, men då var det negativt. Idag på morgonen testade jag igen och det fanns ingen tvekan om att det var TVÅ streck på stickan!! Jag är gravid!! :) Bara att hoppas på att det håller i sig nu......

• Hannah8401

Karin!! Åh grattis!!! Vad härligt! Det funkade på första försöket! Din kropp har kanske lärt sig nu

Svar på tråden Hårt tränande kvinnor som försöker bli gravida?