• Hannah8401

Hårt tränande kvinnor som försöker bli gravida?

Hej!

Jag undrar om det är någon mer än jag som tränar ofta och tungt som försöker bli gravida? Eller någon som lyckats? Tror ni det kan påverka chansen negativt?

Hittade ingen liknande tråd, de flesta handlar om att gå ner i vikt och börja träna för att bli gravid:)

Vore roligt att diskutera detta, samtidigt om man nu lyckas, hur man tränar under och efter graviditet.

Glad påsk!

• Svar på tråden Hårt tränande kvinnor som försöker bli gravida?
  • Camille

Usch, jag känner likadant, den här marshmallow-kroppen tar på psyket.. Men det lär ju vara värt det om det blir en liten såsmåningom...:)) jag har nu blivit ordinerad p-piller en månad för att få en blödning eftersom provera inte fungerade. Läkaren trodde att det berodde på att jag har för lite östrogen och därmed för tunn livmoderslemhinna och tydligen innehåller p-piller mer östrogen-lika hormoner än proveran.. Känns helt bakvänt att äta p-piller för att kunna bli gravid, men jag hoppas de vet vad de gör!
    Hur går det för er andra?

• WeeBee

Jag läste lite om fett å fertilitet idag.

Det stod bland annat att man kan ha mens även med låg fettprocent...men att ägglossningen kanske inte funkar ändå.

Fertilitet å östrogenproduktion är direkt knutet till fettet på den kvinnliga kroppen.

Kan väl tillägga att jag mycket tydligare kände av min ägglossning i fredags...för att gå in på lite detaljer så fick jag, för första gången på väldigt länge, mycket tydligt ÄL-sekret å sen ÄL-smärta å extra lust...

Jag hade inte kört med ÄL-stickor den här gången, men kunde inte vara mer säker på att det var ÄL.
    Tog en sticka sent på kvällen för att bekräfta det jag redan visste...å den stickan gav fullt utslag.

Min cykel är därmed nere på 29 dagar...så jag får väl vara glad över min kulstötarfysik
    Får väl ändå

• Hannah8401

Weebe, ja det är det som är med mig, har regelbunden mens men inte ägglossning. Inte lätt att veta att man inte har det, har fått både pos ältest, temperaturhöjningar och får alltid ömma bröst en vecka innan mens. Då tror jag såklart jag har äl. Men nej.
    Åh vad bra du fick äl iaf:) Då är det absolut värt att ha lite extra dämpning på kroppen;)
    Camille, jag har hört detta om ppiller innan, det låter bakvänt men man får hoppas läkarna vet vad dom gör.
    För mig går det inget alls, bara väntar på brev eller telefonsamtal:(

• Camille

Ja det är väl kanske inte så knäppt med p-piller ändå. Men tidigare har jag liksom hela tiden hoppats på den ytterst minimala chansen att kroppen skulle kicka igång själv och jag lyckats bli spontant gravid. Men med p-piller finns det ju noll chans.. Jaja bara några veckor väntan till innan planerad blödning..

När ni läst om fertilite har ni läst något vettigt om bra kost för att öka fertiliteten?
    Jag tycker nämligen jag bara hittar mycket ovetenskaplig info om diverse koströn...?

• Hannah8401

Hoppas du får en blödning nu då Camille! Jag har läst mycket om det med kost, men svårt att veta vad man ska tro på. Helst gluten och laktosfritt ska det vara, lättmejeriprodukter ska visst sänka fertiliteten med massa procent, tror det var typ 40 eller mer! Men feta mjölkprodukter kan hjälpa till att få igång äl om man har problem med det. Funderar på att börja äta mjukglass varje dag men som sagt, vad som är sant vet jag inte, jag kan prova att hitta vart jag läst detta, är på mobilen nu så kan inte länka.

Jag är förresten så sjukt sugen på att träna riktigt hårt nu och verkligen gå in för att bygga mer muskler. Åh det är så tråkigt att låta bli:'(:'(:'(

• Camille

Jag är både gluten- och laktosintolerant så att äta gluten- och laktosfritt gör jag ju redan. Haha ja en mjukglass diet kanske vore något :)! Hmm.. Kanske skulle börja byta ut lite lättprodukter till fullfett produkter..
    Skicka gärna en länk om du hittar!

Åh, ja jag vet är oxå sjukt sugen på att få träna hårt... Men men bara att peppa sig med att det går att ta upp träningen igen senare om man vill. Och tänk så taggade vi kommer vara då :)!!

• Hannah8401

Hm jag hittade inte domlänkarna bara för det, hittade lite annat istället. Denna säger lättmejeriprodukter se.babycenter.com/preconception/beforeyoubegin/dietformumtobe/ denna säger feta...www.niomanader.se/contentNews.asp Konstigt man blir förvirrad?www.familjeliv.se/Forum-1-32/m29025819.html En länk här om vetenskap och myter..www.babyzone.com/getting-pregnant/adoption/foods-increase-fertility_67062 En sida med en del forskning också...

• WeeBee

Det var värt celluliterna! Nu hoppas vi bara att det vill stanna kvar oxå!

• Hannah8401

Åh grattis weebee!!! Det gick fort?? :) Så härligt! Nu var det allt värt de lilla extra fettet va? :) hihi!

Svar på tråden Hårt tränande kvinnor som försöker bli gravida?