Mynta skrev 2012-05-06 08:00:27 följande:
Lycka till hos din Aurora-BM förresten! Hur funkar det hos er, kan hon ta ett beslut om igångsättning eller måste du till läkare på spec-MVC för det?
Åh, vad segt.. tyvärr verkar det som om man behöver tjata och tjata för att få nått. Mon vanliga bm har sagt hela tiden att det blir säkert inget stort barn denna ggn, det är inte säkert och det blir nog bra osv.. Så till slut ringde jag specmödravården själv och sa att jag ville ha ett tul pga att mitt förra barn var så stort redan på bf och att jag var livrädd. Igentligen så ska man väl ha remiss från sin bm, men hon jag pratade med på spec.mödra pratade med läkaren och på eftermiddagen ringde hon till mig igen och sa att jag fått en tid.
Jag tror att min aurora bm kan boka en tid till läkaren bara, men att hon kanske kan påverka hans beslut genom att berätta om min ångest över detta. Hoppas det. Annars känns det som om jag går på dessa samtal förgäves :-S Man vill ju som sagt inte komma in i v 40 och märka att bebis väger 6 kg eller så när förlossningen redan har startat..
Prova du att ringa specmödra själv!! Man kan ha tur och få prata med någon som lyssnar och hjälper en.
Lycka till!!