TingaTinga skrev 2012-05-16 10:21:54 följande:
efter besök hos bm idag så har magen växt ytterligare och inte alls planat ut somden borde. Magmått 38 cm ( är i v 35+) och ligger en bra bit ovanför översta kurvstrecket.. Hade jag inte redan bokat tid för tul så hade bm gjort det nu sa hon *s* Ska in på viktskattning i början på nästa vecka som tur är!! Hoppas hoppas hoppas på att få en tid för igångsättning.... Blodtrycket är på väg uppåt och jag samlar määäängder med vatten ( 6 kg på 2 v...) så det bådar inte gott.. Min HF började likadant sist... ORKAR inte mer nu.. 30 kg + känns i kroppen vill jag lova... Lilla bebban är fixerad och knappt ruckbar, så att jag kännt att hon har knökat på min stackars blygdbensfog var inte så konstigt. *s* Ska fixa det sista här nu i veckan och packa bb väskan, sen får hon gärna komma närsomhelst efter nästa vecka! ( om hon är "färdig" såklart)
Heini: Hoppas du får en tid för bedömning så du slipper gå över tiden!! Det verkar ju vara så himla olika det där med tul. en del läkare tycker det är värdelöst och en del verkar tycka det behövs och att det funkar.. Jag hoppas på att dom kan se på ett ungefär om bebban är stor eller ej. Dom borde kunna se om det är en 3 kg´s eller 5 kg´s tycker man ju!? Och om min gigantiska (!!!) mage består av bebis eller mkt fostervatten..
Håller tummar för oss båda
Om bebben e stor är det jätte jobbigt att skatta vikten då så det blir tyvärr svårare då .
1 Kg fel på mig likom.
Gissningarna blev likom öööh jasså och öööh skojar du ??
Bm näh han blir inte lika stor som första var det första hon sa.
När jag passerade tiden sa hon ja,ja han blir väl bara 4,500g om INTE änns det .
LÖJLIGT !!
Men tul gav svar som inte häller stämmde men dom gjorde sitt bästa
Sen att stor bebbe stor mage och massa fostervatten
hmm ja du det kan betyda så olika.
Jag hade stor mage stor bebis och (överdriven massa fostervatten) enligt min jornal