• Thyris

Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??

det verkar på min bm som om det är svårt att göra tul så sent, men jag är ju bara i vecka 30!! Och det verkar inte bli nån bedömning förrän i vecka 39, men DÅ är det väl försent??? :-O Kommer dö av oro innan dess...

NÄR gör man tul då?? i vilken/ vilka veckor?? 

• Svar på tråden Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??
  • Thyris

Jag hoppas verkligen dom kan se på ett ungefär vilket håll det går åt iaf . Och att det isf blir fel åt " rätt håll" om det nu blir fel hoppas på igångsättning snart, alla krämpor knäcker mig snart , utöver oron för stor bebis ! Foglossning som gör så in i he-ete ont, särskilt nu när bebis fixerat sig. ( fogen i blygdbenet.... Ajajaj) gått upp 30 kg och samlar massa vatten , blodtrycket stiger och händerna domnar och gör ont.. Blä, orkar inte mer nu!!! Plus att jag är stor som ett hus .....

• Thyris

Åh i morgon är det äntligen dags för tul!!! Hoppas nästan att bebis är stor så dom sätter igång mig.. Är så jäkla skitless på att vara så hör stor orörlig ont överallt inte kunna sova och händer som domnar och värker!!!! samtidigt som man känner att man har massor att göra, städa handla ta hand om stora barnet osv osv osv.. Plus att jag får sd så fort jag går ett par steg, och foglossningen i blygdbenet gör så satans ont, värre nu efter att bebben fixerat sig....
    Så haha,nu har jag gnällt ur mig lite

• Thyris

Sådär , 3200 gram i vecka 36+0... Men det var lite svårt att bedöma då bebis ligger då långt ner i bäckenet redan. Ska tillbaka om 2.5 veckor för nytt tul . Enl hans uträkning var den nu +14. % undrar hur mkt det kan stämma?? Enl hans uträkning skulle vikten sluta på ca 4 kg men trodde han knappt själv *s*

• Heini
    TingaTinga skrev 2012-05-21 12:29:05 följande:
    Sådär , 3200 gram i vecka 36+0... Men det var lite svårt att bedöma då bebis ligger då långt ner i bäckenet redan. Ska tillbaka om 2.5 veckor för nytt tul . Enl hans uträkning var den nu +14. % undrar hur mkt det kan stämma?? Enl hans uträkning skulle vikten sluta på ca 4 kg men trodde han knappt själv *s*
    Härligt! Hur känns det nu i efterhand då, känner du dig lugnare? Glad Oavsett hoppas jag du kommer igång av dig själv snart så du slipper alla krämpor! 
  • Thyris

Jo det känns ok, vi har ju en tid till i v 38. Om inget händer innan dess få kanske man kan få ett datum för igångsättning , hoppas det !! Är så himla less på att vara handikappad *s* får försöka stå ut i 2 veckor till

• Heini

Skönt att dom håller koll på er TingaTinga och extra skönt förstås att det känns bra efter dagens TUL!

Jag fick kallelse till förlossningsläkare på mitt BF-datum (15 juni). Där ska de kolla livmodertapp, undersöka med CTG och ultraljud och utifrån hur det ser ut då avgörs det huruvida jag tillåts spontan förlossning eller om jag får igångsättning. Jag är supernöjd, precis så ville jag ha det, att jag sätts igång om det visar sig vara stor bebis men att man låter allt ske naturligt om bebisen inte är megastor. Perfekt! 

Foglossningen är dock väldigt lik din, TingaTinga, svårt att överhuvudtaget röra sig och omöjligt att sova gott. Så det kommer vara tungt som attan i 3,5 vecka till innan. Vi får hålla tummarna hårt för att det ska sätta igång av sig själv innan dess helt enkelt Glad

• Thyris

Ja jag hoppas på att slippa gå ca 4 veckor till ! Huga jag hoppas dock på igångsättning , är så rädd att inte hinna in i tid. Har pratat med Aurora bm om förra förlossningen , och blivit lovad tidig eda denna gången och ev en natt med sovdos dagen innan igångsättning ( om det nu blir det) för att vara någorlunda utvilad innan. Sover så enormt dåligt !! Men allt detta går ju i stöpet om det startar och förloppet går fort :-/

• Thyris

Puh vilken värme!!!! Har svullnat på mig 2.5 kg till på bara två dagar i värmen.... Just vad man behövde.... *s*. Vet inte vart jag ska ta vägen snart, orkar inte med mer kilon nu!! Min hand värker så jag blir tokig av svullnaden

Svar på tråden Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??