• Thyris

Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??

det verkar på min bm som om det är svårt att göra tul så sent, men jag är ju bara i vecka 30!! Och det verkar inte bli nån bedömning förrän i vecka 39, men DÅ är det väl försent??? :-O Kommer dö av oro innan dess...

NÄR gör man tul då?? i vilken/ vilka veckor?? 

• Svar på tråden Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??
  • Thyris

Tack ja jag hoppas på senast torsdag ! Vi ska ju även träffa förlossningsläkaren idag och då ska jag verkligen tala om att nu orkar jag inte mer!!! *s*

• SIL
    TingaTinga skrev 2012-06-05 10:12:03 följande:
    Tack ja jag hoppas på senast torsdag ! Vi ska ju även träffa förlossningsläkaren idag och då ska jag verkligen tala om att nu orkar jag inte mer!!! *s*

Vilken vecka är du i nu? På mitt planerade andra tul skulle de även göra en bedömning av tappen inför igångsättning.
  • Thyris

Nu är jag i v 38+ . På tul idag var vikten skattad till strax över 4 kg! Så några 200 g i veckan lägger den inte på sig , snarare det dubbla! Så på torsdag ska jag på bedömning igen och är det inte fullt på förlossningen så blir det igångsättning . Fick en hinnsvepning till idag så jag hoppas dom kan göra hål på hinnorna.

• Thyris

Igångsättning idag!!! Är så sjukt nervös så jag knappt kan andas... Är helt plötsligt livrädd för smärtan och kommer allt för väl ihåg förra gången. Hjälp! Hoppas man överlever detta :-S

• Helle77

Klart du gör! och du vet... när väl bebis är ute så är all smärta glömd!! Lycka till idag!!

• tundra

Tings tings lycka till! Håller tummarna att allt går bra med dig och bebisen!

Chichiwow. Mitt sf mått låg under medel men hoppade på slutet. Ingen BM misstänkte att dunderklumpen skulle väga 5 kg. Gick upp från 58 till 74 kg. Tot 16 kg.

• Heini

Jättekul TingaTinga, det kommer alldeles säkert att gå hur bra som helst! Glad

Ville vägde 5160 gram när han föddes och mitt SF-mätt låg på 37 cm i vecka 39 och på 38 cm i vecka 40.
    Nu är jag i vecka 39 med andra barnet och även denna gång ligger SF-måttet på 37 cm. Det lär inte dröja länge innan vi ser om även detta barn blir en dunderklump Flört

• Miloxan
    chichiwow skrev 2012-06-08 10:32:27 följande:
    Ni som fött stora barn.. (tycker dock allt över 4 är stort, men att typ 5 är JÄTTEstort!! :p) Vad hade ni för SF-mått under graviditeten då?
    Kommer inte ihåh men inte över 39 cm i alla fall. Är nu i v 35  och SFmåttet är 36 cm, får se om en månad hur stor den lilla är :)

• Thyris

Allt gick bra och hon vägde 4200 gram och är 51 cm lång skriver mer när vi kommer hem från BB.

Svar på tråden Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??