• Thyris

Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??

det verkar på min bm som om det är svårt att göra tul så sent, men jag är ju bara i vecka 30!! Och det verkar inte bli nån bedömning förrän i vecka 39, men DÅ är det väl försent??? :-O Kommer dö av oro innan dess...

NÄR gör man tul då?? i vilken/ vilka veckor?? 

• Svar på tråden Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??
  • Helle77

Grattis!!! Underbart att allt gick bra ;) Tur att du fick din igångsättning, hon verkar ha kunnat bli stor! Cool

• Heini
    TingaTinga skrev 2012-06-09 16:01:31 följande:
    Allt gick bra och hon vägde 4200 gram och är 51 cm lång skriver mer när vi kommer hem från BB.
    Grattis, vilka roliga nyheter! Vad härligt att allt gick bra! Och kul med en helt normalstor bebis Glad
  • Miloxan
    Allt gick bra och hon vägde 4200 gram och är 51 cm lång skriver mer när vi kommer hem från BB.
    GRATTIS :)
  • Cinza
    Stort grattis! 
  • Heini

Hihi, vi hade läkarbesök i fredags, på BF, och det gick bra. Efter att som hastigast ha tagit en titt på min livmodertapp bokade läkaren in oss för igångsättning valfri dag 19-21 juni. Självklart valde vi första möjliga tillfälle, dvs imorgon. Men vår lilla prinsessa föddes i lördags kväll kl 21.33 efter en förlossning som jag gärna gör om, smärtsam förstås men relativt enkel och i mina mått lagom snabb. Hon vägde 4710 gram och var 54 cm lång på BF+1. Vi båda mår hur bra som helst och hittills har vi inte besvärats av några "storbarnskomplikationer" alls! Glad

• Thyris

Grattis heini!!! Skönt att det gick bra trots att hon var en stor tjej :) har ni kommit på något namn?

• LitenR

Här är en till med stor bebis..
    Har varit på tre tillväxtultraljud hittills, senast förta måndagen då jag var i vecka 35+0 och bebisen räknades va 42% för stor. Har graviddiabetes och trots att jag skött mina värden så har vikten på den lille i magen rusat iväg, själv har jag bara gått upp just under 9kg..
    Ska på nästa tul på måndag så då får vi veta om det blir igångsättning eller snitt.

• Heini

Tackar så mycket!

Vilja har vi bestämt oss för att vår prinsessa ska heta, det tycker vi passar bra med Ville. Trots att alla på sjukhuset också pratade om henne som jättetjejen så tycker vi hon känns ganska liten, storebror var ju 5 cm längre och vägde också nästan 500 g mer. Men det känns självklart jätteskönt att allt gick så bra, jag har inte ens sagt "aldrig mer" denna gång Flört

Lycka till LitenR, hoppas det går som du önskar och att både du och barnet får må bra!

• tundra

Jag har nu 1 vecka kvar till min bedömning för igångsättning. Magen är inte lika stor den här gången så jag är inte allt för stressad.
    Min BM gissade på kanske 4 kg i v 38+0.
    Tror inte han är riktigt så stor ens men får väl se.

Svar på tråden Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??