Heini skrev 2012-05-29 22:10:56 följande:
Visst är det konstigt att de inte ser till helheten, jag menar bara för att en förlossning gått bra med ett stort barn innan är det inte säkert att tiden därefter går helt smärtfritt. Visst var det ni som haft lite struligt med blodsockret till en början? Med vår pojkes kusin (5,3 kg) hade de stora bekymmer i tre veckors tid innan de fick sockret tillrättat och kunde bli utskrivna från sjukhuset. Vi hade inga stora komplikationer men vår 5,2 kilos-kille hade legat så trångt i magen att hans ena fot var alldeles sned, så hela första året har han varit gipsad om benen och sedan haft sk Dennis Brown-skor samt stödskena. Jag tycker man borde kunna se längre än till bara själva förlossningssituationen helt enkelt.
Att det skiljer sig åt landstingen emellan gör mig också fundersam och faktiskt lite förbannad. På vissa ställen ingår TUL i basprogrammet och på vissa ställen verkar det omöjligt att få.
Hur tungt det än känns så brukar man klara det på något konstigt sätt ändå, så ta en dag i taget så kommer det säkert att gå bra till slut. Men jag förstår att du har det väldigt tufft, så all styrka till dig!
Ja det var struligt med senaste tösens blodsocker och tycker oxå att det är synd att de inte ser helheten :( det är ju faktiskt inte helt ofarligt att vara gravid heller och riskerna ökar med stora barn :( diafragma, tarmar och så vidare på den som är gravid kan faktiskt fara illa och ställa till med risker för att det är så stort tryck från barnet.
Vad tråkigt att behöva gips osv i ett helt år :(, hoppas allt är helt bra nu!
Jo hur tungt allt än är så brukar man ju orka med på något vis :S Tack för styrkeönskningen :) Den värmer