• Thyris

Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??

det verkar på min bm som om det är svårt att göra tul så sent, men jag är ju bara i vecka 30!! Och det verkar inte bli nån bedömning förrän i vecka 39, men DÅ är det väl försent??? :-O Kommer dö av oro innan dess...

NÄR gör man tul då?? i vilken/ vilka veckor?? 

• Svar på tråden Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??
  • 3 barns mamma84
    TingaTinga skrev 2012-04-16 21:17:02 följande:
    Du får försöka få ett löfte innan , men med tanke på hur stor din bebis var sist måste dom ju ha bättre koll denna ggn tycker man!! Förstår om du är rädd!

De e ju det men man blir bara så orolig. Att många av oss har fått mindre koll och ett nej till allt man än frågar om.
    Nu har dom LOVAT jag hoppas fan i mig för annars vill jag inte.
    I sverige lovade man detta att om NR 3 skulle bli stor skulle jag inte få bli gravid mer !! HUR fan kan man säga så ??
    Men vi blev aldrig gravid med NR 3 i sverige utan i danmark här vi nu bor och här hade man inte sagt så alls utan att jag leker med livet om jag skulle göra NR 5 oxå.
    Jag ville ha 5 barn innan men tanke på att ungarna bara blir större så är det ingen lek längre.
    Men här sa BM att NR 3 bara skulle bli på BF dagen 4000g men han var redan v 2 innan BF 4150g .
    Här hade man sagt att man inte gör Igångsättning innan BF dagen utan måste passera BF+1 för att få igångsättning så min välja gick fram och tillbaks då jg avr livrädd för vaginal och för kejsarsnitt men valde det trygga för mig och honom att ta BF-15 och med snitt.

Ibland kan jag känna mig väldigt dum alltså sugen på att gå över BF dagen och bara se hur stor denna NR 4:a skulle bli.
    Vet inte varför men sugen e man ibland men sen så får man tänka på att det ÄR farligt och barnen behöver en mamma oxå.
    För om jag inte skulle ta ut NR 3 skullehan ju ha blivit 5,600g så jag vet redan nu att NR 4:a kommer bli ca sådär på BF dagen 5,500-6000g helt sinnes sjukt att tänka så :-/

Men ja nu ska jag nog njuta av att inte va gravid än och låta den dagen komma som en bomb i brevlådan av ett etst som vissar + = PANIK !!            
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Tinga tinga:
    Hur går det för dig ?
    Vad är det du vill vill du ha snitt eller vaginalt ?  
    Hur många grav ska du ha ?? 
  • Thyris

Jag fick tid för viktskattning i vecka 36 + och efter det hoppas jag på en tidigare igångsättning om det är möjligt, om det visar sig vara ett stort barn denna ggn oxå . Helst vill jag föda vaginalt om barnet inte är för stort. Nekar dom mig igångsättning även om bebis är stor vill jag nog ha snitt. Detta är mitt sista barn, då kommer vi ha två

• 3 barns mamma84
    TingaTinga skrev 2012-04-17 07:44:00 följande:
    Jag fick tid för viktskattning i vecka 36 + och efter det hoppas jag på en tidigare igångsättning om det är möjligt, om det visar sig vara ett stort barn denna ggn oxå . Helst vill jag föda vaginalt om barnet inte är för stort. Nekar dom mig igångsättning även om bebis är stor vill jag nog ha snitt. Detta är mitt sista barn, då kommer vi ha två
    Håller tummarna att bebben e normal stor på 4000g då så du inte bli iogångsatt och får njuta av värkar och vattenavgång

Denna blir oxå vårt sista .
    Men först ska man bli på smällen    
  • Helle77

Skönt att du fick en tid TingaTinga!
    Jag ska på TUL i morgon, tänkte att jag skulle kolla hur stor förra barnet var vid sitt för att jämföra, för hon var nog några hundra gram större än vad hon *borde* blivit enligt TUL Flört
    Hoppas nästan på igångsättning, då slipper man ju iaf gå och inte veta när pyret kommer!  

• Thyris

Helle77: ja det känns väldigt bra att få en liten aning om hur stor bebisen är!
    Hur stor var din första? Lycka till i morgon!

• Helle77

Tack! Hon hade beräknad vikt ca 3600 vid TUL, föddes 2,5 v senare och vägde då 4600 så jag tror att de i regel visar lite mindre än vad de verkligen väger vid ultraljudet! Ska bli väldigt intressant att se vad den här pysen *väger* i morgon, gör UL nästan exakt på samma dag!!

• Thyris
    Helle77 skrev 2012-04-17 20:50:38 följande:
    Tack! Hon hade beräknad vikt ca 3600 vid TUL, föddes 2,5 v senare och vägde då 4600 så jag tror att de i regel visar lite mindre än vad de verkligen väger vid ultraljudet! Ska bli väldigt intressant att se vad den här pysen *väger* i morgon, gör UL nästan exakt på samma dag!!

Vilken vecka är du i nu? hoppas det gick bra på tul idag, berätta gärna sen
  • Helle77

Det gick bra! Är nu i v 37+6 och bebisen väger ungefär 3 kg... Förra vägde 3600 vid samma tid ;) Så nu är det bara att vänta!

• Thyris

Ok, vad bra tror du att det kommer igång av sig själv eller har du fått något datum för igångsättning?

Svar på tråden Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??