september0809 skrev 2012-04-14 07:57:28 följande:
Jag ringde i vecka 33 inför kommande tul! Sen gjorde dom sista mätningen på honom i vecka 36 (35+) just för bedömning men då kunde dom inte sätta igång det utan fick avvakta till veckan Efter när tappen var mogen!
Ok, då borde det ju inte vara för sent att ringa nu på måndag. Vad irriterande att bm säger att man inte gör tul ( eller att det är sååååå sällsynt för det ändå inte visar rätt oftast) när det uppenbarligen görs! Jag hoppas så otroligt mkt att jag inte blir avvisad när jag ringer, men det känns som om jag är otursförförljd ibland *s* Men ett tul hade verkligen gjort att jag kan slappna av lite tror jag. Jag vill bara veta vad jag har att vänta mig! Vill gärna föda vaginalt om det är möjligt även om det var för jäkla jobbigt sist, men inte föda en 5 kg bebis!! Jag är en typiskt "grubblare" som oroar mig och ältar när jag inte har "koll" på saker. Och detta gör mig verkligen sömnlös om nätterna
Om jag inte får tul när jag ringer själv, så ska jag prata med min aurora bm igen, för sist pratade vi mest om det katastofalt dåliga bemötandet vi fick sist på förlossningen ( som åxå bidrar till min rädsla) och just den biten har vi klarat upp känns det som, med garanterat extra stöd osv... Tror kanske inte hon uppfattade att rädslan för stort barn är den STORA anledningen till min oro. Men vi får ta upp det på nästa samtal. Synd att det inte är förrän i vecka 35 bara....