• Mynta

Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??

Här hänger jag på!

Fick 2008 en pojke på 4800 gram (född i v 41+2). Är nu gravid igen, 36+0 imorgon. Är fullkomligt livrädd för att lillebror ska vara lika stor eller större. Har suttit hos min BM och bölat åtskilliga gånger, och har även träffat en läkare och pratat om min oro.

Har blivit lovad TUL, men ännu inte fått någon tid, det känns som att det börjar brinna i knutarna... Ska ringa och KRÄVA ett TUL imorgon, vill ha det gjort SENAST nästa vecka (37+). Måste få veta känner jag, är är livrädd och sover inte på nätterna alls... Vill definitivt bli igångsatt innan BF om han är stor, vill absolut inte snittas.

• Mynta

Ja, det är jättekonstigt att jag inte fått tid än. Har pratat med min BM angående TUL sedan vecka 20 typ, men hon har inte bokat något. Ringde henne i början av veckan, och då lovade hon att jag ska få göra ett kommande vecka. Ska på både läkar- och BM-besök på tisdag, och har hon då inte bokat ett TUL kommer jag fullständigt gå i taket.

Hon har varit jättebra och stöttande hela graviditeten, men nu börjar jag känna att det liksom inte händer något konkret. Hon säger att "Det löser sig, och vi ordnar det här". Men jaha, när då? Tre veckor till BF imorgon, jag är liksom rädd att han redan nu väger 4+ och att det börjar bli för sent att göra något...

• Mynta

Lycka till hos din Aurora-BM förresten! Hur funkar det hos er, kan hon ta ett beslut om igångsättning eller måste du till läkare på spec-MVC för det?

Svar på tråden Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??