Inlägg från: Eliasmamma |Visa alla inlägg
  • Eliasmamma

Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??

Vi gjorde TUL i vecka 32 men det var pga min gravid diabetes dom var tvungna att ha koll så bebben inte blev för stor. Sonen kom i 35+3 och var 46 lång och vägde hela 2720 gram

• Eliasmamma
    TingaTinga skrev 2012-05-06 08:18:50 följande:
    kom han spontant då eller blev du igångsatt? Han verkar ju vart lagom stor iaf för att vara född så tidigt
    Nej det kom igång spontant, vi tror att sexet 6 tim innan satte igång det vilket inte var vår tanke. Vatten och slempropp gick samtidigt i 34+6 så vi blev inlagda då och i 35+3 kom han. Jodå han hade bra med vikt för att vara en månad för tidigt men dagarna innan han kom var oerhört jobbiga med svåra smärtor osv.
  • Eliasmamma
    TingaTinga skrev 2012-05-06 08:24:40 följande:
    Ojdå, så "färdknäppen" gjorde susen *s* Vilken tur att han mådde bra ändå, men att ha ont så länge är ju ingen höjdare!! Fick du ingen smärtlindring när du låg inne? Fast det hjälper ju inte alltid ändå iofs.. :-/
    Ja alltså det känns som det var det som satte igång det hela faktiskt men man vet ju aldrig om det skulle satt igång ändå Jo smärtlindring fick jag och det hjälpte ju inte mycket så varje gång hoppades man på att det snart skulle vara dags. Kvällen innan var inte ens förlossningen igång sa dom vid undersökningen, då blev jag ledsen men på morgonen den 15:e var jag öppen 4 cm. Tyvärr fick dom hjälpa mig med värkstimulerande dropp och kl 20.14 föddes han, underbart och underbart att slippa smärtorna

Får ni inget TUL där du bor då? misstänker du att den lill är stor`? 
Svar på tråden Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??