• pixie mason

Läs denna bok :D

Vet inte om ni vet att det faktiskt ÄNTLIGEN finns en bok om flaskmatning i sverige men det gör det!!
    den är super bra skriven så vi vanliga kan förstå den :) får hoppas dom ger den till alla direktefter förlossningen en dag i ställe för man får höra vilken apa man är för man inte ammar sin unge..

så köp denna och läs :D

Att Flaskmata av Petra Jankov Picha

• Svar på tråden Läs denna bok :D
  • Tutilure

Vilken bra bok! Den borde delas ut samtidigt som man delar ut alla amningsfoldrar.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • pixie mason
    Tutilure skrev 2012-04-27 10:13:50 följande:
    Vilken bra bok! Den borde delas ut samtidigt som man delar ut alla amningsfoldrar.
    Precis vad ja tycker dom borde göra. Det vore bra även för mammor som ammar men har strul med det
    Sen va de så skönt att det stod att det fanns ingen skillnad i detta med och amma eller flaskmata då det va lika bra =)

Så nu får vi hoppas denna bok delas ut på alla MVC
  • attflaskmata

Tack snälla för era fina ord!
    Det gör mig glad varje gång när jag hör att boken kommer till använding.

Ni får gärna tipsa era BVC och MVC om boken och att den går att beställa på www.attflaskmata.se eller i bokhandeln om man så vill. På www.attflaskmata.se bloggar jag också om nyheter kring flaskmatning och modersmjölksersättning.

Stort tack!
    //petra jankov picha 

• pixie mason

Det ska jag absolut göra ! Denna boken kändes så himla positiv från början till slut så ska säga till min BM och köpa in dessa och dela ut till alla mammor och pappor :)

• Polarlantis

Boken har varit mig till stor hjälp! Ren slump att jag såg den på biblioteket under nyheter, visste inte att den fanns. Nu känns det mycket bättre inför kommande förlossning och beslut om amning, förhoppningsvis vilken dag som helst Skrattande

• attflaskmata
    Polarlantis skrev 2012-06-13 09:50:02 följande:
    Boken har varit mig till stor hjälp! Ren slump att jag såg den på biblioteket under nyheter, visste inte att den fanns. Nu känns det mycket bättre inför kommande förlossning och beslut om amning, förhoppningsvis vilken dag som helst Skrattande
    Skönt att höra! Lycka till med allt, oavsett hur du väljer att mata ditt barn!!
    /petra 
  • pixie mason

Kan meddela att tyvärr så fick jag ingen bra respons när jag tog upp denna bok som inköps förslag på mödravården. Dom tyckte att deras bok (den är på 2 sidor!!) va tillräcklig.

När jag tog upp vissa kapitel i boken ville dom inte ens lyssna!

Jag tycker det vore jätte bra om denna bok kunde få lite reklam så flera människor faktiskt får veta att den finns.

Materialet man får på mvc och på bb är mer eller mindre hotfullt. Som tex plötslig spädbarns död kan man ENDAST skydda sig mot om man ammar! Vilket gör att många som inte kan/vill amma känner sig usla och rädda!

Sen får man absolut INGEN information om hur man ska tillreda en ersättning,vilken flaska man ska ha. Utan man får bara höra att bröst mjölk skyddar mot sjukdommar,psd,allergier. matflaskade barn tas inte ens upp!!

Så ja hoppas att denna bok kan få en chans och nå ut till flera människor. Detta är enda boken som verkligen tar upp all fakta man behöver och den dödar myten om att ammning skyddar barn mot allergier och sjukdommar! Älskar kapitlet

• pixie mason

Älskar kapitlet som handlar om varför man ska amma i 6 Månader. Där det kommer fram att det är ju kvinnor som lever i U länder som inte har tillgång till rent vatten. Så man ser ju lixom vad sjukvården ska skuldbelägga oss kvinnor för allt. Så kan man inte amma eller inte vill amma så finns det ju ändå mat för våra små som vi alla borde ge med gott samvete. Det får vara slut på detta tjat om amma eller inte amma!!

Svar på tråden Läs denna bok :D