pixie mason skrev 2012-06-23 22:04:17 följande:
Så bebisen missar alltså fördelar säger du? Vilka är EXAKT fördelarna förutom att dom inte lider av diarre som tydligen flaskmatade gör?
Du säger det själv Enstaka fall kan inte bevisa. Men jag försöker inte bevisa nått jag säger bara att jag tror inte amming skyddar mot allergi varför är inte flera människor friska då med tanke på hur många som ammas?
jag är ingen amnings motståndare jag tycker folk får göra som dom vill! vill dom mata sina ungar med nesle mjölk så okej. Det jag säger är att det är dags och sluta skrämma flaskmatande kvinnor med massa saker som att amning skyddar mot det och det och det.. vi alla vill ju vårat barn det bästa och varför inte så för en gångs skull ge oss kvinnor som inte ammar den där känslan av att vi också gör rätt.
Det är sån hysteri att vi måste amma då är vi duktiga men flaskmatar vi får vi tyvärr alla dessa påhoppare på oss där vi framställt som monster och vi misshandlar våra barn och det är fan inte kul!!
F©rdelarna är de som Plutteli skrev.
Amning är inte the be all and end all mot sjukdomar/åkommor. Däremot KAN det ge skydd, och även minska symptom. Alltså, om ett barn har astma/eksem kan det förmildras.
Det handlar inte om att skrämmas. Det handlar om att om man ska göra ett val bör man ha ALLA fakta framf©r sig, inte bara de bekväma. Tänk om din läkare gav dig en medicin, men du fick inte läsa hela bipacksedeln ifall du skulle bli rädd, hur skulle det kännas?
Tyvärr tycker jag ofta att de som flaskmatar skapar dessa påhoppare själva. Jag vet inte hur många gånger jag fått ord lagda i munnen på mig. T ex: Var i tråden har någon sagt att de som flaskmatar misshandlar sina barn?