• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

• Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • Love is everything

Vad skönt med x-tra samtal för dig! Vi går också på det, men här heter det Aurora! Känns skönt att få prata om sina känslor inför allt som komma skall.... :-S Har sån fruktansvärd ångest över att lilla livet inte kommer att överleva, att vi får åka hem tomhämta!

Idag är det 30 dagar kvar till bf! Exakt en månad.... Vad fort det har gått egentligen!

• ylva12

Härligt att ni också får hjälp och att det närmar sig:). Längtar så efter vår lilla bebis, men hoppas samtidigt att han stannar i magen i många veckor till då jag bara är i vecka 23.

• alltombrollop

Hej,
    Jag och min man blev gravida via IVF och vår son väntas komma 26/11- 2012.
    Det skulle vara kul att starta en facebook sida för oss alla:)
    Kram 

• alltombrollop

Hej,
    Kram

• Jmelb

Hej.
    Nu har jag "bara" 27 dagar kvar till BF.. Det är både spännande men samtidigt lite skrämmande.. den skulle ju i stort sett kunna komma fr.o.m nu eller om 5 veckor.. Det känns som om man väntar på att en klocka ska ringa som man inte vet vavd larmet är inställt på :) Men det är väl det som är lite tjusningen..

jag personligen hoppar gärna över facebook då man inte kan vara anonym som man kan vara här på FL.

• hillebille
    alltombrollop skrev 2012-09-14 11:15:22 följande:
    Hej,
    Kram

ja men de hade ju varit kul med en facebook sida..ler
  • Annna

Hej! Jag är ny på Familjeliv och undrar om det är okej att slinka in i er tråd så här pass sent? Känner att det vore skönt att ha några med liknande erfarenheter att bolla med - inte bara under slutskedet av graviditeten utan även efteråt. Efter fem års försök, fyra ivf-behandlingar och ett FET fick vi det vansinnigt efterlängtade plusset i början av mars och fick i början av april veta att det var tvillingar (första gången två embryon sattes tillbaka). Nu i vecka 32.

• Love is everything

Annna: Välkommen! Självklart ställer vi upp och bollar idéer med dig! Tror dock att många av oss här inne är på sluttampen snart och är väldigt tröööööötta...
    Har själv 5 års försökande bakom mig och lyckades nu på 4:e IVF-försöket!

Är i vecka 37 nu och har det jättejobbigt med vätska... Fötterna och benen är enorma och så har jag fått karpaltunnelsyndrom(!) Om inte det vore nog så har jag fått en muskelinflammation i skulderbladet o kan inte röra armen... Mannen får komma hem och klä på mig på fm, känns lagom kul! Kan inte greppa med händerna, har liksom ingen kraft.
    Men lilleman rör sig heeela tiden och jag längtar varje dag efter vårt mirakel! Jag hade aldrig kunnat föreställa mig själv med ca. 4 veckor kvar till förlossning... Underbart!!!

• havika

Välkomna ni nya så här mot slutet!! Självklart får alla som vill va med.

Nej men fyy vad jobbigt du har det Love is everything.. Stackare men skönt att du inte har långt kvar.

Jag är i v 33 och känner mig verkligen less nu... men samtidigt har jag massor jag känner att jag måste hinna med innan.
    Håller på att skola in p dagis så från nästa vecka kommer jag få lite tid att grejja och att fokusera lite på bara mig och bebisen. Det ska bli skönt samtidigt som det kommer bli svårt att va utan min lilla plutt.

spännande nu när några börjar komma riktigt nära bf :)

• Kookaburra

Välkommen Annna

Här är det en bra dag idag - första dagen på min föräldraledighet Bara 13 dagar kvar tills mitt snitt, och jag känner mig sååååå tung... Ska bli skönt att äntligen få träffa bebisen och få bort magen, ja en del av den iaf

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012