hillebille skrev 2012-08-03 22:09:21 följande:
själv har man åkt på världens halsbränna men de glömmer man när man känner och ser hur lilleplutt rör sig inne i magen.
Jag har ett magmunsbråck som gör att jag alltid äter Omeprazol (=Losec). De senaste veckorna har hasbrännan blivit värre, så jag har gjort som läkaren sagt och dubblat dosen ett tag. Tänkte dock testa att gå ner på vanlig dos nu. Men med den medicinen är halsbrännan som borttrollad! :D
Jag har moderkakan på framsidan, så jag har inte känt så jättemycket fosterrörelser förut. Nu blir det sakta mer och mer - inte så mycket sparkar egentligen utan mest att det liksom "drar" och trycker över ett större område. Antar att det är lilleman som trycker sig mot livmoderväggen.
Men, mitt i semestern, mitt i vecka 21, precis när jag hade vaknat på morgonen, kände jag tydliga kickar precis intill naveln. Sa direkt till sambon, som fick sätta dit handen och kände en tydlig spark! :D Lyckan!
Vi firade med att shoppa lite babykläder på rean i Barcelona. Tre stycken bodys. Märkeskläder, minsann! :D Lite lyx ska man ju unna sig - i alla fall när det är rea!