• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

• Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • Annna

Tack för välkomnandet! Jag känner igen mig i tröttheten. Det som tidigare hanns med i en handvändning känns nu som ett halvdagsprojekt! Eftersom jag väntar två och redan i vecka 30 hade kraftig foglossning o smärtsamma sammandragningar är jag dock sjukskriven så jag har åtminstone alla möjligheter att vila. Precis som Love is everything skriver har jag de senaste åren inte heller kunnat - eller vågat - se mig själv i slutskedet av en graviditet. Tittar fortfarande fascinerat på magen i profil när jag passerar en spegel. Eller ett skyltfönster på stan! Ta hand om er! Härligt att bf är så nära för många (fast liksom du, havika, kommer jag på det ena efter det andra som jag borde hinna med innan ...).

• hillebille

någon som ev skall göra vändningsförsök.
    har fått en ny tid för ultraljud våran pluttis har inte vänt på sig än dock är vi ju bara i 33+4 idag så mycket kan ju hända dock. var på första föräldra kursen förra veckan var rätt roligt att höra andras tankar mm.

gör som du annna tittar typ konstant i spegeln för att se hur magen växer och växer så hmm ska hitta rätt ord me ju haha.. jaja kommer väl på de så småningom.   

• Jmelb

Hillebille: har tyvärr ingen erfarenhet av vändningsförsök, men vår Lill-fis vände inte på sig förrän i vecka 35

• poesis

Nästa vecka ska jag på gravidmassage! Hoppas mjuka upp min stela rygg och nacke så att jag blir lite rörligare och kan slippa den infernaliska spänningshuvudvärk jag dras med efter en stressig period på jobbet.

Min stresströskel är klart lägre nu när jag är gravid...

10 veckor kvar att jobba och bara 12 veckor kvar till BF för min del.

Nån som testat massage för gravida?

• bellan1981

Hej! Längesen jag skrev här men har läst iaf . Jag var på gravidmassage i måndags poesis och det var alldeles ljuvligt skönt! Bara att få ligga på mage var toppen, skönt för hela kroppen och bra avlastning för ryggen. Det kommer bli toppen! Jag vill ha mer!

• poesis

Åh! Ligga på mage låter skönt!!

• Kookaburra

Här närmar sig förlossningen. Ska på inskrivning imorgon och sen är snittet på tisdag. Känns bra - är så himla trött på att vara såhär stor och tung med alla krämpor.

Visst kommer jag ha ont ett tag efter snittet, men då har jag ju iaf bebis på utsidan  

• Jmelb

kokaburra: vad härligt att veta att du är nära! Lycka till med allt!
    Själv har jag 14 dagar kvar till BF.. arbetar min sista dag imorgon, så det ska bli otroligt skönt att få koppla av lite..

• Jmelb

idag har jag varit hos BM. (dock hos en annan än hon jag brukar gå till).

jag undrar om det är så att BM på MVC kan läsa i något system vad mitt barn har för kön. VI har har valt att inte ta reda på vilket kön barnet har, men jag tänkte om de har sett könet ändå vid UL och skrivit in det så att BM på MVC kan läsa det någonstans. För när hon skulle mäta mitt SF så frågade hon vart "HAN" brukar sparka.. och nu grämer jag mig att jag itne fråga om hon verkligen visste..

Ofta benämner jag ju min egen mage som han och hon kanske inte tänkte på vad hon sa och att hon inte har någon aning.

Så nu sitter jag här och känner mig lite nere och ledsen om det är så att hon faktiskt vet vilket kön det är på min bebis och avslöjade det för mig 2 veckor innan BF.. grrr

Någon som vet om det står i MVC "system"

• Annna

Den barnmorska som gjort våra ultraljud har mig veterligen inte skrivit vad hon har sett trots att vi har sagt att vi vill veta vad hon ser. Jag tror inte att kön dokumenteras om det inte finns särskilda skäl (till exempel utreda om det är enäggs- eller tvåäggstvillingar etc.). Om jag var du skulle jag utgå från att ni fortfarande inte vet. 

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012