• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

• Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • Annna

Usch, vilket trist bemötande. Min bm får i princip täcka över sitt bord innan hon ska sticka mig i fingret (nu v 38 m tvillingar men så har det varit länge) och mitt blodsocker har rört sig mellan 4 och 8 - och lika förtroendeingivande har hon varit varje gång.

• poesis

En märklig sak att säga, kanske men: Skönt att höra Annna! Mitt blodsocker var 7,2, så det var högt, men inte katastrofalt, kan man väl säga.

Skönt att veta att det är en annan vikarie nästa gång. Och kommer min ordinarie BM inte tillbaka efter det hoppas jag kunna byta till nån som inte är sjukskriven. Jag är i v33 nu och vill ha kontinuitet hos nån jag käner förtroende för!

• havika

Poesis: Men fyy vilken pucko-bm. Tänk vad en sån kunde ha förstört för nån som är osäker eller har en svår graviditet på nåt vis.
    Ja det är ju verkligen tur att man får byta.

Va hos bm i veckan o hade varit på labb innan o tagit stick i fingret. Efter det gick jag på toa... kissnödig som man är jämt nu.
    Torkar mig o av gammal gravidnojighet som vanligt tar en titt på pappret o hela papret är rött... blod.. höll på att få världens panik. Tills jag såg vart det kom ifrån... mitt finger.
    Ett litet stick i fingret o det va blod överallt, så här rinner det på rätt bra också.

toklängtar nu. Vill verkligen inte gå över men man kanske ska ställa in sig på det ändå.

Ivf 1

• poesis

Havika > Jösses! Skrämselhicka på den!

• Annna

poesis: Helt okej att känna att det inte är skönt att vara ensam! Efter min "åtta" var jag lite nojig en vecka trots att min bm sa att det säkert bara var en engångsföreteelse. Veckan därpå hade jag 4,4 och firade med en kanelbulle Hoppas det blir någon ordning för dig med ordinarie/vikarie. Är väldigt glad att jag har en sån bra bm. havika: usch, vad läskigt! Kollar också reflexmässigt pappret. Min man köpte i somras papper med ngt rosa/rött tryck. Förklarade att om det bara fanns papper med tryck i butiken fick han minsann köpa blått!

• havika

Usch! Just nu känner jag mig riktigt otaggad. Känner mig liten o ensam. Min man har fått ryggskott och ett operationssår har inte läkt som det ska och smärtar. Dessutom gick ena av hans linser sönder och det va de sista och optikern lämnar inte ut en ny om han inte gör undersökning först. Och tid fick han på fredag.

Tänk om det startar innan... ska jag köra bil med värkar... och köra in min invalidman till förlossningen.. nej nej det är ju han som ska ta han om mig. Känns skit. Hade dessutom en supersnabb fl förra gången som jag oriar mig för den här gången.

Jag som har varit supertaggad o peppad ända tills det här hände.. usch, behövde beklaga mig lite.

• poesis

Igår var jag på tillväxtultraljud. Efter att ha legat snällt med huvudet nedåt i två veckor hade lillen nu vänt på sig och låg med huvudet upp och rumpan ned, vilket gjorde det svårt att mäta hans huvud, tydligen.

Vi fick därför ett resultat som sa att han ligger 18% under normalstorlek... Det betyder att vi får ett nytt ultraljud om två veckor. Det får man om "avvikelsen" är 16% eller mer - fast det räknas tydligen som normalt så länge de ligger på plus eller minus 22%.

Jag är inte orolig, snarare brydd. Lite osäkert känns det ju...

Nån av er andra som varit med om liknande?

Plussade 15 april efter första förösket med IVF
  • Annna

Våra små: flicka, 2785 gr, 48 cm och pojke 2605 gr, 46 cm kom den 2/11 i 38+1. Är helt omtumlad och fantastiskt lycklig. De är helt ljuvliga och mår bra. Ännu på BB men nu snart hem. Inte hunnit läsa ikapp men önskar er som precis är på gång ett stort lycka till och hoppas att ni alla mår bra! Kram på er

• poesis

Grattis Annna! En av varje, så sött! :)

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012