• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

• Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • havika

Grattis till lyckat RUL :)
    Åh vad roligt med ett ul till.
    Vad olika det är i landet, här får ivfare inget annorlunda. Det enda är att de inte flyttar bf vid rul.

Hur har ni det i tråden? Vi diskuterar namn för fullt men det är ju såå svårt. Har gjort i ordning alla 50-56 kläder o lagt i lådan, rotat fram babygym, babysitter o babyskydd o sånt.. har även börjat tänka på bb-väskan... fast det är ju ett tag kvar.

Har ni bestämt namn till era små??

• Kookaburra

ylva - Grattis till fint RUL och en liten pojke

havika - vi har fastnat på namn totalt! Har massor av flicknamn men när det gäller pojknamn (och det är ju en pojke i magen) så är det verkligen torka...

Jag jobbar i fyra veckor till och sen har jag två veckor ledigt innan snittet. Så jag hoppas få tid till att tvätta, packa och ställa iordning rummet då. Måste bara se till att maken målar och tapetserar väggarna först

• Love is everything

Våran kille heter Otto än så länge! Om inte det "passar" blir det kanske Gustav... Var på TUL igår v.32+0 som visade en stadig kille på ca. 2,3 kg med pansarpung och en liten snopp!

Nån annan som är matt, slö, seg och utan energi nu?? Skakar i benen och har en allmän olustkänsla... Kan inte stå upp så länge och tycker allt är allmänt uttröttande. Och så är det 8 veckor kvar! Hoppas jag får tillbaka lite energi snart så jag orkar med allt jag vill göra innan lilla livet kommer!

Pratade med läkaren om igångsättning med, han tyckte inte jag skulle gå så långt som ev. till v.42+0, utan max 41+0, det känns skönt att veta!!

• poesis

Jag är i vecka 23 och njuter av varje dag! Lillens rörelser blir fler och tydligare för varje dag. Idag har det varit boxnings-VM i halvkilosklassen hela förmiddagen. Svårt tt jobba när man bara vill sitta och känna efter...

Vi har inget namn vi heller än. Förslag finns, men inget som vi är klockrent överens om.

• ylva12

Tack för gratulationerna! Nu när vi vet det är en pojke är namn diskussionen på gång för fullt. Då min man är engelsktalande vill vi inte ha ett för svenskklingande namn, och sedan ska det passa ihop med vårt grekiska efternamn samt helst inte vara för vanligt. Svårt är det, men en rolig sysselsättning:).

• Blomman1
    ylva12 skrev 2012-08-21 11:30:50 följande:
    Har nu varti på RUL och det är en pojke! Kändes jätte kul att få reda på det och få veta att allt såg bra ut. Blev förvånad när jag fick veta att jag även blir erbjuden ett UL i vecka 32 pga IVF. Kul att få se lilla killen en gång till i höst:).

Grattis!! Vad härligt!! Skrattande
  • havika

Vi har också massor av tjejnamn men det är ju en kille i magen... o vi tycker att det är jättesvårt :/
    Kookaburra: Varför ska du göra snitt? Hur långt gången är du när det görs?
    Hua hua.. snitt är min största skräck!!
    Men då har du ju inte långt kvar alls :)

Har också börjat känna mig lite matt seg tjock o klumpig..
    Funderar på att gå på gravidmassage o skämma bort mig själv lite.. nån som provat?

• Kookaburra

havika - jag snittas på min egen begäran. Har en hemsk förlossningsupplevelse bakom mig som tog lång tid att komma över. Så för mig är känns snitt mycket mer kontrollerat, även om an det förstås är en stor operation. Snittet är planerat till BF-5. Gick över 13 dagar med dottern, så det blir nog rätt lagom.

Jag har en riktigt off-dag - trött, ont i huvudet, halsbränna och bara allmänt nere. Känner att  det sliter på mig att jobba även om jag har kontorsjobb - är helt slut på kvällarna.

• Love is everything

Fick en SPA-behandling av mannen i födelsedagspresent som heter "Mother to be relax", den är för gravida, bl.a. inpackning av magen! Tungan ute Ska ta den nångång i september tänkte jag... Underbart nöje som jag ser fram emot! Gravid

• havika

åh det lät lyxigt Love is everything :)
    Måste kolla upp vilket utbud som finns här.

Vad skönt för dig kookaburra att du får snitt! Ja vi har ju alla olika tankar och erfarenheter kring förlossning. Bra när man får den hjälp o stöd man behöver.

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012