• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

• Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • Kookaburra
    hillebille skrev 2012-07-15 19:20:40 följande:
    hej tjejer!

någon mer som åkt på foglossning? bränner som attan på vissa ställen?
    har gått in i vecka 23 och bebisen rör sig varken mer eller mindre sen innan..suck. hoppas hon/han blir lite mer ivrig..ska till bm på onsdag och höra hjärtljuden igen..jippi.åh föresten har någon något bra tips på hur man rätar ut en kramp som sitter på sidan av vaden och inte bak för hade världens kramp som fick från ankeln och uppåt inatt. fick massera som bara den gick inte att räta ut foten som man kan göra vid kramp bak i vaden.
    Jag har tidvis rätt jobbig foglossning. Fick det tidigt, och sköter jag mig inte så är det knappt så jag kan gå. Men av någon anledning (jag har skött mig?) så har det, peppar peppar, varit väldigt bra den senaste veckan. Hoppas verkligen det håller i sig.

Och tyvärr har jag fått samma knäppa vadkramp på sidan några gånger - har inte lyckats dra ut det på nåt sätt, håller mest på åt alla håll och som du säger masserar. Säg till om du hittar nåt som funkar! 
  • havika

Nyss hemkommen från BM, allt va bra o det är ju bara såå mysigt o lyssna på hjärtat :)
    Får en hemsk foglossning om jag går långt annars har jag klarat mig bra den här gången. Får gå korta turer ist.

Har kommit på mig själv att jag börjat "boa" lite smått.. och fått mycke städmani.
    Har även börjat testa några namn att kalla magen för :) kul men såå svårt med pojknamn tycker vi.
    Hur är det med er alla?

• FruLindell

Vad skönt att allt var bra Havika! Jag har precis som du börjat "boa", har nog sorterat och polerat överallt snart - inte ens förrådet har fått vara i fred :) Men jag orkar inte så mkt, måste vila mycket mellan varven.

Annars är allt bra, lilltjejen är väldigt aktiv där inne och jag njuter av semestern! Vi har också funderat på namn, just nu lutar det åt Lilly Eleonora med Lilly som tilltalsnamn.

• poesis

Idag ska vi på RUL! Ska bli så spännande! Vi hoppas att vi får veta om det är en flicka eller pojke.

Om allt är bra (lite noja har jag kvar...) ska vi ut och titta på babysaker efteråt. Definitivt barnvagn, kanske nåt plagg.

Sedan ska vi till barnmorskan imorgon, klockan åtta på morgonen. TIDIGT när man är på semester, men på lördag sticker vi på Medelhavssemester, så det känns skönt att hinna med det besöket innan!

• poesis

Allt såg fint ut! :) Det är en pojke!

Vi tittade lite på vagnar. Emmaljunga Nitro City är min favorit medan sambon gillar Brio Go bättre!

• Kookaburra
    poesis skrev 2012-07-26 19:37:30 följande:
    Allt såg fint ut! :) Det är en pojke!

Vi tittade lite på vagnar. Emmaljunga Nitro City är min favorit medan sambon gillar Brio Go bättre!
    Grattis till fint RUL och till en pojke!

Jag boar för fullt kan man nog säga. Knappa 10 veckor kvar till nedkomst och vill få ordning på rummet lite.

Kan tipsa om att Mairo har rea på sina gröna elefanter (förkläde, sängkläder, tyg) och även på det fina robottyget om någon är ute efter dessa. Kolla Mairo.se. Jag har köpt förkläde, haklapp, sängkläder till dottern (90-säng) och även lite tyg - tänkte sy ett babynest och hade faktiskt tänkt just elefanterna till denna - så perfekt att hitta tyget till så bra pris! Sen blev det även de bruna elefanterna i rullgardin till kommande lillebrors rum. Har äntligen bestämt oss för färger - brunt och turkost.

Hittar någon de blå elefanterna på rea så hojta till! Vill gärna ha kuddar... 
  • Blomman1

Hej på er!

Nu har jag inte skrivit på ett tag, varit iväg på semester på mallorca. Magen växer så det knakar nu och känner mig plötsligt jättegravid! Bebisarna sparkar på där inne dagligen också, underbart! Glad Vecka 21 nu.

Har även varit på Rul och det såg bra ut =)

Hur är det mer er andra i tråden?!

Ska försöka hänga med lite bättre igen =)

Grattis till lyckat rul och lilla pojken poesis!! Glad

• hillebille

hej alla töser hur går det för er..
    själv har man åkt på världens halsbränna men de glömmer man när man känner och ser hur lilleplutt rör sig inne i magen. den 17 aug ska man då på glukos belastningen, oj vad man bävrar för den då..

• havika

Jag har också fått en vidrig halsbränna, hade det sist med. visst är det kul när hela magen rör sig o hoppar omkring :)

Har shoppat klart till bebisen nu.. det sista va vagnen o den är beställd o på väg. kmr nästa vecka. Längtar såå efter den.
    Hade kvar nästan allt efter sonen så har ju inte behövt köpa så mycke.
    Hur har ni andra det med förberedelserna?

• Love is everything

Bebisrummet är färdigt!! Såååå fint! Går i ljusgrått och vitt med lite ljusblå detaljer! Barnvagn är beställt o kommer i september. Skötbord, babyskydd och lite annat smått får vi av svägerskan. Planerar en lååång dag i Ullared framöver... Hoppas det inte dröjer allt för länge bara, börjar ju bli lite otymplig! Annars köper vi lite titt som tätt när vi kommer över! Läääängtar ihjäl mig känns det som!

Jag har gått upp ca. 4 kg under 29 veckor och bara under denna veckan har jag gått upp 3 kg!! Jättemärkligt... Måste vara vätska eller?? Fötterna är som stockar! Hur har ni det med vätska och svullnad?

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012