• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

• Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • Zanzie

Poesis: Vet inte om de stora hjulen gör så stor skillnad på trottoarkanter. Däremot var det klart lättare för mig på jordvägar med rötter och stenar än för de med riktigt små hjul fram och det var för sådan terräng som vi valde spiriten.

Jmelb: Vi köpte ingenting förrän framåt vecka 28 med dottern och det gick utmärkt. Man ska handla när det känns mysigt. :) Fast köp kläderna att åka hem i tidigare än vi - vi köpte dem på vägen till BB för kontroll och då var jag såpass igång att vi fick välja mellan att åka hem och stanna kvar. :o Det var lite onödigt stressigt. :o

• Blomman1

Hej tjejer!

Såg att ni disskuterat barnvagnar och där har jag verkligen dålig koll. Har börjat kika lite efter vad man vill ha och fattar inte riktigt...

Undrar om någon kan hjälpa mig. Glad

Först ville jag ha emmaljungas twin nitro men gillade inte att framhjulen var så små och ej låsbara och nu har jag fastnat för teutonia team cosmo.

Men vad är det som ingår egentligen? Hur dyrt blir det i slutändan?

Om ni kikar på denna:
    www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/barnvagnar-bar...

Vad behöver man ha mer?
    Trodde det bara var att köpa till 2 st mjukliftar så var det klart. Men så enkelt är det inte kanske?
    Måste man köpa till 2 st liggdelar också?

Se: www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/barnvagnar-bar...

Ingår inte det?? Det bore det väl göra?

Måste man ha både liggdel och mjuklift? Lägger man mjukliften i liggdelen då eller?

Hittade även denna annons på blocket:
    www.blocket.se/alvsborg/Teutonia_Team_Cosmo_2...

Där ingår 1 mjukdel. Men måste man ha liggdel också då o köpa till två? Ingår inte det där heller?

Ska man ha mjuklift eller hårdlift?

Vi ska inte köpa barnvagn ännu, är i vecka 17.. Men har börjat titta lite på vad man vill ha. Jag jag fattar som sagt inte riktigt....

Vill veta vad priset kommer bli helt enkelt när man har en komplett vagn.

Vi är lite oense om vad en barnvagn får kosta...

Hoppas någon i tråden har lite bättre koll än jag och vill hjälpa mig! Glad

Tack på förhand! Glad

• havika

twin nitro är ju jättestor.. gillade teutonian.. Har kollat mycke tvilling/syskonvagnar nu eftersom min son blir 2 när lillen kommer.
    Blomman: Det viktigaste är ju att först tänka vad man har för behov.

Jag va inne på en liknande teutonian men fastnade tillslut för babyjogger city select där barnen sitter på rad och man kan vända sitsarna hur man vill. Vill kunna ta mig fram överallt i stan och ta liten plats i bilen.

Tänk över hur ni bor
    har ni hiss, går vagnen in
    ska den användas mest i stan
    ska den användas på landet/dåligt underlag
    har ni bil
    hur stor plats ihopfälld
    vikt
    åker ni mycke buss
    behov av stor varukorg
    behov av smidig lättkörd vagn
    behov av stadig rejäl vagn

Ja några saker man kan tänka på.
    Såg ingen länk (ä inne på mobilen)
    så jag kan inte hjälpa dig med pris.

• Love is everything

Blomman1: Vi har beställt en Teutonia Cosmo, dock inte syskon/tvillingvagn, men de är ju lika för övrigt! Jag gillar att den är så stabil och lagom stor, snygg design med! Sen är ju framhjulen hyfsat stora trots att de är svängbara! Underbar att köra... Vi kommer att ha en liggkorg istället för mjuklift eller hårdlift i sittvagnen. Tyckte det blev så trångt med sittdel + hårdlift + åkpåse när vi provade med affärens look-a-like-bäbis! Så därför valde vi åkpåse i liggkorgen. Sen till våren när bebisen är ca. ett halvår byter vi till åkpåse fast med sittdelen! Det är bra att liggkorgen/sittdelen är vändbara med! Lycka till! Och glöm inte att åka till en butik för att klämma och känna! Finns många team cosmo på blocket för övrigt!

• Blomman1
    havika skrev 2012-06-30 15:04:35 följande:
    twin nitro är ju jättestor.. gillade teutonian.. Har kollat mycke tvilling/syskonvagnar nu eftersom min son blir 2 när lillen kommer.
    Blomman: Det viktigaste är ju att först tänka vad man har för behov.

Jag va inne på en liknande teutonian men fastnade tillslut för babyjogger city select där barnen sitter på rad och man kan vända sitsarna hur man vill. Vill kunna ta mig fram överallt i stan och ta liten plats i bilen.

Tänk över hur ni bor
    har ni hiss, går vagnen in
    ska den användas mest i stan
    ska den användas på landet/dåligt underlag
    har ni bil
    hur stor plats ihopfälld
    vikt
    åker ni mycke buss
    behov av stor varukorg
    behov av smidig lättkörd vagn
    behov av stadig rejäl vagn

Ja några saker man kan tänka på.
    Såg ingen länk (ä inne på mobilen)
    så jag kan inte hjälpa dig med pris.
    Aha, det kanske den är, tänkte att dom var ungegär lika stora. Får nog åka till en affär o se dem i verkligheten :)

Mmm vi bor inte i storstan så vi behöver inte komma upp för trappor eller in i hissar eller bussar o så. O har en rätt stor bil.
    Vill att den ska vara stabil att köra på landet men ändå inte allt för otymplig om man åker in till stan.
    Tack för tips =)

Tack för
  • Blomman1
    Love is everything skrev 2012-06-30 15:46:42 följande:
    Blomman1: Vi har beställt en Teutonia Cosmo, dock inte syskon/tvillingvagn, men de är ju lika för övrigt! Jag gillar att den är så stabil och lagom stor, snygg design med! Sen är ju framhjulen hyfsat stora trots att de är svängbara! Underbar att köra... Vi kommer att ha en liggkorg istället för mjuklift eller hårdlift i sittvagnen. Tyckte det blev så trångt med sittdel + hårdlift + åkpåse när vi provade med affärens look-a-like-bäbis! Så därför valde vi åkpåse i liggkorgen. Sen till våren när bebisen är ca. ett halvår byter vi till åkpåse fast med sittdelen! Det är bra att liggkorgen/sittdelen är vändbara med! Lycka till! Och glöm inte att åka till en butik för att klämma och känna! Finns många team cosmo på blocket för övrigt!
    Är det inte så att framhjulen även är låsbara va? Det tyckte jag lät bra att man kunde välja.

Jaha så antingen kan man lägga en hårdlift eller mjuklift direkt i sittvagnen eller så har man en liggdel istället?
    Så man behöver alltså inte ha båda.
    Ja vi får helt enkelt åka till en affär o kämma o känna o se dem i verkligheten! tack för hjälpen!
  • ylva12

Jag känner mig lite orolig och undrat om någon av er vet hur mycket man borde ha gått upp när vecka 12 är avklarade? Jag har endast gått upp ett kilo, och väger nu tom ett kilo mindre än för två veckor sedan. Har ätit ordentligt så minskat matintag kan inte vara orsaken. Magen har inte heller växt de senaste två veckorna. Har kub ul om en vecka men kan inte låta bli att tänka att något är fel...

• poesis

I vecka 12 hade jag ingen mage alls och vägde kanske 2 kg med än innan jag plussade. Så jag tror inte att det behöver vara tecken på att något är fel.

Jag vet också att jag googlade "vecka 12 känner inget" och fick MASSOR av träffar! (tror i ala fall att det var i v 12...) Det är nog en lugn tid i graviditeten, helt enkelt. Men ring barnmorskan om du är orolig! Bättre ett samtal för mycket än ett för lite!

• ylva12

Tack! Skönt att höra att det kan vara normalt. Känns bra att ha ul nästa vecka och då kunna få mer klara besked.

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012