Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
Hej hej!
Jag skriver in mig här också. :) Väntar mitt andra barn i slutet av november och gick in i vecka 16 idag. Den här graviditeten kom efter "bara" ett fet och ett avbrutet IVF innan. Dottern kom för 2.5 år sedan efter 9 IVF/FET.
Det verkar vara väldigt olika mellan olika dopplers och olika personer med hur svårt det är. Jag har en sonoline och är väldigt förtjust i den. Men för mig var det väldigt svårt i början och det tog en vecka innan jag lärde mig och hittade första gången och ytterligare en vecka eller två innan jag blev bra på det. Nu i vecka 16 hittar jag oftast hjärtat i mitten lite ovanför hårlinjen.
När det gäller mammakläder så behövde jag egentligen börja omkring vecka 4 pga överstimuleringen, men löste det ett bra tag med gummiband.... Sen vecka 8-9 har jag haft mammabyxor och nu i vecka 16 är det inte en kotte som tvivlar. Folk jag inte känner frågar när bebisen är beräknad, så det är många svar i linje med "Ja, det är bara en. Ja, det är korrekt daterat."
Jag har en teori om att det här med magens utseende och att jag haft lätt att hitta hjärtat med dopplern hänger ihop med att jag har väldigt smal benstomme, vilket gör att livmodern inte har någon riktig stans att ta vägen mer än uppåt/framåt. (Biten med att jag har pcos och lätt att gå upp i vikt på magen låtsas jag inte om.)