poesis skrev 2012-07-13 07:31:18 följande:
Nu börjar jag känna mig lite nojjig. Jag går in i vecka 18 idag och känner inga fosterrörelser än och tycker att magen har stannat av i växten... Jag vet ju att det är helt normalt att inte känna rörelser än och magen har väl sina perioder, eller?
Eftersom jag inte känner av något som FEL heller känns den här nojjigheten fånig, men ändå är den där.
Vi ska på RUL om två veckor, men jag ska försöka boka om det till nån gång i nästa vecka, eftersom vi planerar en semesterresa precis då vi har vår egentliga tid. Men ultraljudsmottagningen har ingen telefontid idag, och när jag försökte nå dem via Mina Vårdkontakter blev det tydligen fel enhet jag tog kontakt med... Får ringa på måndag istället. :(
Jag har känt ganska tidigt båda gångerna, men v18 är ju inte någon fara alls! Och minns att jag också tyckt att magen stannat av, och t.o.m. minskat i perioder, speciellt runt v20 nånstans. Men magen ser ju så olika stor ut på morgonen/kvällen och beroende på om man ätit eller inte.
Så tror inte du behöver oroa dig alls! Men jag vet hur svårt det är att sluta oroa sig när man väl börjat, så för din sinnesro skulle jag rekommendera att du åker in och lyssnar på hjärtljuden. Din MVC måste väl vara öppet, och de borde väl kunna klämma in dig om du ringer och är orolig? Jag var inne ett par gånger förra graviditeten om jag minns rätt för jag var så orolig.
Hoppas du kan sluta oroa dig snart!