• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

• Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • ylva12

Har nu varit på ul för kub och allt såg bra ut. Risken för kromosomfel var låg, 1:9044. Så nu känner jag mig mycket lugnare:).

• Blomman1
    ylva12 skrev 2012-07-09 13:02:05 följande:
    Har nu varit på ul för kub och allt såg bra ut. Risken för kromosomfel var låg, 1:9044. Så nu känner jag mig mycket lugnare:).
    Härligt! Grattis! Skrattande
  • Kookaburra

Grattis till fint KUB-resultat ylva12!

Angående viktuppgång så är jag väl uppe i dryga 12 kilo nu i v28. Mycket, men precis som förra gången då jag totalt gick upp ca 22 kilo, varav mycket vatten förstås (var väldigt svullen på slutet).

Är inte orolig för vikten denna gång, jag vet att jag kommer gå ner det mesta under första halvåret, och sen när man kommer igång med träning igen så försvinner de sista kilona. Kanske kommer ta lite längre tid denna gång eftersom jag inte kommer kunna gå på lika mycket långpromenader då jag har dottern att tänka på, men är inte orolig ändå.

Men förra gången mådde jag riktigt dåligt över alla kilon. Fick panik ett tag och hade svårt att se att jag någonsin skulle bli "normal" igen. Men det gick ju av sig självt

• havika

Grattis ylva12 :)

Med sonen gick jag upp 28kg, kändes fruktansvärt. Men med min svåra foglossning gick det inte o röra på kroppen.
    Gick ner en del men ansträngde mig inte eftersom vi planerat ett barn till rätt så tätt. Tar allt sen ist...
    Nu är jag i v 23 och har gått upp 3.5 kg så jag är tacksam om det ökar långsamt denna gång :)

• Love is everything

Är i v.27 och har gått upp ca. 4 kg! Är supernöjd! Är lite överviktig (75 kg) och har försökt tänka lite på det under tiden och räknar med en ungefärlig viktuppgång på ca. 10 kg. Tror ni det är möjligt?

Sista jobbveckan nu! Sen semester innan havandeskappenningen... Känns underbart!

• poesis

Nu börjar jag känna mig lite nojjig. Jag går in i vecka 18 idag och känner inga fosterrörelser än och tycker att magen har stannat av i växten... Jag vet ju att det är helt normalt att inte känna rörelser än och magen har väl sina perioder, eller?

Eftersom jag inte känner av något som FEL heller känns den här nojjigheten fånig, men ändå är den där.

Vi ska på RUL om två veckor, men jag ska försöka boka om det till nån gång i nästa vecka, eftersom vi planerar en semesterresa precis då vi har vår egentliga tid. Men ultraljudsmottagningen har ingen telefontid idag, och när jag försökte nå dem via Mina Vårdkontakter blev det tydligen fel enhet jag tog kontakt med... Får ringa på måndag istället. :(

Plussade 15 april efter första förösket med IVF
  • Kookaburra
    poesis skrev 2012-07-13 07:31:18 följande:
    Nu börjar jag känna mig lite nojjig. Jag går in i vecka 18 idag och känner inga fosterrörelser än och tycker att magen har stannat av i växten... Jag vet ju att det är helt normalt att inte känna rörelser än och magen har väl sina perioder, eller?

Eftersom jag inte känner av något som FEL heller känns den här nojjigheten fånig, men ändå är den där.

Vi ska på RUL om två veckor, men jag ska försöka boka om det till nån gång i nästa vecka, eftersom vi planerar en semesterresa precis då vi har vår egentliga tid. Men ultraljudsmottagningen har ingen telefontid idag, och när jag försökte nå dem via Mina Vårdkontakter blev det tydligen fel enhet jag tog kontakt med... Får ringa på måndag istället. :(
    Jag har känt ganska tidigt båda gångerna, men v18 är ju inte någon fara alls! Och minns att jag också tyckt att magen stannat av, och t.o.m. minskat i perioder, speciellt runt v20 nånstans. Men magen ser ju så olika stor ut på morgonen/kvällen och beroende på om man ätit eller inte.

Så tror inte du behöver oroa dig alls! Men jag vet hur svårt det är att sluta oroa sig när man väl börjat, så för din sinnesro skulle jag rekommendera att du åker in och lyssnar på hjärtljuden. Din MVC måste väl vara öppet, och de borde väl kunna klämma in dig om du ringer och är orolig? Jag var inne ett par gånger förra graviditeten om jag minns rätt för jag var så orolig.

Hoppas du kan sluta oroa dig snart!
  • poesis
    Kookaburra skrev 2012-07-13 08:25:34 följande:
    Jag har känt ganska tidigt båda gångerna, men v18 är ju inte någon fara alls! Och minns att jag också tyckt att magen stannat av, och t.o.m. minskat i perioder, speciellt runt v20 nånstans. Men magen ser ju så olika stor ut på morgonen/kvällen och beroende på om man ätit eller inte.

Så tror inte du behöver oroa dig alls! Men jag vet hur svårt det är att sluta oroa sig när man väl börjat, så för din sinnesro skulle jag rekommendera att du åker in och lyssnar på hjärtljuden. Din MVC måste väl vara öppet, och de borde väl kunna klämma in dig om du ringer och är orolig? Jag var inne ett par gånger förra graviditeten om jag minns rätt för jag var så orolig.

Hoppas du kan sluta oroa dig snart!
    Tack så mycket! Jag tror inte jag behöver åka in till BM... SÅ nojjig är jag inte, och jag har ingen egentlig känsla av att nåt skulle vara fel. Tvärt om. Jag mår ju faktiskt alldeles utmärkt! Och det du skriver får nojjan att lätta! :) Allt känns liksom bättre när man får höra att det känts likadant för andra.
    Plussade 15 april efter första försöket med IVF
  • hillebille

hej tjejer!

någon mer som åkt på foglossning? bränner som attan på vissa ställen?
    har gått in i vecka 23 och bebisen rör sig varken mer eller mindre sen innan..suck. hoppas hon/han blir lite mer ivrig..ska till bm på onsdag och höra hjärtljuden igen..jippi.åh föresten har någon något bra tips på hur man rätar ut en kramp som sitter på sidan av vaden och inte bak för hade världens kramp som fick från ankeln och uppåt inatt. fick massera som bara den gick inte att räta ut foten som man kan göra vid kramp bak i vaden.

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012