• Kookaburra

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Hej! Får jag hänga på i denna tråd?

Väntar mitt andra IVF-barn och är beräknad 8 oktober

Kort historik:

IVF 1 på Sahlgrenska - Gravid med dottern (inget till frysen)
    IVF 2 på Kvinnokliniken GBG - blev inget. Fick dock 2 embryon till frysen
    FET 1 - Gravid med bebisen i magen

Har inte kvar något i frysen, men förhoppningsvis ska det inte behövas, vill bara ha två barn.

• Kookaburra

Tack för välkomnandet!

Blomman1 - Hoppas det går bra på VUL idag!

FruLindell - Jag mådde också jätteilla i mellan v7 och v12-13, men tack och lov utan att spy. Fick utskrivet Lergigan Comp av läkaren, men hämtade aldrig ut det eftersom det vände lite ungefär samtidigt. Kanske den medicinen kan hjälpa dig? Värt att prova. Låter verkligen inte kul att må så illa varenda dag

• Kookaburra
    FruLindell skrev 2012-04-25 10:59:49 följande:
    Ja, jag fick faktiskt den Lergigan Comp utskrivet! Jag åkte hem och slängde i mig två mackor och en tablett efter läkarbesöket och nu har jag precis kommit till jobbet. Än så länge känner jag ingen skillnad men det tar kanske en stund innan den ger effekt. Hoppas hoppas att den funkar! Om inte annat såg jag att den hjälpte mot klåda vid allergi och det har jag också problem med så någon hjälp ska jag väl få av denna lilla tablett =)

Hoppas den hjälper!
  • Kookaburra

Härligt Sommarlängtan och Blomma1! Visst är det en helt overklig känsla att få se ett (eller två ) tickande hjärta! {#emotions_dlg.flower}

Men Blomma1, oj vilken överraskning! Och som FruLindell skriver är det väl enäggstvillingar då?

Igår levde min bebis rövare - oj vad den sparkade! Och hicka kände jag för första gången - kommer ihåg känslan, lite mysigt men samtidigt lite obehagligt. Känns mycket neråt liksom, inte utåt.

• Kookaburra

Jmelb - jag är i vecka 17 (16+3) och började känna ordentligt i början på denna vecka. Kände i v14 några puffar på urinblåsan när jag var superkissnödig, men sen har jag inte känt nåt förrän nu då. Klart att det bubblar och har sig, och säkerligen är bebisen "ansvarig" för en del, men det är ju så svårt att veta. Nu känner jag det ju ordentligt vilket är härligt.

Förra veckan kände jag som du - är jag verkligen gravid. Visst gjorde brösten ont och jag har ju kvar magen, men kände ju ingenting. Men så plötsligt händer det

• Kookaburra
    Blomman1 skrev 2012-04-28 14:45:18 följande:
    Har ni tips på vad man kan hitta på för anledning till att inte dricka alkohol?
    Vill verkligen inte att folk ska misstänka något än. Ska ha stor fest nästa helg för sambon.
    Pencellinkur känns så genomskinligt?
    Kan inte skylla på att jag måste köra heller...
    Du kan ju köra det gamla tricket att hälla över alkoholfri öl/vin i en annan flaska. Men det gäller ju att man inte behöver bjuda nån då

Alternativt köra på drinkar utan alkohol, men det kan ju kräva lite mer smussel om folk är i närheten när man blandar.

En annan kompis körde med riktigt vin i glaset och tog nån smutt (ytterst lite alltså) då och då, men sen drack hennes man upp det mesta. Funkade för att det var en mingelfest, svårare om man har middagsbjudning förstås. (Den här kompisen är en lättviktare när det gäller alkohol ändå, så det handlade om typ 1-1,5 glas, vilket är normalmängd för henne. Så då funkade ju tricket ganska enkelt)

Annars finns kanske något annat läkemedel att skylla på...? 
  • Kookaburra
    Blomman1 skrev 2012-04-28 18:22:03 följande:
    Ja, det hade kunnat vara en bra grej, om vi hade haft festen hemma eller om man skulle ta med sig egen dricka nånstans...
    Nu ska sambon ha stor födelsedagsfest tillsammans med några kompisar i en festlokal och dom ska bjuda alla på vin o öl o vinet är ur box. Så att jag skulle ta med en egen flaska till mig skulle bli konstigt...

Jag tänkte köra, så vi kommer hem. Men sambons föräldrar som också är på festen bor jättenära lokalen och skulle tycka det var konstigt om jag sååå gärna körde o inte sov hos dom liksom. Är ju ändå sambons 30 års fest..

kanske kan man skylla på nått läkemedel.. har ryggskott kanske kan skylla på starka smärtstillande (som jag inte tar men hade kunnat ta) dom jag tar för endon får man ju inte dricka alhohol till..

Känns bara som alla kommer se igenom mig för känns som alla väntar på detta... 

Är ju faktiskt lyxigt att kunna ha sånna lyxproblem pga gravidtet.... Glad
    Då förstår jag att "hälla över"-tricket blir svårt... För mig hade det funkat - jag får lätt migrän av vin och är därför väldigt kräsen - vilket alla runtomkring vet om

Du kan inte fejka magsjuka några dagar innan? Då är det ju inte läge att dricka alkohol några dagar efteråt, även om man är "frisk" igen...

Annars återstår väl att ta riktigt men inte dricka (hälla ut?, låta din sambo dricka ur ditt glas?) eller läkemedel.

Svårt och kanske kommer en del fatta. Men jag har trott flera gånger att folk fattat, men de har inte gjort det för folk tänker inte alltid så långt liksom... Det är nog mest om någon redan anar det eller är sådär superuppmärksam på vad folk dricker och inte. 

Om du lider av migrän ibland så är ju migränkänningar en klockren ursäkt - värsta man kan göra då är ju att dricka alkohol...
  • Kookaburra

Hej tjejer!

Igår var jag på RUL och allt såg jättefint ut! Fick reda på att det med största sannolikhet är en liten pojke som gömmer sig därinne! Så lycklig, min dottern ska förhoppningsvis få en lillebror i höst

Måtten stämde exakt med IVF-datumet - fick 7 oktober på RUL också.

Här är bilden:

• Kookaburra

Tack för alla gratulationer till fint RUL! Solig

FruLindell  - coolt! Det är ju så härligt när man anar sin lilla bebis

• Kookaburra

Jag har också sorterat bebiskläder idag La dem precis som havika i storleksordning i lådor. Vi vet ju att det är en kille i magen, så har sorterat ut de tjejigaste kläderna och ska sälja av dessa. Så förutom sorteringen har jag strykt kanske ett 30-tal plagg och sedan fotat allting. Så nu ska det ut på tradera, tar lite pö om pö när jag orkar - men skönt att strykningen och fotograferingen är klar då det är en stor del av försäljningen.

Resten av tjejkläderna som inte är värda nånting direkt lägger jag nog ut som paket för en billig peng (det är mest lindex, hm och sådana märken som inte har något högt andrahandsvärde). 

Men skönt att vi köpt så mycket könsneutralt - blev glatt överraskad över hur mycket fina kläder vi har som blir perfekta till lillkillen

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012