Xmag skrev 2012-11-21 21:42:04 följande:
Det är ju så himla lätt att det blir ytterst ytligt på siterna. Man scrollar igenom bilder och hittar någon som ser tilltalande ut och läser dennes profil. I verkligheten är det en helt annan sak, där kan det som verkar negativt på en dejting site vara positiva egenskaper som kan sammanfattas med ett ord; charm. Det är inte lätt att den biten framgår. Tycker du ser väldigt söt ut på din bild som du har här så som du säger, det verkar inte vara fel på utseendet. Det är klart att din längd kan vara problem då många killar tror att långa tjejer alltid vill ha längre killar. Om du kan tänka dig en kortare kille så kan du ju nämna det. Tror inte längden (nu pratar vi höjden över marken här
) är så viktig för killar som jag upplever att det är för tjejer. Övervikt blir sällan positivt på en dejtingsida men kan var oväsentlig i verkligheten. Men på en dejtingsida blir allt så statiskt. Men också att du känner dig obekväm med din kropp är inte positivt. Sånt kan man också känna av.
Jo det är väl kanske så som du säger att det är ytligt. Längden är inte så noga för mig (över marken
) jag har i princip bara haft killar som är kortare än mig. Dejten i helgen är den andra jag dejtat som varit längre än mig. Ja jag funderar starkt på att avregga mig tills jag känner mig bekväm med mig själv och självförtroendet är på topp. Jag har ju en nyfunnen kärlek för jogging nu så jag får väl ägna min tid till det.
Papito skrev 2012-11-21 21:43:05 följande:
Nja...som kille som troligen är den som hade fått ta första resan, får jag nog säga att det är en bra bit, sex timmar för en lunch som kanske avslutas efter 30 min pga kass kemi..
Jag hade nog kunnat göra det men med en förhoppning om mer umgänge (inte nödvändigtvis sex) om kemi finns..men att redan innan bestämma att det bara är för en lunch, nä, hade jag inte gjort.
Sen tycker jag att det är bra att du inte tar hem honom, att han får ta in på hotell. Skulle det sen bli att du vill bjuda hem honom finns ju det alternativet kvar...men du har inte låst dig till det.
Jag skrev att han kunde komma tidigt och åka hem på em/kvällen eller ta in på vandrarhem men han har inte svarat. Nu blev jag uppbokad på jobb hela helgen iaf så det blir ingen dejt.
Självklart om kemin fanns så skulle jag ju kunna bjuda hem honom efter att vi träffats ute men som du säger jag vill inte låsas till det. Fast hade jag gjort det och det var absolut katastrof så skulle jag säga till honom att han ska åka, men det är onödigt att sätta sig i den sitsen.