Inlägg från: NooneBird |Visa alla inlägg
  • NooneBird

Ärliga nätdejtingstråden!

Alltså ni grabbar är så roliga, jag läser hur ni dissar kvinnors profiler o kravlistor. Ni är samma karlar som klagar på att ni inte träffar någon bra intressant tjej. ni kanske inte ska lägga så mycket energi på hur och vad kvinnor skriver och istället försöka se helheten. Jag är jättedålig på att uttrycka mig skriftligt men vet att jag faktiskt är en smart och intressant kvinna när jag får en chans. ni kan aldrig ana vad jag gjort i mitt liv och hur mycket intressant jag varit med om. Var inte så snabba att döma någon utifrån en liten text, sen så menar jag inte att ni ska skriva till någon som verkar totalt ointressant.

Iaf så blev mim dejt matförgiftad efter ett restaurangbesök igår. Trodde att det var kört, blir ingen dejt i helgen. Men han sa att han kommer ändå, "finns inget alternativ" säger han. Jag känner mig inte alls nervös inför dejten utan det känns som att jag ser fram emot att träffa någon som jag tycker om och saknat jättemycket! Sån sjuk känsla.

• NooneBird
    Flinxy skrev 2012-11-16 08:52:34 följande:
    Hur gör ni andra här? Har ni många dejter samtidigt? Själv klarar jag inte av det, finns alltid någon som jag är mer intresserad av och då tycker jag bara det är jobbigt med de övriga. Men det är ju jobbigt att "fästa" sig vid en under en tid och sen blir det inget och man börjar om från scratch :P
    Jag dejtar bara en i taget, iaf när jag fattat extra mycket intresse för någon som jag gjort nu. Men är det bar ytligt och jag försöker få grepp om någon kan vara intressant att dejta så pratar jag med flera samtidigt. Men visst är det jobbigt o det skiter sig med en och man måste börja om igen.
    Killen jag ska träffa ikväll har jag pratat med i 1,5 månad nästan varje dag och vi har fått jättestarka känslor för varandra. Skiter det sig ikväll så blir det JOBBIGT minst sagt…. 
  • NooneBird
    Flinxy skrev 2012-11-16 09:22:28 följande:

Precis så har jag gjort flera gånger, när jag kör från början så kör jag flera stycken i en vecka tills det dyker upp en intressant som får mig att skratta och le framför skärmen. Då kör jag bara på den ett bra tag. Men satan så besviken jag blivit ett par gånger då jag känt för personen och även gjort under dejten... och verkligen tyckt att det känns toppen, och sedan insett att kontakten svalnat från killen.
    Ja det är jag lite rädd för också, det är dejten med. eftersom det känns så sjukt bra mellan oss nu. Vi har sagt på skoj att vi kanske ska skjuta på dejten för att vi inte vill förlora det vi har nu. Men det går ju inte, bara att köra på. All or nothing är det som gäller ikväll.

Men det är bara att köra vidare, det är trots allt inge person man verkligen känner. Jag har ett par st bakom kuliserna som väntar som jag varit ärliga med om att jag vill fokusera på den här dejten först.

Mitt ex som jag har barn med släppte dessutom en bomb i helgen om att han vill försöka igen efter 1,5 år som separerade. Fattar inte vart hans känslostorm kom ifrån då han för några månader sen sa att han var nöjd med att vara singel. 
  • NooneBird
    MrC skrev 2012-11-16 09:20:27 följande:

Visst kan man hålla flera seriösa/djupa "samtal" igång samtidigt, max 5. Men träffar man en som man fattar tycke för så får man dumpa de andra. Funkar det inte får man börja om från början. Tror de flesta gör så.
    De flesta samtal tycks ändå dö ut innan man hinner träffas, så är det för mig iaf.
    Det där händer mig också. Ett tag pratade jag med 6-7 st samtidigt på msn som alla dött ut… Alla pratar så mycket men inget händer. tråkigt känner jag, varför hänga på en dejtingsida om de inte har några intentioner?  
  • NooneBird
    Flinxy skrev 2012-11-16 09:55:34 följande:
    Åhh så roligt med dejt ikväll! Lycka till! :) 
    Jag vill också, men jag tror jag är tillbaka på ruta 1 i mitt dejtande nu jag :P Kan inte säga helt ännu, men magkänslan säger så. Killar är för svåra att förstå sig på för mig ;)

Ajdå, jobbigt med exet också! Men en bra backup-plan ;)
    Har du varit på dejt nyligen? Hur gick det tycker du? Varför tror du att du är tillbaka på ruta ett?
    MrC skrev 2012-11-16 10:05:11 följande:
    Jag tror att många inte är singlar och/eller bara söker någon form av bekräftelse. Eller så är det så att de kommer fram till att den rätta känslan inte finns för att ens träffas. Deras förlust.
    Hon jag ska (kanske ska tilläggas) träffa 7 dec hittade jag ju inte på en dejtingsida, utan här... vi hade nog träffats väldigt snabbt om jag varit hemma.

Chattar ni bara eller kör ni webcam också? Vi kör med Skype och det fungerar skitbra! Glad

Nej han har inte skype, ska tvinga honom att ladda ner det när vi ses ikväll och allt känns bra. Iom avståndet så känns det roligare att skypa än att bara prata i telefon. Så man kan träffa folk här på FL alltså, trevligt. Lycka till på dejten då! Det verkar vara en dejter på gång här i tråden nu, vad roligt. Jag är väl först ut ikväll då.
    MrC skrev 2012-11-16 10:06:33 följande:
    Är det värt det? Hur känner du för det?
    Nej det blir nog inget där, min dejt har fått mig att inse att det finns något så mycket bättre för mig där ute. Men hade exet kommit någon månad innan jag träffat dejten så fanns det nog stor chans att jag hade gått tillbaka till honom.
  • NooneBird
    Flinxy skrev 2012-11-16 13:15:59 följande:
    Ja, jag hade en fantastisk dejt i helgen, ja eller det var iaf min uppfattning ;) Han var precis så som jag knappt vågat hoppas. Vi bestämde att vi skullle träffas igen ( på hans initiativ) . Jag sa inget alls jag men då han sa så sa jag att jag givetvis ville träffas igen om han ville det vilket han naturligtvis ville. Så allt kändes kanon... Men nu var det 3 dagar sen jag hörde nåt ifrån honom och av mina tidigare erfarenheter betyder det att jag är tillbaka där jag började ;)
    Fan vad tråkigt och onödigt! Vill man inte träffa personen igen så behöver man inte bjuda till en nästa dejt. Men jag tycker att du är tuff och duktig som hoppar upp i sadeln igen och fortsätter. Vet inte om jag skulle fixat det, har lite dålig självkänsla då det gäller relationer. Jag har blivit bränd ett antal ggr. Ikväll är första ggn som jag träffar någon som jag verkligen känner något för, skiter det sig så vet jag fan inte om jag vågar mig på det här igen.
  • NooneBird

Bra där Papito! :)

Nu är jag duschad, stylad i håret och påklädd! Nu ska bara sminket på sen väntar jag bara på samtalet att han är framme sen gäller det! Inte nervös ännu, det kommer väl när jag sitter på bussen.

• NooneBird

Alltid Papito!! Om det ens blir något! Är på väg ner snart. Han är snart framme vid hotellet

• NooneBird

Flinxy skiter det sig ikväll ska jag ta mig till ditt sätt att tänka! Jättebra! Upp o hoppa igen bara :)

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!