Inlägg från: NooneBird |Visa alla inlägg
  • NooneBird

Ärliga nätdejtingstråden!

Tavelkrok skrev 2012-10-15 22:07:21 följande:
    Så säger fan ingen när de pratat med mig…
    Då har du inte träffat rätt helt enkelt… Vet inte huuur många jag prata med och mailat med som det inte stämt med. För första ggn efter att ha varit på diverse sidor sen förra året har jag träffat rätt.
  • NooneBird

Ååh LMFS! Precis sådär känner jag som du beskriver, nu känns det som att vi helst skulle träffas NU! Över 50mil mellan oss och min resa ligger i vägen. Igår pratade vi "bara" i 30min, kändes som 5min! Vill bara ha mer av honom.
    Vad skönt att ni kunnat lösa allt så bra med barnveckor! Kan vara väldigt knepigt! Som tur är har min Date inga barn så det blir lite lättare för oss.
    Han pratar redan om hur vi ska laga mat när jag kommer dit. Men först ska vi ses halvvägs var då jag ska till en kompis och han skulle komma dit och ta in på hotell. Allt bara känns sååå bra! Läskigt hur det kan vara innan man ens har träffats.

• NooneBird

Åh vad skönt med sånt litet avstånd mellan er, det underlättar. :)
    Jag hoppas och tror väl också på något sätt att det kommer att kännas bra när vi väl ses. Vi har också så mycket att prata om, vilken skillnad från mitt förra förhållande. Min date säger att han pratar för mycket men jag tycker bara att det är underbart att lyssna på honom. Han är väldigt intresserad och ställer mycket frågor också. Det var väldigt viktigt för mig att träffa någon som gillar att diskutera och det har jag hittat i honom. Ett stort plus är att han är längre än mig också då jag är 181cm. :)

• NooneBird

180är helt ok! Alla mina ex har varit kortare än mig med ca 3-8cm så att denna är längre är enbart en bonus! :)

• NooneBird
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-16 14:15:58 följande:
    Det är verkligen inte lätt att hitta dejter ibland som lång tjej. Vissa killar måste ju absolut ha en tjej som är en bra bit kortare, och då när man är 1 dm längre än genomsnittet för kvinnor, och typ lika lång som genomsnittet för män så kan det bli lite begränsat. Själv har jag inga problem om en kille är några cm kortare än jag. Det brukar snarare vara tvärtom. 
    I´m the queen of fucking everything!

Jag har varken problem med någon som är kortare eller med någon som tyckt att jag varit för lång. Några har t.o.m tyckt att det är läckert att jag är längre än dom. Varför förstår jag inte men! :)
    modesto skrev 2012-10-16 14:21:16 följande:
    Det slutar aldrig förvåna mig att läsa i dating forum att folk pratar med varandra 1-2 timmar varje dag under längre tid innan de träffas, också skickar en massa sms flera gånger om dagen. Jag skulle känna mig förföljd. Jag skulle aldrig i hela mitt liv klara  av 2 timmars pratande varje dag, jag skulle bli sängliggande utmattad av det. Vad finns det sen att prata om när man träffas om man pratar så mycket innan? Jag har intryck att svenska killar är fåordiga men ni hittar visst några pratkvarn, haha.

Ja det är ju ännu ett tecken på att vi verkligen träffat rätt! Vi vill ju båda prata med varandra, det är höjdpunkten på min kväll när vi pratar. Som LMFS säger så pratar vi om allt och inget. Hur dagen varit, värderingar mm. Det tar aldrig slut på samtalsämnen. Ibland hinner vi inte prata färdigt om en sak innan vi halkar in på ett sidospår och glömmer av hur vi kom in på det. Jättekul!! Mitt ex var en riktig mussla som sällan pratade mer än några meningar åt gången och vi kunde sitta tysta bredvid varandra i soffan i någon timme utan att säga något. Det känns så fruktansvärt tråkigt känner jag. Fast ibland kan det vara skönt att bara vara och inte behöva säga något såklart. Det känns som min date och jag bara skrapat på ytan av samtalsämnen!
  • NooneBird
    Anonym skrev 2012-10-16 14:40:39 följande:
    Jag har en profil på happypancake och igår var det en som kontaktade mig. Efter lite mailande skrev han att hans största dröm var att jag skulle bli kär i honom, vi skulle gifta oss, bla bla bla... Så skrev han att han hoppades att min dotter skulle acceptera honom som sin nya pappa.
    Jag var själv tvungen att gå in och lusläsa min profil för att vara säker och jag har verkligen inte någonstans i min profil skrivit vare sig antal, ålder eller kön på mina barn och det skrev jag också till honom. Då blockerade han mig istället för att svara.
    Jag misstänker att han är pedofil, varför annars denna "önskan"? Finns det någon annan rimlig förklaring? Något tips om hur jag ska agera? Det går ju inte gärna att anmäla honom när inget brott är begånget.
    Vilken knäppgök. Tycker att det lät hemskt desperat av honom att säga något sånt. 
    Eller som Modesto säger, det kanske är någon som känner till dig? 
  • NooneBird
    modesto skrev 2012-10-16 14:59:21 följande:
    en till sak som förvånar mig, varför är det så fel att erkänna att man är desperat och varför ska det vara avtändande? Har ni sett den Thailand filmen? en man vill desperat ha barn, ingenting funkar, han har testat dejta på flera sätt, fortfarande ingenting, han är inte toppen social och attraktiv, svenska tjejer är kaxiga.
    han kan också vara en hemlig beundrare som du kanske inte märker men han är kär i dig, han ser din profil på HP och känner igen dig
    Det är desperat och väldigt avtändande att säga till någon man inte träffat att man önskar att gifta sig med den och att barnet ska acceptera en som förälder. Det finns desperat och sjukt desperat… Som denna killes fall.
  • NooneBird

Idag tog min date upp frågan om hur aktiv jag är på datesidan. Talade om att jag bara pratar med honom, han sa detsamma. Han har inget behov av att prata med någon annan. Känns så bra! :) Jag går omkring och ler hela dagarna och mår bra!

• NooneBird
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-17 22:17:28 följande:
    Ni hade inte träffats än om jag minns rätt? 
    Funderar på om jag är luttrad, svårflörtad, känslomässigt avtrubbad eller bara förnuftig som tänker att det som kan kännas så bra via mail och telefon inte alls behöver stämma när man väl träffas.
    Nej vi har inte träffats. Nej det är inte säkert att det blir en hit när vi träffas men jag njuter och mår bra av det som är nu. :) Det visar sig sen när vi ses, jag är beredd på att det kan skita sig också. Vi pratar varje dag och har gjort så i över två veckor och än så länge känns det bra. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!