Inlägg från: NooneBird |Visa alla inlägg
  • NooneBird

Ärliga nätdejtingstråden!

För min del så är jag studerande och kan välja bort att jobba och tex åka till honom och ha hemstudier de dagar jag inte har något i skolan och jag är barnledig. Så det finns en hel del möjligheter att ses. Nu ska jag tex på två veckors semester utan att det drabbar studierna, så så länge jag pluggar funkar det med longdistance. :)

ulfsas skrev 2012-10-21 12:28:30 följande:
    Vad är avstånd om hon nu är din drömdonna?
    Inget om man ser till vissa svar.

För mig så måste det ju finnas praktiska möjligheter att kunna ses hyfsat ofta. Det räcker ju med hur jobb och barnveckor komplicerar ting ändå.
    Hade en tjej som jag dejtat en gång. Vi skulle ses men så kom hennes först huvudvärk och sedan hennes förkylning ivägen. Därefter min test och jobb. Hon var den som hörde av sig mest i början då jag backade lite pga hennes ålder. Sedan när det drog ut på tiden så svarade hon inte längre på de svar jag gav på hennes diverse frågor. (Lite om hjälp med hennes CV och flygvärdinnejobb)
    Lite märkligt. Hon kunde ju ha tackat för infon och sagt att det inte funkade.
    Det jag menar är om det blir för jobbigt redan när båda bor i Stockholm så hur skulle det då inte bli om avståndet var stort.
    Jag tror inte att en á två träffar i månaden skulle vara tillräckligt för att få upp ångan riktigt.
    Jag är också oflyttbar. Det komplicerar saker och ting ytterligare.

• NooneBird
    ulfsas skrev 2012-10-21 14:26:42 följande:
    Du har tur du som inte är så låst av ''allt''.

Får söka mig till en studerande?! kvinna då om longdistance skall funka. Tungan ute
    Ja det är jätteskönt! :) Ja du kanske får leta efter en sån
  • NooneBird

Är i Zambia nu och har en grym abstinens efter att få prata med min dejt! Usch vad jobbigt det är, ska köpa ett telefonkort idag och ringa honom. Ska kolla om han har skype då kan vi prata där också. :) sms räcker inte alltså...

• NooneBird

Tack LMFS! :) ringde min dejt en snabbis idag från semestern! Så skönt att höra hans röst igen! Nån timme efter vi pratat fick kag ett mess där han sa att hans kväll var gjord när han fått höra min röst och han sa att han nu ville ringa mig här ikväll!! Fan det kostar ca 20kr/min att ringa hit. :)) men det är jag värd säger han! Jag var ute på restaurang så sent med familjen så han sov tyvärr redan när jag skickade iväg ett sms till honom. Men lika glad är jag för det! Wow vilken kille jag hittat! Muuuums!

• NooneBird

Sista natten på semestern nu och nästa helg ska jag och min dejt äntligen träffas!! :) åh vad jag ser fram emot det, han han ringt mig varje dag på semestern. Så härligt! Jag är dyngkär, hoppas bara allt funkar när vi ses.

• NooneBird

Nu är det bara tre dagar kvar tills jag och min dejt äntligen får träffas! Känns hemskt spännande, vi har pratat massor och har lärt känna en del om varandra. Bara att hoppas att kemin och attraktionen finns där när vi ses också.

• NooneBird

Vi ska ses i hotellbaren där han ska bo! Vi har inget planerat första kvällen utan bara ses och känna efter. Känns allt bra så flyttar vi kalaset till hans rum. :) Inte för att det är något sex planerat direkt men känns det bra så blir jag nog kvar där. :) Vi har ju redan klarat av det tråkiga första dejt snacket så då är det bara att köra på. Känns som att vi redan känner varandra en del. Han blir kvar hela helgen så vi får se vad som händer då.

• NooneBird

Nyfiken; det första mailet jag fick från min dejt löd; "det värsta med att gå i skogen är dom jäkla fästingarna! Har du lust att prata?" detta var en kommentar på min pres text. Sen efter det blev det såklart längre mail men jag förstår inge detta krav på långa uttömmande mail för att fånga någons intresse.

• NooneBird

Fröken osäker; om dejten gick så bra så ht ni väl telefonkontakt eller kommunicerar ni bara via mail? Känns lite konstigt för min del att fortsätta med mail om det kändes så bra och ni vill ses igen?

• NooneBird

Fröken Osäker; är han verkligen i intresserad så borde han ju lösa det så att ni kan ses. Eller så är han kanske den mer avslappnade typen som inte tycker att det är någon brådis att ses snart igen. Jag förstår dig, man vill liksom inte ligga på och fråga. Men så länge han inte tar något initiativ till en andra dejt så fortsätt med ditt nätdejtande. Min dejt som jag ska träffa för första gången imorgon har också fullt upp men har redan planerat när vi ska ses nästa gång. Vill man verkligen ses så löser man det.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!