Inlägg från: NooneBird |Visa alla inlägg
  • NooneBird

Ärliga nätdejtingstråden!

Flinxy skrev 2012-12-12 21:17:44 följande:
    Åh, hur fick du kämpa för att få honom då? :)

Jag var en vän, ställde upp, vi umgicks förutsättningslöst. Bjöd hem på lunch mm och bara fanns där och väntade på att han skulle bli redo att dejta och samt talade m hur jag kände för honom då han blivit bränd och var låg från sitt förra förhållande.
    Jag slösade ett år av mitt liv nu såhär i efterhand på att vänta, iof var vi tillsammans i 3år och fick ett barn tillsammans men vi var inte rätt för varandra. Men sånt kan man ju inte veta på förhand.
    Jag kommer aldrig mer att kämpa för en man. 
  • NooneBird
    Flinxy skrev 2012-12-13 00:35:09 följande:
    Ja, nåt i stil med det. Han väntar fortfarande på sitt ex tror jag,…
    Vad skönt att du vet nu iaf! 

Jag fick veta av min dejt att han enbart åkte upp för att jag skulle se att han verkligen var sjuk och inte fejkade. Vad är oddsen att man får matförgiftning sådär dagen innan vi skulle ses. Men jag trodde ju på att han var sjuk det hördes i telefon. Väldigt starkt av honom att fixa att åka upp sådär, jag hade inte pallat. Därav blev det bara en natt för honom där…

• NooneBird

Nej modesto han varken misshandlade eller missbrukade men vi funkade INTE ihop... Men det var svårt att ge upp efter att ha kämpat så hårt. Jag borde ha gått därifrån direkt när jag lärde känna honom.

• NooneBird

Ett annat tips, stäng inte dörren för killar man kanske skulle nobba i vanliga fall. När min dejt skrev till mig första ggn kände jag; nää han är inget för mig, han var yngre och såg dessutom ut som en player. Men ack så fel jag hade...

• NooneBird

Absolut, men jag har alltid haft en "mall" jag gått efter när jag kollat runt på sidorna och direkt ratat de som faller utanför mallen. De skulle vara inom en viss ålder och ha ett visst utseende mm. Men denna gång tänkte jag att jag skulle ge honom en chans och iaf maila lite med honom. Och det gick ju vägen.

• NooneBird

Jag måste rekommendera er alla att läsa boken Hemligheten med Dan Josefsson! Shit vilken intressant läsning! :) Den handlar om hur vår relationsmodell påverkar oss från barndomen. Lånade som e-bok från mitt lokala bibliotek. Jag skrattade hårt många ggr där jag kände igen mig själv så väl och inser nu hur jag betett mig när det kommer till att dejta. :)

• NooneBird

Den är läskig!! Det känns som att de beskrev mig på pricken i boken, samma känslor, reaktioner och beteende... Creepy!

Iaf så har jag o dejten ev en ny dejt första helgen i januari. Hoppas att den blir av, börjar kännas lite tråkigt med alla telefonsamtal utan att ses... Fast när jag tänker såhär efter jag läst boken så tänker jag direkt att det är en försvarsmekanism!! Haha

• NooneBird

Tusse du behöver också läsa Hemligheten!! LOL! Känner igen det där från boken :)

Min dejt ringde och bekräftade datumet för vår nästa dejt!! Snart har jag honom här hos mig! Mys! Äntligen ska jag få honom i säng!

• NooneBird

Nej han kom inte på festen, han kunde inte ta sig ur det. Han är egen företagare och kände att dessa kontakter var viktiga. Han skulle komma först det hade han sagt till min kompis som anordnade festen. Detta hade blivit andra gången vi träffats så jag kan förstå om han kanske bangat också, vet inte om jag hade vågat åka på hans fest och träffat hans familj och vänner när jag bara träffat honom en gång. Så att han inte kom kan jag förstå och det är inget konstigt för min del.
    Vi har ju en ny dejt inbokad och skiter sig den ja, då skiter jag i honom.

Hade ni åkt på er nya dejts 30års fest om ni bara träffats en gång? Och varit beredda att träffa familj mm?

• NooneBird

Jag förstår hur ni tänker alla och jag ser er poäng. Han föreslog att vi skulle ses nästa helg eftersom han inte kunde komma på festen men jag sa att det var bättre att skjuta fram det till helgen efter. Ja vi får se hur det ter sig. Blir nästa dejt inställd så skiter jag i det. Han ringer ju ändå 1-3ggr per dag så jag känner att det måste finnas intresse? Jag vet att han är väldigt upptagen och med dagjobb och eget företag. Han kommer hem kl19-20 varje dag samt jobbar på helger så det är väl kanske därför jag ger honom fler chanser. Han säger klart och tydligt att vill han inte ha kontakt med en person så har han inte det punkt slut. Och jag vet att han under denna tid gjort så med andra personer. Så jag tror helt klart att han är intresserad men tiden räcker inte till. Han sa också att det är bättre om han kommer hit för att är han hemma och någon ringer så blir han tvungen att jobba. Ja ja vi får se! Två veckor till nästa dejt och det blir hans sista chans sen orkar jag inte mer. Hur ska man kunna ha ett distansförhållande om man inte har tid att ses liksom? Det har jag sagt till honom också så han är medveten om hur jag känner och blev angelägen om att boka en ny dejt.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!