• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Papito

Alla är ju inte som ditt ex...även om hon inte är ensam om att vara falsk.

Jag försöker tänka tvärtom när en tjej sviker, att hon banne mig inte ska få nöjet att få mig sluta tro på kärlek och på andra människor

• Opcode
    Papito skrev 2012-07-30 20:42:41 följande:
    Alla är ju inte som ditt ex...även om hon inte är ensam om att vara falsk.

Jag försöker tänka tvärtom när en tjej sviker, att hon banne mig inte ska få nöjet att få mig sluta tro på kärlek och på andra människor
    Nej jag vet det Papito och jag vill inte ge någon det nöjet men det är kanske effektivt vad det gav med sig iallafall och sen är det nog en del att jag kom ganska nyligen "över" henne eller rättare sagt accepterade att hon inte var den jag trodde hon var. Det blev väldigt chockartat och det kanske går åt mycket mer tid innan man är redo om man någonsin blir det. Men samtidigt vill man inte tro något annat, därför håller jag på och små nosar lite i området/ämnet även om jag kanske känner att det inte kommer gå. Sen vet man aldrig det har hänt tidigare att man trott man inte klarat något och så säger det bara pang så sitter man där med högsta möjliga poäng eller bästa resultat. Så jag vill inte riktigt stänga dörren helt utan har bara en liten springa öppen.

Men hur som helst nu känner jag det är dags att sova innan det spårar ut fullständigt i den här tråden, jag hoppas ni har en bra och trevlig kväll  
    It may be that your whole purpose in life is simply to serve as a warning to others.
  • Anonym (e)
    Papito skrev 2012-07-30 20:30:15 följande:
    Ja..så måste det vara...du har oturen att bo fel!

Men näää, du ska inte få flirta med mig, du ska inte få mig på fall...måste börja flirta med folk som inte bor på andra sidan Sverige...
    Haha, attans då! Jag som hade värsta planerna.
  • Anonym (Kille 37)

Ja ni ser!!!  Inte en enda tjej har svarat mig här de är hopplösa!Glad En sak jag inte förstår varför bara elaka tjejer verkar vilja ha förhållande med mig? Varför dras eller kommer inte de snälla till mig egentligen?

• Papito
    Anonym (e) skrev 2012-07-30 20:59:13 följande:
    Haha, attans då! Jag som hade värsta planerna.
    Bring it on...
  • Anonym (Tabula)

Någon som dejtar nuförtiden?

• Anonym (Tabula)

Förresten, JAG var på date för några veckor sedan. Sen gick jag hem och tog bort min profil från nätdejtingsidan, kanske för alltid. Har fått en ny insikt; Jag var rätt snygg och "het" när jag var yngre, men kan inte längre välja och vraka. Men det funkar ändå inte för mig att dejta nördar... Är liksom ok om de är som jag, lite bedagade och var snygga en gång i tiden, för då kan de ändå ha kvar en självsäker stil och vara lite coola i vem de är eftersom de har blivit bekräftade förr och därmed är trygga i sig själva. Någon som nästan aldrig har haft en tjej är inte sådan, och passar alltså inte mig. Och tyvärr, min erfarenhet är att det inte direkt vimlar av attraktiva män, inte ens de fd attraktiva på dejtingsidorna. Otroligt trist måste jag säga.

• Papito
    Anonym (Tabula) skrev 2012-07-30 23:55:12 följande:
    Förresten, JAG var på date för några veckor sedan. Sen gick jag hem och tog bort min profil från nätdejtingsidan, kanske för alltid. Har fått en ny insikt; Jag var rätt snygg och "het" när jag var yngre, men kan inte längre välja och vraka. Men det funkar ändå inte för mig att dejta nördar... Är liksom ok om de är som jag, lite bedagade och var snygga en gång i tiden, för då kan de ändå ha kvar en självsäker stil och vara lite coola i vem de är eftersom de har blivit bekräftade förr och därmed är trygga i sig själva. Någon som nästan aldrig har haft en tjej är inte sådan, och passar alltså inte mig. Och tyvärr, min erfarenhet är att det inte direkt vimlar av attraktiva män, inte ens de fd attraktiva på dejtingsidorna. Otroligt trist måste jag säga.
    Oj, Tabula lever!

Du har ju inte träffat mig..hahaha..men du är väl östkustare som alla andra på det här plejset!
  • Anonym (sweetness)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-07-30 23:55:12 följande:
    Ja du...jag har precis samma tankar som du. Har gett upp...forever...nu gäller det bara att promenera runt i livet och hoppas att någon ängel kastar sig över en. :)
  • Joakim78

Jag dejtade nyligen, men jag måste nog säga att jag börjar uppleva att folket glorifierar sig själva väldigt mycket på dejtingsidorna. Kitchiga dejtingbilder, redigerade bilder, förvrängda egenskaper. Jag har väl aldrig direkt attraherats primärt av ett utseende på en tjej, utan snarare egenskaperna och personkemin. Men forumet att träffa någon via dejtingsida känns för mycket köttmarknad idag, såsom sista timmen på krogen var förr.

Avdankade på utseende och personlighet blir man väl inte, men man blir avdankad på att dejta, i min uppfattning.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!