Opcode skrev 2012-07-30 19:22:27 följande:
Jag upplever det så också faktiskt, inte för att jag raggat i någon större utsträckning på krogen. Men jag funderar på om det antingen är så att krogmiljön attraherar en annan grupp av människor (men samtidigt som sagt jag har ju varit på båda sidor så det argumentet håller ju inte), Det enda jag kan tänka mig är att många inte är den typ av tjej man är intresserad av iallafall. Det handlar som sagt inte om hur många man träffar på utan att man träffar på rätt person, en person som kan kompromissa, som kan föra en vettig dialog och inte tror att man är någon djävla tankeläsare. Det är nog det jag hatar allra mest med den tjej erfarenhet jag har, man kan fråga något rakt ut och få ett svar, för att senare få veta att man borde fan vetat att det inte var så hon menade. Och om man vid något tillfälle inte tar henne på orden, då gjorde man fel för man lyssnar ju för helvete inte på vad hon säger. Som sagt den typen tjejer visar jag var dörren är direkt oavsett hur snygga och attraktiva dom är, utseendet är betydelsefullt men det är fan bara ett skal till en personlighet som ivissafall uppenbarligen är hur ful och tvistad som helst.
Jag håller i grunden med om att kvantitet inte slår kvalitet men om man bara går fram til en enda, som man TROR är ren kvalitet...då är sannolikheten inte så stor att just den tjejen är ren kvalitet och om hon är det ska hon dessutom vara intresserad av just dig.
Därför tror jag att man måste våga prata, kanske inte med många åt gången men däremot inte ta en motgång så hårt utan helt enkelt vara öppen för att det kan dyka upp någon annan som är trevlig. Alltså inte i raggsyfte, utan bara tjöta lite...då märker man om det är någon man kan passa ihop med. Ju fler trevliga tjejer du pratar med, desto troligare att någon faller dig på läppen och du henne...men om man av ren princip bara pratar med en i halvåret...ja, då blir det tufft.
Vi har ju nosat lite på det ämnet förut Oppis, att det inte handlar om att du ska gifta dig med tjejen ifråga men att man kanske måste öppna upp fältet lite så att fler kan komma inom skjuthåll...(haha, göteborgsvits, fattar du? Fattar du?
)