• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (glasberget) skrev 2012-07-26 23:52:43 följande:
    jaha... ska dejta en kille, och jag är tjock. Fet, liksom. Har inte någon fullkroppsbild på dejtingsajten, så han vet inte. Känns... mindre bra.

Man är väl inte skyldig att anmäla att man är 'kurvig'? Det är ju en annan sak om man sagt motsatsen. Om man är väldigt 'kurvig' brukar man ju dessutom kunna förstå det på ansiktsbilden.
  • Anonym (Unikum)
    Anonym skrev 2012-07-27 18:46:45 följande:
    Hallå alla killar som är på kontaktsajter och söker en kvinna. När ni träffar er nätdejt för första gången........prata INTE om era ex!! Man kan ta det på dejt två (om det blir någon) och om det känns viktigt att lätta sitt hjärta. Om ni tjatar om exet på dejt ett så är (vad mig anbelangar) dejt två never going to happen. Goodbye, good luck
    DUH!!
  • Opcode

Bäst jag förtydligar, jag skojade bara. Jag är glad om dom tar den i ettan.

It may be that your whole purpose in life is simply to serve as a warning to others.
  • Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-26 22:44:44 följande:
    Men samtidigt var det lite det som mitt förra förhållade föll på tror jag... Jag var för dedikerad och uppmärksam, det blev att man blev taget förgivet istället och sedd som en vän. 

Nej, det var inte felet.
  • Opcode
    Anonym (Unikum) skrev 2012-07-28 01:52:28 följande:
    Nej, det var inte felet.
    Okej, vad vet jag :S Jag har bara ett, vet inte ens om jag ska kalla det förhållande egentligen... bakom mig. 
    It may be that your whole purpose in life is simply to serve as a warning to others.
  • Anonym (Hejhopp)
    Opcode skrev 2012-07-28 01:53:59 följande:
    Okej, vad vet jag :S Jag har bara ett, vet inte ens om jag ska kalla det förhållande egentligen... bakom mig. 
    Om nån tröttnar på dig för att du är för dedicerad (förutsatt att dedicerad inte är en omskrivning för besatt) så är personen A) inte kär i dig, B) utrustad med dålig självkänsla som gör att hon ryggar när något verkar bättre än vad hon förtjänar enligt sin självbild, eller C) oförmögen att tänka utanför sin lilla box angående hur förhållanden ska vara.

Det är jättebra att fundera på vad man kan ha gjort fel när ett förhållande inte funkar (för den andra parten), men gör det inte till en negativ självbild. Det finns tjejer där ute som vill ha dedicerade män, tro mig.
  • Anonym
    Anonym (Hejhopp) skrev 2012-07-28 10:27:14 följande:
    Om nån tröttnar på dig för att du är för dedicerad (förutsatt att dedicerad inte är en omskrivning för besatt) så är personen A) inte kär i dig, B) utrustad med dålig självkänsla som gör att hon ryggar när något verkar bättre än vad hon förtjänar enligt sin självbild, eller C) oförmögen att tänka utanför sin lilla box angående hur förhållanden ska vara.

Det är jättebra att fundera på vad man kan ha gjort fel när ett förhållande inte funkar (för den andra parten), men gör det inte till en negativ självbild. Det finns tjejer där ute som vill ha dedicerade män, tro mig.
    Oj, hur veta skillnaden på dedikerad och besatt? Det syns inte i början ju.
  • Opcode
    Anonym (Hejhopp) skrev 2012-07-28 10:27:14 följande:

Jag tror det var en kombination av A och B. 

Det är klart man vill försöka komma underfund med vad man gjort eller inte gjort som blivit galet, tyvärr är inte alla så att dom vill ge ut dessa uppgifter och då får man själv försöka pussla hur allt hänger ihop, vilket bokstavligen kan ge huvudvärk innan man kommit fram till en sammanhängande och logisk förklaring. Men samtidigt så vet jag inte riktigt om jag litar på min teori för om det var något som det var brist på i det förhållandet var det logik... 

Men hur som helst, jag klarar mig bra och det var kanske ett nödvändigt steg för att utvecklas i livet, med bakspegel sett så tvingade det mig att göra en massa förändringar och ta i tur med en heldel förtryckta känslor.

Och om det finns något jag verkligen lärt mig så är det att det går aldrig lita på någon annan än sig själv. Sen ska jag väl inte säga att jag ännu lever 100% efter den insikten och kommer kanske aldrig göra, det är svårt att trolla bort empatiska känslor när vilja och empati är motstridande.
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-28 10:39:25 följande:
    Oj, hur veta skillnaden på dedikerad och besatt? Det syns inte i början ju.
    Besatt är väl när man tapetserar rum med bilder på något, när man spenderar dagarna att studera, följa efter, okontrollerat tänker på en person/sak hela tiden. 

Jag vet inte hur man ser skillnad på det, om hon trodde jag var besatt av henne hade hon fel ivilketfall. Men jag var helt klart väldigt kär och älskade personen överallt annat, men helt uppenbart är att jag trodde hon var någon annan än vem hon egentligen var, hade jag vetat hur hon egentligen var och vad som komma skulle hade jag aldrig någonsin ens spenderat en minut på henne.

Men som sagt positiva saker har kommit ut ur det också, mest positivt som sagt att jag blev av med henne (fast själva upprinnelsen var omvänd). 
  • Anonym
    Opcode skrev 2012-07-28 10:46:52 följande:
    Besatt är väl när man tapetserar rum med bilder på något, när man spenderar dagarna att studera, följa efter, okontrollerat tänker på en person/sak hela tiden. 

Jag vet inte hur man ser skillnad på det, om hon trodde jag var besatt av henne hade hon fel ivilketfall. Men jag var helt klart väldigt kär och älskade personen överallt annat, men helt uppenbart är att jag trodde hon var någon annan än vem hon egentligen var, hade jag vetat hur hon egentligen var och vad som komma skulle hade jag aldrig någonsin ens spenderat en minut på henne.

Men som sagt positiva saker har kommit ut ur det också, mest positivt som sagt att jag blev av med henne (fast själva upprinnelsen var omvänd). 
    Jamenalltså men om du tycker att någon är besatt så är personen ju besatt enligt dig? Har du fel då? Eller kan någon vara besatt utan att veta om det? Jag tycker det är läskigt att tänka på att någon kan bli besatt av mig för tänk om jag inte vågar säga ifrån. Då måste jag spela med och hur skall jag bli fri? Tycker inte om att tänka på sånt.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!