30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Härligt att höra att det gick bra, Idamarie! Även om det är fantastiskt att vara med den lilla tjejen så vore det så skönt att bara få ett par timmar på egen hand. Eller tu man hand
På lördag ska jag iaf till frisören, och nu funkar det bra att ge flaska m urpumpad bröstmjölk, så förhoppningsvis ska jag äntligen bli av med de grå håren...
Nu sover min tjej sin fm-lur, så det blir en stoor kopp kaffe till mamman.
Ha en fin tisdag!
Ja det där med att länna över miraklet till en annan ett par timmar fynderar jag på... Känns svårt i tanken eftersom jag ammar. Körigt på jobbet i jag är sugen på att hjälpa till ett par timmar. Får ta med mig lillan ett par timmar men blir det mer vet jag inte.. Mannen har inte riktigt lärt sig skriken men jag har tillit på honom:) även syrran har erbjudit sig att ta lillan medan man jobbar. Står o tvekar men skulle behöva lite extra casch..
Hur skulle ni göra?
Netz: tar man det successivt så går det nog bra! Har ni testat gett på flaska än? Testa med barnvakt en timme här och en där först så vänjer man sig att vara utan henne med. Jag tyckte det var tufft att lämna henne samtidigt som jag vet att det går bra! Med sambon funkar det bra nu! Har inga problem med att åka bort en kväll men att sova ifrån henne helt har jag inte gjort än och det kommer bli jobbigt första gången. Funderar på att sova i gästrummet nån natt först så sambon får ta hela natten. Kan ju vara smart! :)
Sen måste du lita på din känsla och inte lyssna så mycket på andra ;)
Idamarie, det låter som ett smart sätt att testa m gästrummet. Kanske mannen kan lämna choklad på kudden o så frukost på rummet nästa morgon..?
Netz - första gången vi provade m flaska o urpumpad mjölk så gick d inte alls, men nästa gång var d inget problem. Tror d är klokt om ngn annan än just du ger flaskan. Jag kände iaf att Sigrid kanske bara blir förvirrad om jag skulle göra det. Sedan när hon är van är d nog en annan grej.
Jag tror också på ngt som en klok trebarnsmammekompis sa: om DU tror att det kommer att gå bra, så gör det det. Men om man är osäker så finns det en risk att man bara är stressad o orolig o då är det ju inte någon vits med att få de där lediga timmarna. Som idamarie skriver: känn efter själv vad som känns rätt för dig.
Kramar till er alla!
Haha smart där men man ska nog inte ta i för mycket för då lär det ju inte hända fler ggr ;) ang choklad och frukost då!
Det är nog som din trebarnsmamma säger med! Man vill ju få ut något av sin "lediga" tid och inte behöva oroa sig för hur det går för sitt barn.
Tack för råden tjejer:) flaska o ersättning är inga problem. Har testat ett par gånger ifall man skulle behöva nån gång. Nu är det bara mannen o min syster som ska lära sig lillans skrik o rutiner:) o sen är det jag som ska testa o vara ifrån henne lite:)
Det där om att sova i ett annat rum lät oxå bra men först börjar vi med att vara ifrån varann på dagen eller kvällen:)
Kram på er tjejer o ha en trevlig helg!
Hade en bra natt lillan sov 21-03 o sen ett mat o blöjstop vid 06 sen sov till 08:) jag var uppe först o lillan o mannen tog sovmorgon. Aldrig hänt innan.
Gick snabbare än tänkt att börja jobba:) ikväll ska min käre make bli testad att vara själv med våran dotter ett par timmar:) Hade valet att ra med lillan men han ville ha henne hemma:) återkommer kanske om hur ddt går:)
Kram o trevlig helg på er!
Hej hopp! Min man klarade av att ta hand om vårat mirakel med bravur:) men mina bröst var mindre glada:/ Spännde attans så jag fick hoppa in i duschen, värma på och sen pumpa så gott det gick. Spändheten försvann helt efter två omgångar ammning... Ändå stolt över man o dotter som klara sig galant utan mig:)
Kram på er tjejer!
Vad roligt att det gick bra! :) det sär med brösten kan ju vara jobbigt! Du får handpumpa på toan om du ska vara borta längre kanske. Gjorde jag en gång vet ja, ner i handfatet :) men spändheten satt nog kvar iofs tills hon ammade. Nu ammar jag ju inte längre så man har inte det problemet.
Dessa bröstpumpar vet jag inget om men de kanske vore nått att ta med..
Tyvärr funkar inte bröstpymparna så bra på mig om brösten inte är varma???? men skulle ju vara skönt o kunna klämma ur lite så det inte spänner så pass. Sen tror jag att hon gilla flaskan o ersättning så hon kanske börjar säga ifrån sig bröstet ändå... Annars så börjar vi med en till två gånger med ersättning per dag o sen ammar nätter o resten av dagarna till en början.
Kram på er!