30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Längtar- ja hon har det gött där inne kan jag lova:) men efter att jag var ute på en promenad i förmiddags så tror jag att hon har fixerat sig ordentligt. Ganska mycket mer "öm" runt höften o bäcken.. Har vilat en stund nu men det ömma vill inte riktigt släppa... Håller tummarna för att hon vill komma ut även om hon trivs där inne... Ska se om mannen o jag kan ta en sväng o gå lite när han kommer hem. Tornby här lkpg är det tydligen populärt att värkar kommer igång eller att vattnet går så dit kanske man ska åka hihi.
Kram på er
Go skruttan, Idamarie Härligt att hon gått upp i vikt!
Netz - låter som en bra utflyktsplan!
Den utflykten gav ingen frukt... Men damen kom igång o röra på sig efter lite tacos o hockey hos grannen:)
Nu har vi gått in i andra veckan över BF... Känns lite tungt nu när jag har en nerv eller nnått klämd i höger skinka... Inatt var det inte kul för när jag fick sammandragningar så gjorde det ont i skinkan så det var lite svårt att veta om det var värk eller sammandragning... Imorgon är det dags att gå till BM en sista gång o se vad hon har att säga.
Hoppas alla har det bra i sina graviditeter eller med sina små underverk:)
Kram på er!
Netz - hur gick det hos bm idag?
Stackare som behöver vänta så länge! Bra att du försöker sysselsätta dig! Och som du säger så har ni ju er bebis om en vecka :) det går fort! :)
Netz - skönt att allt såg bra ut! Ja, fattar att du är leds. Passa på att vila o äta lite extra!
Sover massor... Håller igång så mycket som möjlligt för att slippa igångsättning men som sagt om en vecka går jag med i mammaklubben:)
Sammandragningarna blir hårdare o hårdare men inte så onda men håller i sig i ett par minuter. Inga värkar alltså men efter att par stycken blir man trött i ryggen... Äter så fort jag ser nått jag kan äta haha finns inget stopp:p
Kram på er!
hej på er allihopa!
Netz - Nu har du väl din lilla bebis antagligen, eller kanske det händer just nu! Stort lycka till! Jag hoppas du slapp igångsättnig, jag ångrar så att jag gjorde det nu i efterhand men ok det var i samråd med läkarna så kanske inte direkt hade något val....
Hur går det för er andra mammor!?!! Jag har inte hunnit skriva en rad, det har varit mycket min lilla Esther sover jättedåligt speciellt på nätterna svårt att komma till ro, så har man själv försökt sova på dagarna, det hinns liksom inte med så mycket alls.. tyvärr blir det mer och mer ersättning för mig, jag har massa mjölk men hon vägrar oftast ta brösten så det har känts hårt... hormonerna väller över och jag har gråtit mycket över att det nu lutar åt bara ersättning, pumpar ut var 3/4tmme så hon får blandat nu men det kommer sina om hon inte stimulerar brösten..Men det är bara att acceptera det går inte alltis som man tänkt sig, jag använder ju amningsnappar och det blir ju svårare för dem att få ut mjölken och har de då börjat få flaska så vill de nog inte jobba extra för maten längre...
Är det någon annan av er som har problem med amnigen?
Vi har börjat med semperdroppar och tycker nog att det är lite bättre i magen verkar hjälpa något och försöker mig på magmassage också det kan jag verkligen tipsa om!!
Nej nu är det nog matdags för skruttan,
Längtar .- ja visst är det förfärligt som hände Caspianne, jag hoppas de får bra stöd att orka i fortsättnigen och jag tror visst du kan skriva en rad till henne om du känner för det, hon svarade ju mig iallafall även om jag fattar att hon inte vill vara med aktivt på FL längre..
trevlig sönkväll!!!
kram