30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Nu så har hon kommit våran lilla plutta:) började med rejäla sammandragningar vid lunch i fredags då mannen o jag skulle göra lite ärenden. Vid 17 ringde jag FL och berätta att nu gör det ont i ryggen. Fick svartet att jag skulle ta två panodil oförsöka stå ut ett tag till men ringa om det blev värre. Mellan 22 o 23 så räknade jag att det var värkar o att de kom med 3-4 minuters mellanrum. Fick åka in till FL och knappt en timme senare gick vattnet. Allt rulla på ganska snabbt i öppnings skedet men hade en tjockare kant som inte ville mjukna lika snabbt. När jag var öppen 9 cm sa lillan ifrån o blev stressad o ville inte längre. Så det blev akut kejsarsnitt vid 8 på lördagsmorgonen. Kl 8.20 kom våran tös söm vägde 3500g och var 52cm:) klara mig på epudral och lustgas innan snittet. Bedövningen efter snittet släppte inte fören eftermiddagen. Lite läskigt att inte kunna röra sig eller känna benen eller upp till brösten.. Är fortfarande på US men mår skapligt. Imorgon kanske vi får åka hem efter läkarundersökningen:) längtar.
Ammningen går sådär... Hon vill gärna sätta tungan i gommen men skam den som ger sig. Vi är envisa i våran lilla familj:p
Kram på er alla!!
Går visst inte att lägga ut en bild genom mobilen så jag kanske gör det senare.
Grattis netz!! Verkar som förlossningen gick relativt bra fast det sluta med kejsarsnitt.
Dålig app som inte kan ha foto upplägg, de borde förbättra den!
Hör går amningen trögt med! Fick som sagt börja med ersättning redan på bb eftersom hon inte gick upp i vikt. Började med att ge i kopp men när vi var hemma och det gått va 2v så gav vi flaska. Nu har vi bytt till medela calma flaskan där hon får suga själv för att det ska komma något. Jag ammar först och sen få hon ersättning. Tyvärr verkar det som att jag inte kommer att kunna helamma :( Ellen är nu 4,5vecka :)
Åh, grattis Netz!!! Så härligt att er tjej har kommit! Och du slapp igångsättning:) Skönt att allt gick bra - men förstår att d måste varit lite obehagligt efter snittet.
Många grattiskramar!! Tänk vad roligt det hade varit om vi fått träffas i verkligheten med alla våra små!
Tack Tack:) Är uppe för andra gången inatt för att mata lillan:) Bästa var att halvsitta i soffan o sova mellan gångerna gör sängen är fortfarande lite svår att komma upp ifrån pga snittet.. Ja just det vi fick komma hem igår måndag:) Hon suger bra men jisses så öm man blir i början... Nån som har blött från bröstvårtorna?
Sätter in enbild från nu på morgonen på en nymatatad dam:)
Stort grattis till er alla! Jag hängde med i den här trådens start men fick tyvärr missfall tidigt. Är nu gravid igen i v. 34, så inte långt kvar nu. Det har varit kul att följa er åt och nu är äntligen alla bebisar här. Hurra!
Grattis Odessa till att du blev gravid så fort efter missfallet. Hoppas graviditeten har varit bra!
Netz: så fin hon är! Vad heter hon?
Grattis netz till den fina lilla tjejen!!!!!vad mysigt o hoppas du kan fortsätta med amningen!! Gör inte misstaget o börja med amningsnappar som mig... Lycka till!!!!
Jag har slutat amma helt nu, vår tjej får bara ersättning nu! Det strula för mycket och hon är faktiskt en nöjdare dam nu!! Bara för mig o sluta älta .. Hon fick bröstmjölk en månad iaf, får se det positiva!!
Odessa!! Vad glad jag blir för din skull att du blev gravid så fort igen !! Då är det dags för dig snart också härligt !!!
Kram s
Grattis Odessa till graviditeten! Hoppas allt har gått bra o att det fortsätter på det spåret i så fall:)
Tack Idamarie och Susanba:) Hon ska heta Siiri.
Ammningen ska jag väl inte klaga över men AJ så ont det gör ibland o speciellt nu när dom har sagt att man ska amma så fort tjejen är vaken. Hon verkar i allafall nöjd med livet även om ammningen blir lite frustrerande ibland... Har även börjat känna av hormonerna som strular med mitt humör. Stackars min man ibland när man reagerar för minsta lilla... Hoppas det går över snart.
Imorgon ska vi tillbaka till BB för viktkontroll och hörselundersökning:)
Kram på er alla!
Åh, Netz, så fin hon är!!
Odessa - vad roligt att höra av dig! Stort grattis! Nu är det inte långt kvar
Netz : sååå fin hon är! Jag blödde på bröstvårtorna när jag ammade storasyster när hon var liten. Till och med så när hon kräktes efter matning var det blodblandat. Ajaj. Men denna gången har jag faktiskt inte haft några som helst bekymmer. Och äter gör hon ofta. Ökar med 300g i veckan!