30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Det blev ingen liten på BF:p så nu väntar vi på att nått ska hända:) Har börjat få lite ömhetsknsla i ryggslutet men inget mer... Mannen är lite otålig o jag är jättetrött...
Hoppas ni har det bra med era små ni som har fått ut dom i den stora världen:)
Även ni som väntar på BF o bäbisar såklart:)
Är så uttråkad så jag står o stryker sängkläderna så jag ska lligga extra skönt efter duschen ikväll hahah
Återkommer ifall det börjar hända saker.
Kram på er alla mammor o blivande mammor!
Netz - skickar en liten knuff i rätt riktning:)
Gissar att ni provat m de gamla knepen för att få igång kroppen? Färdknäpp, champagne o promenader blev jag rekommenderad. Faktum är att färdknäpp var ngt som alla läkare tipsade om...
Kram!
Ja tyvärr har vi ju testat färdknäppen... Mannen är mest på på den punkten haha. Champangne? Har jag inte hört om. O promenader försöker jag ta på dagarna när det är ljust ute om jag ska gå själv....
Tack för knuffen ändå:) Hon kommer nog när hon känner för det men det börjar bli trångt där inne...
Kram!
Stort grattis idamarie och längtar!!!! Vad härligt att era efterlängtande prinsessor också är här!!! Visst e det omvälvande och ni hade också lite dramatisk förlossning. Tur allt e bra m.er o era bebbar!
Jag har tyvärr hamnat i en svacka fått återkommande urinvägsinf. Och fort. Problem att amma utan dessa jvla amningsnappar.. Har dessutom mega problem ta igen sömnen när hon sover så man e rejält slut... Men det känner väl ni alla igen! Jag hade velat ha min man hemma en mån!! Men ngn måste ju tjäna pengar! E lite nojjig att hamna i förlossningsdeppresion
Men bara o kämpa på eg. E man ju jättelycklig! Vår Esther sover bara så lite o e orolig samt villa nästan amma hela tiden och tar inte napp!! Hur har ni andra det? O ja det e ju svårt att hitta tiden att skriva här..
Ska även hälsa till er fr . Caspianne som tidigare var med i tråden. Önskar henne allt gott i framtiden. Det hon gått igenom ska ingen människa behöva gå igenom!
Stor kram till er alla!!
O Netz stort stort lycka till!!!!!
Här är det också problem med amning. Hon får ersättning var 3-4e timma med efter amning fö att hon ska gå upp i vikt. Mitt räcker tydligen inte till men nu har jag testat att inte ge ersättning på natten om hon inte verkligen skriker och de senaste 2 nätterna har hon bara ammat men fått ersättning kl 22.30 ca och 05.30 ca. Får se vad vågen säger idag när vi ska till Bvc för första gången. Är en vecka sen vi vägde henne sist.
Hon har varit lite kinkig sista dagarna dock. Vill bara ligga på mig annars gråter hon! Väldigt påfrestande!! Igår var mannen borta hela dagen med, han kom hem 22.30 typ och då fick man ju ta allt själv hela dagen. Det var jobbigt! Så när han kom hem så gav jag henne till honom så han fick ge ersättning sen låste jag in mig på toa och grät! Blä för att känna sån maktlöshet! :(
Ta hand om dig och försök tänka på det positiva! Sök hjälp fort om du känner dig deppig. Går ju att prata med dem på Bvc när man är där. Det underlättar att få prata av sig. Alla går vi igenom samma sak med små här hemma. Det är jobbigt men det går över! :)
Tack för lyckoönskningarna o knuffen Längtar:) Än har det inte hänt nått mer än det jag skrev senast...:(
Mycket mess o samtal från folk som undrar om det har kommit en bebbe än... Lite påfrestande men det är väll sånt man får ta.
Låter riktigt jobbigt med de där depptiderna:( Hoppas det släpper o ni känner hur starka ni är o ni får känna glädjen av att vara föräldrar ordentligt. Skickar positiva tankar till er;)
Netz - förstår så väl att det är lite irriterande med alla frågor. Jag menar, det är ju inte som att du inte skulle informera om det händer något... Det är väl bara så att pyret trivs så himla bra därinne. Varför ska man lämna en varm o skön bostad där mat hela tiden finns inom räckhåll? ;)
Susan o Idamarie - så drygt att amningen krånglar. Även om det är vanligt, så är det nog ingen tröst. Tur att det finns ersättning. Mamma berättade om hur d var förr - då vägdes barnet före o efter amning på bb, och om man tyckte att vikten var för låg så bars barnet tbaks till mamman. Bara att amma på! Helt knäppt! Idamarie - hoppas att viktkurvan pekar åt rätt håll när ni träffar BVC.
Susan - jag undrade så var caspianne tog vägen så jag tittade in på hennes sida. Det gjorde mig så fruktansvärt ont att läsa om vad som hänt. Jag fick ju en mildare form av hf o med tanke på vad som hände under förlossningen så har vi tänkt mycket på hur fel allt kunde gått. Jag har tänkt flera gånger att jag skulle skriva till henne, men eftersom det är en tid sedan det hände så kändes det som om jag bara skulle riskera att riva upp saker. Hoppas så innerligt att hon mår någorlunda bra?
Från det ena till det andra: vår lilla tjej växer o frodas. Första besöket från BVC igår (hembesök - väldigt bekvämt!) o nu är hon uppe i 4,1 kg. Så maten har vi inga problem med. Men däremot så är hon ngt av en dr Jekyll o mr hyde. På dagarna helt ljuvlig, men så kommer natten...hon har så svårt att komma till ro. Vill mest snutta hela tiden, gnäller o gnyr. Igår var det konstant gallskrik mest hela tiden. Fick tips om att magen ofta krånglar mer på kvällen så idag ska vi köpa magdroppar.
Att man själv sover dåligt är ju ingen humörhöjare direkt. Tyvärr går det ut lite över min man, vilket känns orättvist. Men så sitter jag med pyret i famnen o känner bokstavligen hur de mentala o känslomässiga bekymmersrynkorna slätas ut.
Blev långt det här... Många kramar till er alla.
Skruttan har gått upp 142g sen i fredags så det var bra! Försöker dra ut på tiderna lite med ersättningen så hon får färre gånger. Till slut kan man kanske sluta med det! :) hoppas hoppas!