• Jmelb

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
    BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??

• Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
  • idamarie

Hur går det för er?? Några fler bebisar? :) här är det samma som förut! Sammandragningar/ förvärkar varje kväll men försvinner under natten och dagen!

• susanba

Kvitter- nu kanske det e på g?;)) jg har också för mkt fostervärska e så stoor jobbig känsla att va sprickfärdig hela tiden...

Idamarie- det låter verkligen som din kropp är på gång!!jg har mkt sammandragningar och igår natt som molande lätt mensvärk och fick upp hoppet men sen har dessa inte kommit tillbaka :(( lycka till nu!!

Hur e det för er andra?!! In med listan igen tror jag:d jag e inne m. Mobilen nu så funkar inte! Men som jag hängt med så är det pölsan och jmelb som fåttsina efterlängtade bebbar, flera??!!!
    Ja Gud vad man längtar!!! Var det någon som väntade tvillingar?
    Kraam trevlig helg!!!!

• Kvitter

Ingen bebis ännu. Var på koll idag och jag hade öppnat mig 1,5 cm men tappen var fortfarande bakåt. BM gjorde en hinnsvepning så nu hoppas jag att det sätter fart på det. Men än känner jag ingen skillnad! Är iallafall lite glad över att tappen inte längre är helt stängd. Då måste det ju vara lite på gång ändå tycker man!

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • längtar74

Kvitter - hoppas att det är på g snart! Så spännande

Idamarie - sammandragningar varje kväll låter ju verkligen som om kroppen håller på att förbereda sig!

Och samma sak för dig, Susan!

Gjorde min sista jobbdag igår, så nu är d två veckor kvar till bf. Kändes så märkligt att lämna kontoret. Avslutade kvällen med bio o middag, men tyvärr blev det retur på mina moules frites under natten. Värsta kräkkalaset. Nojig blir man såklart över att ngt är fel, men det var nog bara en kombo av trötthet, stress o lite dåligt tillagade musslor, för nu känns det bättre.

Lite förhöjt btryck hos bm i torsdags o väldigt svullna ben, så jag ska tillbaks nästa tors o kolla btrycket igen. Ingen äggvita dock, så jag hoppas att det bara är en tillfällig höjning. Läste någonstans att det är vanligare m havandeskapsförgiftning efter ÄD, så nu gnager det lite i bakhuvudet. Men pyret rör på sig så det känns som om allt ändå är bra.

Kramar till er alla.

• Netz

Heja alla som är på G !

Här är det lugnt än så länge. Inget tryck neråt eller några sammandragningar vad jag har kännt...
    (Jag kanske har haft det men i så fall inte lagt märke till dom) Jag har ändå 4 veckor kvar till FB men tycker att jag borde ha kännt nått eller?

Ska göra ett extra UL imorgon för att se om tjejen fortsätter att växa stadigt:)

Hoppas alla har haft en bra helg o kämpa på alla så har ni era små knattar i famnen snart.

Kram på er!

• susanba

Ja hejsan till oss alla som verkligen är på g!!

Jag har BF idag, men var på kontroll och är inte det minsta öppen..suck dessutom högt blodtryck medecin till trots 150/100 och lite spår av äggvita i urinen så jag blev lite orolig då jag har så jkla ont i huvudet men eftersom CTG var bra och bebis har det bra med mycket fostervätska i magen så gör de inget i nuläget. Blev lite lack på den läkaren jag var hos idag som är den första som berättar för mig att de ändrat på reglerna att alla kvinnor numera (även ivf, +40 ect) inte förlöses innan v42. Det har aldrig pratats om något annat i mitt fall. Förstår att det är bättre att komma igån av sig själv men jag vet inte om jag pallar mycket längre, känns inget bra med blodtrycket heller... Jag ska till baka för nytt tillväxt ultragyn på tors med massa prover och etc etc igen e uppriktigt så trött på detta, har så ont och är så tung och uppsvälld, så oavsett vad de säger på tors kommer jag stå på mig att få bli igångsatt innan mån 22okt...

Kvitter - hur går det? Det kanske e på g för dig nu eller så har du redan fött!!

Netz - Hur gick UL? och hur gick det i svampskogen? :D saknar att inte kunna gå långisar med doggen, hon tittar stint på mig om dagarna kan jag lova och undrar varför jag vilar så mycket haha

Längtar - ja du var noga de kolla blodtrycket ofta och äggvitan, är man uppsvälld och dessutom får huvidvärk kan det vara HVF el premklapsi  i mitt fall tror jag det mest är bestående högt blodtryck.... men jag har också varit lugn så lä'nge jag känner av bebban men om det är markant mindre rörselser i magen så ska man åka inhellre en gång för mycket!!

• Netz

Susanba: Jodå det gick bara bra. Hon har gått upp 500g sedan den 1a oktober:) Så nu väger gullet 2500g där inne i magen:) Blev tyvärr ingen svampskog:( Blev uppbokad med annat så det blir nog ingen svamp i år...

Låter jobbigt det där med högt blodtryck o envisa läkare... Hoppas ni får som ni vill. Stå på er!

Kram på er alla!

• längtar74

Godmorgon alla fina blivande mammor!

Susan - usch, låter inte roligt alls:( Förstår verkligen att du känner dig lite frustrerad. Hoppas att värdena är bra på torsdag. O även om det ju är bra att bebisen trivs därinne så får man väl hålla en tumme för att den börjar bli lite nyfiken på att komma ut

Netz - skönt att ditt lilla gull växer på! O tänk, nästa höst så kan du plocka svamp med någon i en sele på ryggen När jag hade fyra v kvar så hade jag bara känt enstaka sammandragningar, o det är säkert otroligt individuellt - precis som allt annat. En av mina kollegor är tre v efter mig o hon har haft mycket sammandragningar länge.

Nä, nu dags för frukost!

• Kvitter

Nu är vår lilla flicka ute! Efter en dag med värkar igår åkte vi in till FL vid 20-tiden. Kl 22 låg världens sötste lilla tjej på mitt bröst! Återkommer senare med lite mer info!

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • idamarie

Åh grattis kvitter!! Vad härligt att äntligen få träffa den lille! :) har hon fått något namn än?

Åh vad jag längtar själv nu!! Fortfarande sammandragningar här men det blir inte mer än så. Haft det i 2-3 v nu! Tycker ju att det borde köra igång men det lär det säkert inte göra! 11dagar kvar till bf!

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?